16. 3. 2005 00:00 − 2426× − 3

Review podniků Itálie, Španělska a Portugalska

RALLYE DEL CIOCCO E VALLE DEL SERCHIO (I), RALLYE LA VILA JOIOSA (S) a RALI CASINO DA PÓVOA (P)


28° RALLY DEL CIOCCO E VALLE DEL SERCHIO

1. podnik Mistrovství Itálie
11. – 13. března
Castelnuovo di Garfagnana
asfalt, 14 RZ – 164 km
posádky (start/cíl) – 68/44

Italský šampionát letos nestartuje tak jako bylo do loňska zvykem na krásných šotolinových cestách v Toskánsku, nýbrž na klikatých apeninských cestičkách na některých místech pokrytých sněhem. A právě tato sněhová pokrývka hrála do karet pilotům vozů skupiny N. Soutěž měla výtečnou diváckou kulisu. Podívat se podle odhadů organizátorů přišlo kolem 160 000 milovníků soutěží.

Hned na prvním testu se ujal vedení Piero Longhi o dvě sekundy před Andrea Navarrou. Třetí čas zajel nejrychlejší pilot s vozem Super 1600 Paolo Andreucci. Druhý test vyhrál zkušený Gianfranco Cunico, který loňský Renault vyměnil za sériové Mitsubishi poslední specifikace, a vyšplhal se tak na druhou pozici. Do prvního servisu přijížděl na první pozici Longhi, 10 sekund za ním byl klasifikován Cunico, třetí se ztrátou 19 sekund Navarra a na něj dvě desetiny ztrácel Andreucci. Ani dojet do tohoto servisu však nebylo přáno navrátilci Andrea Aghinimu. U jeho nového Subaru z týmu Top Run během třetího testu odešlo turbo. Hned na prvním testu po servisu dostal defekt Andreucci a propadl se tak se ztrátou 2 minuty a 11 sekund na dvanáctou pozici. Vedení si udržel Longhi, na kterého tentokrát začal útočit jeho loňský týmový kolega Navarra. Během dalších dvou zkoušek se ale vrátil zpět na třetí místo za Cunica. Mezi vozy Super 1600 se po propadu Andreucciho do vedení dostal Stefano Bizzarri s Renaultem, který měl na druhého Travagliu s dalším Renaultem náskok už přes půl minuty. Do výsledků poslední sekce prvního dne promluvilo počasí, když začalo pršet. Toho využil Cunico a na pneumatikách Yokohama se propracoval do čela. O 3,6 sekundy za ním do cíle první etapy přijel Longhi, 30 sekund měl na vedoucího jezdce ztrátu třetí Navarra. Piloti lehkých atletů Super 1600 tentokrát na "enkaře“ nestačili a nejrychlejší z nich Bizarri na šestém místě ztrácel na Cunica propastné dvě a čtvrt minuty. Ve své skupině ale měl poměrně jasnou pozici, neboť druhý Travaglia byl o minutu zpět. Vůbec se během první etapy nedařilo polským návštěvníkům. Leszek Kuzaj jedoucí s loňským vozem Macieje Oleksowicze se pohyboval stále na rozhraní druhé a třetí desítky a na konci etapy na 16. pozici na Cunica ztrácel hrozivých šest minut. Hned v prvním testu druhého dne navíc vyletěl z trati a musel odstoupit. Michal Solowow předváděl ještě tragičtější výkon a ukázal jak silní jsou na domácích tratích italští piloti. Po prvním dni na šestatřicátém místě zaostával za Bizzarrim, pilotujícím shodný vůz, o více jak 11 minut! Poté co překročil časový limit byl navíc ze soutěže ještě před nedělním pokračováním vyloučen.

