Milane, jeď dál
Jak už si možná většina rallyových fanoušků všimla, tak v posledních dnech byla spuštěna akce na podporu Milana Blahouta a jeho vozu LADA 21074 v soutěžích mezinárodního mistrovství republiky v rally. Známý soutěžák a bavič diváků Milan Blahout se koncem loňského roku vytratil ze startovních listin podniků mistrovství republiky a jeho fanoušci pátrali po příčině proč nikde nejede oblíbený žigulík.
„V průběhu minulé sezony 2004 se postupně prohluboval problém se zajištěním financí pro starty v národním šampionátu a po odřeknutí některých sponzorů nám nezbylo než většinu nákladů táhnout z vlastních zdrojů. Projevilo se to na přípravě auta, kde jsme nemohli provádět repase tak jak by se mělo a tím dost trpěla spolehlivost auta.“ Posádka AK – Luka týmu se původně opět chystala na rakouskou Jänner rally, kde se loni pěkně sklouzli ale nakonec účast zrušili.
„Do Rakouska jsme se těšili, ale vše skončilo pochopitelně na penězích. Věřili jsme tomu, že po zkušenostech z loňska a s konečně pořádnými gumami by se nám mohl podařit nějaký slušný výsledek, ale bohužel…“ posteskne si Milan Blahout.
„Na Šumavě jsme už rozhodně nechtěli chybět a tak jsme dali dohromady to co šlo a vyrazili jsme na krásnou zimní soutěž. Bohužel v pátek jsem se dost jezdecky trápil sám ze sebou a navíc jsem chtěl pošetřit čtyři sériové gumy s hřebíkama, co jsme měli na sobotu a tak jsme jeli jen na zimákách. Bylo z toho několik chyb ve vracácích a já už se celý pátek nedostal do tempa a prohrával sám se sebou. V sobotu se nám k tomu přidala závada na řazení, kde nešlo pořádně řadit a závod pro nás prakticky skončil. Neměl jsem to srdce odevzdat jízdní výkaz a skončit a tak jsme to auto doslova dostrkali do cíle na posledním místě“
Bohužel po Šumavě bylo definitivně jasné, že se týmu nepodaří zajistit dostatek finančních prostředků a několikrát se vážně přemýšlelo i o ukončení působení v rally. Na zimním setkání fanoušků týmu na Hořovickém letišti, které Milan Blahout pravidelně pořádá, však Milanovi příznivci přišli s návrhem uspořádat akci na podporu Milana Blahouta a jeho žigula.
„Dlouho jsme se podobnému návrhu bránili, ale po Šumavě jsme v takové situaci, že máme vlastně jen dvě možnosti. Buď ukončíme veškeré aktivity v rally a nedostaneme se do problémů jako dlužníci a nebo budeme dál závodit s částečnou podporou našich fandů a třeba se nám podaří sehnat nějakého sponzora. Příští rok našemu žigulíku končí homologace a my bychom se rádi s tímto vozem, který má za sebou bohatou soutěžáckou historii důstojně rozloučili.“ říká Milan Blahout.
V této souvislosti byla vytvořena nová webová stránka www.milanblahout.com , kde se zájemci o případnou podporu dozvědí vše potřebné.
„Je to pro nás poslední šance a je nám jasné, že to vzbudí jak ohlasy pozitivní, tak i negativní. Bohužel situace je jaká je a uvidíme, zda tato akce bude mít úspěch.“ Podívejte se tedy na zmíněné webové stránky a zapřemýšlejte jestli se třeba zrovna vy nechcete stát členy Milanova týmu a podpořit tedy tohoto závodníka s jediným vozem s pohonem zadních kol v MMČR.
Zdravím všechny fandy,
měl jsem možnost se s tím "rozpadajícím" se vozem provézt na srazu fanklubu při testovacím okruhu a jen jsem zííííral jak to "letí". Něž někdo bude něco žvatlat, měl by se v tom svézt. Jen pro srovnání. Do té doby mě bavilo Colin Mc Rae2. Od svezení v Ladě AK Luka Rally TEAMu mě Colin dočista omrzel. CMR2 je totiž proti tomu, co jsem zažil v tomhle autě prostě pomalej! Svezte se a taky budete čumět )