Vlastimil Resl - eWRC.cz
16. 12. 2009 19:19 − 2816× − 4

Michal Křemen nadšen „devítkou“

Když se Michal Křemen vytratil z tratí rychlostních zkoušek, rozhodně neočekával dlouhou pětiměsíční soutěžáckou pauzu.

Když se mladoboleslavský pilot Michal Křemen po dokončení prestižního Rallysprintu Kopná dočasně vytratil z tratí rychlostních zkoušek, rozhodně neočekával dlouhou pětiměsíční soutěžáckou pauzu. Za volant se vrátil až při PdTech Mikuláš Rally Slušovice – tedy shodou okolností v tomtéž kraji, kde startoval naposledy.

Letošní sezónu jsi zahájil s plánem absolvovat sprinterský šampionát a v prvních třech soutěžích ses objevil s lancerem sedmé evoluce týmu Montrago. Jak na tyto podniky a vzájemnou spolupráci vzpomínáš?

„Do letošní sezóny jsme vstoupili s cílem odjet co nejvíce ostrých kilometrů a nasbírat zkušenosti s tratěmi i se čtyřkolkou. Spolupráce zpočátku vypadala slibně, ale postupem času nastaly názorové rozdíly v pohledu na závodění a přípravu techniky. Po absolvování Kopné jsme se rozhodli spolupráci ukončit.“

V dalších podnicích ses občas objevoval v seznamu přihlášených s lancery EVO IX a jednou s imprezou, ovšem na startu ses neobjevil. Proč?

„Po rozchodu s Montragem jsme hledali další možnosti mého závodění a jednali na více frontách. Vždy jsme doufali v úspěšnou dohodu a přihlašovali se raději předem, než abychom případně propásli uzávěrku. Hlavně domácí Bohemku jsme si moc přáli jet, ale opravdu není jednoduché najít při tak časově a finančně náročné činnosti vhodný kompromis. Proto jsme se už raději zaměřili na přípravu následující sezóny.“

Nenapadlo tě během té pětiměsíční pauzy startovat například s tvým loňským swiftem? Kde mu je vlastně konec?

„Určitě jsem si s touto myšlenkou pohrával. Musím ale přiznat, že už jsem trošku rozmazlený a také bych chtěl jít cestou vpřed, takže jsem pořád nepřestával věřit ve starty s vozem třídy N4. Swift byl nakonec začátkem podzimu prodán do Dánska mladému, devatenáctiletému Simonu Larsenovi.“

Přesto ses nakonec ještě letos na trati objevil, když jsi poněkud nečekaně startoval na PdTech Mikuláš Rally Slušovice. Kdy se tato myšlenka zrodila a od jakého týmu jsi měl pronajatý vůz? Jak se ti soutěž, tratě a atmosféra líbily?

„Možnost startovat ve Slušovicích napadla vedení týmu po přečtení informací o Mikulášské rally na serveru eWRC. Podmínky se jevily výrazně výhodnější oproti Pražskému rallysprintu. Zjišťovali jsme možnost konečně si pronajmout opravdu špičkovou techniku a volba padla na vůz z dílen Jarina Orsáka. Spolupráce s ním fungovala naprosto skvěle, stejně jako jeho vůz. Ve srovnání se „sedmičkou“ je to neskutečná raketa a s takovým autem je opravdu radost závodit. Jelikož soutěž připravoval tým zkušených lidí okolo pana Minaříka, předem jsme očekávali vynikající organizaci a vše se bezezbytku potvrdilo. Tratě se mi moc líbily a byl jsem rád, že oproti Praze se díky zařazení Hvozdné jela jedna klasická erzeta. Na davy fanoušků a jimi vytvořenou kulisu si také rozhodně nemůžeme stěžovat.“

Na sedadlo spolujezdce usedl velmi kvalitní pilot Miloš Vágner. Jak se stane, že se v autě potkají dva piloti? A v čem jsi viděl Milošův největší přínos? Bude vzájemná spolupráce pokračovat, nebo se jednalo o ojedinělý start?

„S Milošem se známe už asi dva roky a je to naprosto skvělý borec. Proto jsem mu zkusil zatelefonovat, zdali by byl ochoten usednout vedle mě. Slíbil jsem mu, že akci pojmeme pohodově a na závěr sezóny bude zábava. Miloš ihned souhlasil a oba jsme se nemohli dočkat. Ke všem věcem přistupuje naprosto stoprocentně a jako dlouholetý mechanik a odborník na tlumiče výborně rozumí i nastavení vozu. Rovněž mi, coby velice kvalitní pilot, ohromně poradil s volbou stopy a takový pocit jistoty, pohody a klidu jsem dosud v soutěžním voze nezažil. Nevím, jestli se jednalo o jediný společný start, protože již od první Hvozdné četl naprosto fantasticky a tak bych se jistě budoucí spolupráci nebránil.“

Letošní sezóna je minulostí. Jak hodláš strávit pauzu před tou následující? A víš už, co ty a sezóna 2010?

„Rozhodně se musím zaměřit na vylepšení rozpisu a zapracovat na fyzické kondici. Především je však potřeba sehnat dostatek finančních prostředků pro příští rok, protože ty jsou v motoristickém sportu alfou a omegou. Nějaká jednání už máme za sebou a rádi bychom pokračovali ve třídě N4 s top technikou a absolvovali co nejvíce soutěží. Většina kluků z naší nastupující generace má totiž již mnoho těžkých rallye za sebou a každý kilometr je hrozně moc znát. Závěrem bych chtěl poděkovat mé rodině, která má na mém závodění ohromnou zásluhu, dále pak sponzorům a všem lidem podílejícím se na uskutečnění mých startů.“

Komentářů celkem: 4
17. 12. 2009 11:06
0 0
Tak jo smajlík Čím víc mladých, tím líp
17. 12. 2009 22:09
0 0
Michale,
k prvnimu odstavci muzu rict jen jedno: Mame naprosto ciste svedomi v priprave auta. Auto dostavalo maximum pece - toto muze potvrdit jak Korno Motorsport Karla Trojana, tak LoCar pana Loveckeho. Myslim, ze ja i ty vime, kde byl problem. Nebudu ho tu ventilovat, prijde mi to hloupe.
Pro dalsi odstavce preju vice penez a hodne stesti smajlík
Jirka Micanek - Montrago Racing
21. 12. 2009 10:52
0 0
Muzu potvrdit, ze auta od Montdrago jsou na perfektni urovni, za to bych dal ruku do ohne, kluky znam velmi dobre a znam i puvod auta vcetne K. Trojana a nemyslim si, ze by Michal vyuzil Maximum toho auta(soudim podle sebe a sve zkusenosti) nebo Firla co predvadi s holotou Evo VII i kdyz dany jezdec ma bohatou historii, coz ale dokazuje potencial daneho vozu, ale chapu jezdit s TOP technikou je hezke, ale i s TOP technikou se clovek nemusi umistit, kdyz nema najeto a nebo to v nem zkratka neni. Tim se ale nechci Michal dotknout..neni to tak mysleno..preju mu spousty dalsich ostrych kilometru a samozrejme co nejlepsi umisteni!!!
21. 12. 2009 15:09
0 0
Taky tam neni nikde napsáno, že bylo auto připravené špatně.
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!