Milan Liška pojede Bohemii s Billy Latifem

Dva vozy nasazuje do letošní automobilové Bohemia Rallye plzeňský tým Klub Fox Racing. Milan Liška usedne opět do vozu Mitsubishi Lancer EVO VIII a Marcel Tuček se na trať vydá s upravenou Škodou Fabi

Dva vozy nasazuje do letošní automobilové Bohemia Rallye plzeňský tým Klub Fox Racing. Milan Liška usedne opět do vozu Mitsubishi Lancer EVO VIII upraveným pro skupinu produkčních automobilů a Marcel Tuček se na trať vydá s upravenou Škodou Fabia RS 1.9 TDI ve třídě dieselových speciálů. Po téměř čtyřech sezonách dojde v týmu ke změně.

Navigátora Jaroslava Jugase, který v týmu Klub Fox Racing působil od Barum Rallye 2001, nahradí v Liškově posádce v Bohemia Rallye muž rovněž ze Zlínska – Billy Latif.

„O uplynulém víkendu jsme se sešli ve Zlíne a vyzkoušeli jsme si spolupráci na jedné z erzet Rallyesprintu Kopná. Nečekám nějaké komplikace, Billy je dostatečně zkušeným spolujezdcem a měl jsem na něho řadu doporučení,“ uvedl Milan Liška. „Po téměř čtyřech letech pojedu velký podnik s někým jiným než s Jardou Jugasem. Ve sprintech jsem startoval s Petrou Mynářovou, takže jsem na změny zvyklý.“

Rallye Bohemia bude s největší pravděpodobností dalším „tropickým“ podnikem českého mistrovství. Liška by tady rád navázal na časy, které dosahoval za horkého počasí ve druhé etapě SEAT Rallye v Českém Krumově či v Rallyesprintu Kopná. V obou případech se pohyboval v první desítce absolutní klasifikace. „Časy z Krumlova bych bral, ale chci se na Bohemce vyhnout tomu, co mě potkalo právě v Krumlově hned na začátku. Měnili jsme tam totiž v erzetě gumu a ztrátu jsem pak horko těžko doháněl. A to bych skutečně nerad opakoval. Byla to velká smůla,“ vysvětlil Liška.

Tučkova Škoda Fabia RS 1.9 TDI prošla před Rallye Bohemia větší opravou. Navíc dostala novou převodovku a úpravou prošla řídící jednotka přeplňovaného dieselového motoru. „Využili jsme plně homologace a Tuček bude mít k dispozici šestistupňovou skříň s jemným odstupňováním. Snížila se tím maximální rychlost vozu, ale akcelerace šla nahoru. A to hodně výrazně. Nový čip zvedl výkon motoru až na hranici dvou set koní,“ sdělil šéf plzeňské stáje Milan Liška.

Marcel Tuček, jehož bude v dvaatřicátém ročníku této rallye navigovat tradiční spolujezdec Václav Tesař, se těší především na rychlostní zkoušky v okolí Železného Brodu. Ty považuje za náročné a považuje je za ozdobu Bohemie. „Tady je to paráda, erzety mají délku okolo dvaceti kilometrů a silnice jde ze zatáčky do zatáčky. Prostě hodně náročné úseky, budou toho tady plné ruce i nohy. Jezdilo se tady v dobách, kdy jsem tady ještě coby mladík startoval se škodovkou-kupátkem. Tehdy to ještě nebyla Bohemia, ale název byl Škoda rallye. Znám to tady dobře a už se těším. Ostatně na Bohemku jsem se těšil pokaždé,“ prohlásil Marcel Tuček.

Liška s jeho slovy jen souhlasí. „Od doby, kdy stojí v čele ředitelství Bohemie pan Běla, tak se to technická soutěž. Tratě jsou parádní a všechno klape tak, jak má. Jen jde o počasí. Tuším, že přijde déšť. Ale i ten k této rallye patří,“ doplnil Milan Liška.

Komentářů celkem: 1
POUL
16. 3. 2005 18:12
0 0
ja vim ze kazde zacatky jsou tezke,nejdulezitejsi je dojet,ale myslim si ze ten yaris je lepsi nez muj seriovy favorit se kterym sem 3,6a9 zvladl za temer shodny cas
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!