Hned na prvním nedělním úseku se zpět do čela soutěže vrátil Longhi, a když na následujícím úseku pro poruchu převodové skříně odpadl Cunico, měl na druhého Navarru slušný náskok půl minuty. Ten se sice během tří následujících rychlostních zkoušek ztenčil o deset sekund, ale na poslední Navarra nechal hned tři minuty. To by nebylo zas tak hrozné, kdyby na přejezdu do posledního servisu neodstoupil. Druhé místo tak pro sebe získal jiný pilot Mitsubishi, Sandro Sottile, který o minutu zdolal Cantamessu. I tak ale mohlo Subaru Italia slavit. Piero Longhi zde navíc získal svůj již třetí triumf, první dva v letech 1994 a 2000. Velice napínavé drama se na závěr odehrálo mezi vozy Super 1600. Ještě po první třetině druhé etapy si držel Bizzarri náskok celé minuty na Travagliu, pak ale vinou defektu ztratil a Travaglia se mu přiblížil na rozdíl šesti, Andreucci dotahující sobotní ztrátu zaviněnou také defektem pak patnácti sekund. Na následující, dvanácté ,,erzetě“, už šel tovární jezdec Renaultu Travaglia o dvě sekundy do čela a 10 sekund umazal na Bizzarriho jiný tovární jezdec Andreucci, zastupující Fiat. Před posledním testem bylo pořadí zase úplně jiné – 1. Andreucci, 2. Travaglia + 1,7 s, 3. Bizzari + 13,1 s! A ve stejném sledu přijeli tito jezdci i do cíle. Druhým podnikem C.I.R. bude evropská Rallye Mille Miglia, která se pojede 9. a 10. dubna.

1. Piero Longhi – Maurizio Imerito Subaru Impreza WRX Sti spec C
2. Sandro Sottile – Marco Nari Mitsubishi Lancer Evo VIII MR + 1:53,6
3. Luca Cantamessa – Piercarlo Capolongo Subaru Impreza WRX Sti spec C + 2:55,0
4. Paolo Andreucci – Anna Andreussi Fiat Punto Abarth S1600 + 3:39,0
5. Renato Travaglia – Flavio Zanella Renault Clio S1600 + 3:40,7
6. Stefano Bizzarri – Massimiliano Bosi Renault Clio S1600 + 3:50,3
7. Daniele Ceccoli – Simone Scattolin Mitsubishi Lancer Evo VIII + 3:54,7
8. Alessandro Bruschetta – Edoardo Civiero Mitsubishi Lancer Evo VIII + 4:01,2
9. Matteo Gamba – Emanuele Inglesi Mitsubishi Lancer Evo VIII + 4:20,5
10. Uberto Scandola – Simone Sandrini Subaru Impreza Sti + 5:31,8



XV. RALLYE LA VILA JOIOSA

1. podnik Mistrovství Španělska
12. března
Alicante
asfalt, 11 RZ – 184 km
posádky (start/cíl) – 54/34

Letošní ročník asfaltového mistrovství Španělska začal na tradičním podniku, který ještě donedávna nesl jméno Rallye Mediterraneo. Trať, která svou délkou a hlavně rozvržením do jediného dne notně prověří připravenost posádek po zimní přestávce, oproti loňsku nedoznala žádných změn. Zůstal tak zachován i samotný vrchol soutěže, za tmy se jedoucí 40-ti kilometrový test Relley. Ten je zárukou toho, že výsledky po předposlední zkoušce nemají zas až takovou váhu.

Nejlépe se do soutěže rozjel loňský šampión Alberto Hevia, který vyhrál hned úvodní test. To samé se rozhodně nedá říct o jeho značkovém kolegovi Miguelu Fusterovi, který hned na druhém testu u svého nového Renaultu Clio Super 1600 urazil kolo. To bylo ve zkoušce, po níž na Heviu druhý Daniel Sordo s Citroenem C2 Super 1600 ztrácel 5,7, třetí Joan Vinyes s Peugeotem 206 Super 1600 6,3 a čtvrtý Enrique García Ojeda s další dvěstěšestkou 6,8 sekundy. Na trojce Sordo na Heviu umazal sekundu, zatímco Ojeda se propadl na rozdíl 15-ti. Poté Hevia svůj náskok před Sordem o pár desetinek zase zvýšil. Jezdci na Peugeotech už ztráceli více. I na pátém testu pokračoval nastolený trend, jen Sordo zaostal o něco více. Na tom dalším výrazně zaostal Ojeda a jeho ztráta tak narostla téměř na třičtvrtě minuty. RZ 8, 9 a 10 se staly důležitými v boji Sorda proti Heviovi. Ten zde umazal 9,4 sekundy a před posledním náročným testem tak zaostával o nicotných 3,4 sekundy! Jezdci Peugeotu si udrželi stejné vzájemné postavení, jen rozdíl oproti vedoucímu jezdci byl už propastný, a sice 35, respektive 44 sekund. Na závěrečnou zkoušku se nejlépe zkoncentroval Hevia a jako jediný ji prolétl rychlostí nad 96 km/h. Sordovi nadělil 12, Ojedovi 23 a Vinyesovi necelých 35 sekund! Jedinou změnu v pořadí tak přineslo prohození jezdců za volanty dvěstěšestek. Jako pátý byl v cíli klasifikován Sergio Vallejo s Puntem, který přední čtveřici podobně jako loni nestačil. V klasifikaci skupiny N vyhrál Marc Guttierez o 4 a půl minuty před Samuelem Lemesem. Oba pilotovali Mitsubishi Lancer Evo VIII továrního týmu.

