Mikko Hirvonen: Musím být odvážnější
„Na startu letošního roku cítím, že bychom mohli bojovat o titul. Nechci o něj znovu přijít. Jednoduše hodlám jít na každé soutěži po vítězství a uvidíme co z toho bude. Musím však držet vyrovnanost výkonů, loni jsme byly na jedenácti stupních vítězů z možných dvanácti a toho se potřebujeme držet. Už se nemůžu dočkat až sezóna odstartuje,“ poodkrývá svou taktiku sympatický mladík z Finska.
„Svým způsobem je dost frustrující to, že jsem neudělal žádnou chybu, Seb vyrobil tři a stále mu to na titul stačilo. Ale abych byl férový tak Seb vyhrál sedm soutěží zatímco já jenom čtyři. Proto potřebuji více vítězství.“
Mikko nyní se svým šéfem Wilsonem probírá loňskou sezónu a plán se kterým zaútočí letos na titul. Lehce si spočítali, že do boje budou muset zapojit i tolik diskutovanou taktiku.
„Loni jsem udělal několik menších chyb a i tým se dopustil malých chybiček jako špatná volba pneumatik (třeba na Kypru). Je také možno laborovat se startovní pozicí. Musíme být v těchto věcech více nemilosrdní. Nechci se k těmto věcem uchylovat, ale Citroën loni také mnohokrát taktizoval. Zkusil jsem to jedinkrát – na Sardinii – zpomalil jsem, ale dopadlo to špatně, prohospodařil jsem zbytečně 20 sekund.“
„Citroën mnohokrát taktizoval a díky tomu získal dost bodů. Ale po sezóně to nikdo neřeší, prostě jsou mistry a hotovo.“
Mikko také ví, že bude muset “předělat“ celé své myšlení, tedy pokud chce porážet velmi rychlého Loeba.
„Musím být více odvážný, když dojde na menší změny u auta. Druhá etapa v Norsku toho byla příkladem – možná jsem mohl vyhrát nebo jsem mohl být blíže k Sebastienovi, ale nechtěl jsem udělat žádnou změnu. Myslel jsem si, že pokud by to nevyšlo, tak bych ztratil daleko více času. Ale v neděli jsme nakonec změnu provedli a hned jsem byl schopen Seba dotáhnout. V malých věcech jako byla tato musím být odvážnější.“
A co se taktiky týče:Největší vojevůdci měli obvykle nejlepší taktiku.Proto vítězili.
Nejsme ve válečném tažení, ale ve sportu kde by vavříny měli sbírat ti nejrychlejší.
Jestliže posádka v průběhu 1.etapy závodu na RZ záměrně zpomaluje a přímo ve voze si porvnává mezičasy s konkurencí, aby do té 2. etapy jeli těsně druzí, tak je to něco špatně.
Jestliže posádka získá byť jediný bod (a ten loni rozhodoval) díky tomu, že další posádky v týmu zastaví na trati, tak je to vyloženě hnus a výsměch všem fanouškům.
souhlasím,mám ten samý názor!!!!!!!!!!!!!!
Ano všem!
Jednou to udělají žabožrouti (citroen) v MS a poškodí Hirvonena, podruhé to udělají žabožrouti (peugot) v IRC a poškodí Kopeckého...
Pokud se to bude tolerovat (nebo nad tím dokonce jásat), dříve nebo později dojde i na toho Vašeho koně...
Spíš bych řekl, že to zatím pravidla neumí postihovat. Loni Malcolm také nemusel a přesto nechal Jariho vyhrát, když na Mikka jezdecky měl.
Možná to bude znít naivně, ale je to o přístupu, respektu a úctě k tomuto sportu (a soupeřům).
A tu pro mně citroen v minulé sezóně prostě neprokázal. A voo toom to je.