Honza Černý a Pavel Kohout míří opět do Evropy

Devatenáctiletý Příbramák Honza Černý má za sebou dvě úspěšné soutěžní sezóny.

Devatenáctiletý Příbramák Honza Černý má za sebou po přestupu z Poháru mládeže dvě úspěšné soutěžní sezóny, během kterých se stal nedílnou součástí startovního pole domácích podniků. V loňském roce stačil okusit také prostředí zahraničních soutěží. V nadcházející sezóně by se rádi se spolujezdcem Pavlem Kohoutem posunuli ještě dále. Kam a proč? Na to jsme se Honzy v krátkosti zeptali poté, co oficiálně svůj letošní program oznámil.

Honzo, jakých seriálů by ses měl v roce 2010 účastnit?

Rádi bychom se účastnili Mistrovství Evropy a poháru Clio R3 Trophy. V Mistrovství Evropy se bude jednat o vybrané závody, kalendář ještě nemáme přesně daný, ale mělo by se jednat minimálně o 6 podniků.

Co domácí šampionát? Českým fandům by jsi jistě chyběl. Řešíš to nějak?

Samozřejmě to řešíme, ale v této věci zatím nemáme vůbec nic jasného. Určitě bychom ale doma chtěli závodit.

S jakým autem by ses měl v soutěžích ME a R3 Trophy představit?

Jedná se o Renault Clio R3, týmu DEFRS Rally Team, se kterým jsem startoval na Mikulášském rallysprintu ve Slušovicích.

Co Tě přimělo k přestupu ze čtyřkolek ke dvojkolkám?

Tak jako v podstatě u všeho, co se motosportu týká, měly svou váhu při rozhodování finance a tým DEFRS nám předložil velmi zajímavou nabídku. Nicméně určitě bych se chtěl i nadále účastnit některých soutěží se čtyřkolkou, ale kterých a s jakým autem, to ještě nejsem schopen v tuto chvíli říct.

Přestože nemáš ještě zcela jasno v účasti na domácích soutěžích, na Barumce bychom tě vidět měli. Jaká to pro tebe osobně bude změna mezi čtyřkolkou a dvojkolkou na této náročné soutěži?

Už mě ani nebaví stále to podávat tak, že loňská sezóna byla o sbírání zkušeností a dojíždění do cíle, ale je to tak. Letos už bychom chtěli trošku přidat a uvidíme, jak to půjde. Barumku, trochu už z loňska známe a moc se na to těším.

Co se týká soutěží, které bys měl jet v rámci ME, jak znáš jejich tratě?

Kromě Barumky známe ještě z loňska Mille Miglia, ostatní tratě budou pro nás úplně nové.

V R3 Trophy startuje spousta zkušených matadorů – Kris Princen, Jan De Winkel… Jak se těšíš na měření sil s tak zkušenými jezdci na v podstatě identické technice?

Z toho jsem úplně nejvíc nadšený, i když technika nebude samozřejmě úplně identická. Těším se na to, protože uvidíme, kam jsme se vlastně zatím stačili posunout a kde musíme přidat, abychom těm nejrychlejším stačili. Je to pro nás obrovská výzva.

Není to ale o tom, že bych měl pocit, že přijedu na Trophy a budu hned vyhrávat vložky, nebo soutěže. Určitě nás budou jezdci, kteří mají s těmi auty něco najeto hodně prohánět, ale budeme se rvát.

Součástí R3 Trophy je také slavná Rally Monte Carlo, uvidíme vás už na startu této soutěže, nebo začne váš program později?

Monte bychom jeli moc rádi, momentálně stále velice intenzivně jednáme, abychom se mohli na start této slavné soutěže postavit.

Chystáte na Cliu nějaká technická vylepšení?

V současné době ne, pokud bychom jeli Monte Carlo, nebyly by změny tolik akutní, protože Monte je soutěž, kde 10 nebo 20 koní až tolik neřeší. Takže tady bychom prováděli změny hlavně v nastavení auta. Pokud proběhnou nějaké změny na motoru, bylo by to určitě až po Monte.

Chtěl bys na závěr dodat ještě něco za sebe?

Já bych chtěl poděkovat DEFRS Rally Týmu za tuto zajímavou možnost, kterou mi dali a také všem našim partnerům. Největší dík ale patří mému tátovi.

Komentářů celkem: 2
6. 1. 2010 14:361
0 0
Dobrá volba. Bude to zajímavé a kdyby vyšlo i to Monte, věřím v kvalitní výsledek!
6. 1. 2010 14:442
0 0
Hodně štěstí kluci, budu držet palce.
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!