1. Alberto Hevia – Alberto Iglesias Renault Clio S1600
2. Dani Sordo – Marc Martí Citroen C2 S1600 + 15,7
3. Enrique García Ojeda – Jordi Barrabes Peugeot 206 S1600 + 1:07,4
4. Joan Vinyes – Xavi Lorza Peugeot 206 S1600 + 1:09,7
5. Sergio Vallejo – Diego Vallejo Fiat Punto S1600 + 2:44,5
6. Emilio Segura – Nacho Avino Peugeot 206 S1600 + 4:12,3
7. Manuel Rueda – Borja Lozada Renault Clio S1600 + 4:34,9
8. Marc Gutierrez – Ferran Naudi dAreny Mitsubishi Lancer Evo VIII + 6:52,0
9. Samuel Lemes – Lucas Cruz Mitsubishi Lancer Evo VIII + 11:26,4
10. Eloy Entrecanales – Borja Odriozola Peugeot 206 XS + 12:38,4




RALI CASINO DA PÓVOA

1. podnik Mistrovství Portugalska
11. – 12. března
Póvoa de Varzim
šotolina, 11 RZ – 164 km
posádky (start/cíl) – 77/41

Portugalský šampionát začal stejně jako loni na šotolinových cestách kolem městečka Póvoa de Varzim. A stejně jako loni se bude odehrávat na šotolině celá první část mistrovství, když asfalty přijdou na řadu až později při Rali Vinho da Madeira. To znamená, že v popředí výsledkových listin by měly ze začátku figurovat vozy skupiny N s pohonem všech čtyř kol, které se umí se šotolinovým a blátivým povrchem vypořádat daleko lépe než asfalt preferující speciály Super 1600. Minulý ročník Rali Casino da Póvoa i přes tuto nevýhodu ale vyhrál Armindo Araújo s Citroenem Saxo Super 1600. Letos tento pilot navíc jezdí s vozem skupiny N, takže už před startem bylo jasné, kdo je největší favorit.

A také hned na úvodní superspeciálce o délce necelých 2 kilometrů se to potvrdilo. O tom, že výsledky této zkoušky nehrály podstatnou roli, však vypovídá jméno druhého v pořadí. Tím byl jezdec Emilio Llames se slabým Fiatem Punto HGT, který dokonce zajel stejný čas jako Araújo. Pořádně závodit se začalo až v sobotu ráno. Na vedoucí pozici zůstal Araújo a jeho pronásledovatelem se stal čtyřicetiny slavící Fernando Peres s dalším Lancerem Evo VIII. Po páté rychlostní zkoušce už ale rozdíl činil propastných 40 sekund. Po Araújovo zaváhání na dalším testu se však ztenčil na pouhých devět. Na sedmém testu si naopak smůlu vybral Peres a Araújo se mu vzdálil na minutu a půl! V tu chvíli bylo víceméně jasné, že pokud se nic zásadního nestane, i letošní ročník zahajovací rally vyhraje Araújo a dovrší tak zde hattrick, byť letos ve službách nového týmu. Přesto se dokázal před posledním úsekem Peres přiblížit o půl minuty blíže ke svému rivalovi. Technické problémy na Araújově voze na posledním testu mu pak dopomohly k ještě výraznějšímu ataku korunovanému závěrečným rozdílem 19 sekund, bohužel v jeho nevýhodu. Araújo si tedy mohl oddechnout, že už další závodní kilometry nemusí absolvovat a předem vybudovaný náskok mu postačil k vítězství. Na třetí pozici se po nerovném boji s vozy Super 1600 tři úseky před koncem vyšplhal Ricardo Teodosio s Lancerem Evo VII.

Jako čtvrtý nejrychlejší byl v cíli Miguel Campos s Peugeotem 206 Super 1600. Do odstoupení pro technické problémy na RZ 8 s ním usilovně zápasil jeho mladý týmový kolega Bruno Magalhaes. Jeho výkon při debutu s vozem Super 1600, kdy po šestém testu na mnohem zkušenějšího Campose ztrácel jen 27 sekund, zaslouží uznání. Těsně za sebou, tedy na páté a šesté pozici se vzájemným rozdílem 27,5 sekundy, soutěž dokončili piloti oficiálního týmu Renault. Ti si souboj mezi sebou opravdu užívali a po RZ 6 je dělily jen dvě desetiny sekundy! Nakonec se více radoval nováček v týmu, José Pedro Fontes. Zvláště poté, co byla Camposovi přidělena penalizace 20 sekund za pozdní příjezd do časové kontroly, a Fontes se stal konečným vítězem kategorie vozů Super 1600! Ani Pedros Matos Chaves ale nemusí být zklamaný, protože i on vystoupil na bednu v rámci této klasifikace. To už se ale nedá říct o čtvrtém v pořadí, novém rekrutovi týmu Citroen Adruzilo Lopesovi, který zatím výkon hodný bývalému mistru země nepodal. Těžko ale soudit po prvním podniku s novým vozem. Naopak již několikátý podnik s vozem Super 1600 (Polo) absolvoval Paulo Meireles a jeho finální ztráta 8 minut na Campose je vskutku tristní. Do cíle tentokrát nedorazil jeho bratr Pedro, který byl o něco výraznější a před odstoupením pro poruchu motoru na RZ 7 zaostával za Camposem o necelé dvě a půl minuty. Cíl nespatřil ani Vitor Lopes, jemuž se vůz zastavil na stejném testu.

Dalším podnikem šampionátu bude na samotném konci března Rali de Portugal, kandidátský podnik na pořádání MS, konající se v oblasti Algarve. Na start mají zavítat také špičky historie a současnosti MS. Jako předjezdec pojede Carlos Sainz, v poli pak budou závodit Juha Kankkunen, Janne Tuohino a Jukka Ketomaki (nahradí původně ohlášeného Colina McRae) s vozy Subaru Impreza Sti a Dani Sordo s Citroenem C2 Super 1600.

1. Armindo Araújo – Miguel Ramalho Mitsubishi Lancer Evo VIII MR
2. Fernando Peres – José Pedro Dias Mitsubishi Lancer Evo VIII + 19,8
3. Ricardo Teodósio – Paulo Primaz Mitsubishi Lancer Evo VII + 2:08,9
4. José Pedro Fontes – Fernando Prata Renault Clio S1600 + 2:57,7
5. Miguel Campos – Carlos Magalhaes Peugeot 206 S1600 + 3:06,8
6. Pedro Matos Chaves – N. R. da Silva Renault Clio S1600 + 3:25,0
7. Adruzilo Lopes – Jorge Henriques Citroen C2 S1600 + 5:18,9
8. Paulo Meireles – Miguel Borges Volkswagen Polo S1600 + 10:49,5
9. Paulo Antunes – Jorge Amorim Peugeot 206 GTi + 12:18,6
10. Vitor Pascoal – Felisberto Teixeira Citroen C2 GT + 13:42,4

Komentářů celkem: 3
16. 3. 2005 17:07
0 0
Diky za krasne poctenicko.....
16. 3. 2005 21:25
0 0
Ano, také se přidávám k poděkování. Muselo to dát hodně práce.
Miiichal
17. 3. 2005 09:51
0 0
SDuoer počtení.Díky
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!