Škoda Motorsport před Propecia Rally New Zealand

Po debutu nově homologované Fabie WRC 05 v Mexiku se tým Škoda Motorsport opět představí mimo Evropu, ke čtvrtému podniku letošního mistrovství světa v automobilových soutěžích míří na jižní polokouli

Škoda Motorsport se na Nový Zéland vrací po roční přestávce
Rychlé a plynulé „jezdecké“ tratě pro Fabii WRC 05 novinkou
Po debutu nově homologované Fabie WRC 05 v Mexiku se tým Škoda Motorsport opět představí mimo Evropu, ke čtvrtému podniku letošního mistrovství světa v automobilových soutěžích míří na jižní polokouli.

Rallye Nový Zéland (7. – 10. dubna) je geograficky nejvzdálenější soutěží od základny týmu v Mladé Boleslavi. Na druhém zámořském podniku sezony budou tým reprezentovat Armin Schwarz/ Klaus Wicha a Janne Tuohino/ Mikko Markkula.

Rallye Nový Zéland slaví letos 35. výročí svého vzniku a její tratě se těší mezi jezdci veliké oblibě. Plynulost místních erzet a četná přírodní zvlnění terénu jim dávají příležitost prokázat své dovednosti za vysokých rychlostí. Zejména poslední den soutěže nabízí v nádherné scenérii severní části ostrova možnost pořídit snad nejkrásnější záběry z celého světového šampionátu.

Přestože je Armin Schwarz nejzkušenějším jezdcem současného jezdeckého pole, na Novém Zélandu startoval pouze čtyřikrát. V roce 1994 se tu však umístil na stupních vítězů. Za volant druhé Fabie WRC 05 se při svém novozélandském debutu posadí finský jezdec Janne Tuohino.

Nový aerodynamický tvar Fabie WRC 05 by měl ideálně vyhovovat charakteru místních tratí. Během dosavadních soutěží letošní sezony prokázal vůz, ať již v minulé, nebo současné specifikaci, že jeho konkurenceschopnost stále stoupá. Prozatím se však tento fakt nedaří týmu zúročit v bodovém hodnocení šampionátu.

Armin Schwarz: “Nový Zéland je z pohledu jezdce ideální soutěží a měl by vyhovovat naturelu našeho vozu. Je to velmi rychlá soutěž a je třeba najít správný kompromis mezi sebedůvěrou a obezřetností. Charakter tratí umožňuje jízdu na plný plyn, ale není dobré si věřit přespříliš. Zvláště, pokud jsou tratě suché a sypká šotolina na nich velmi kluzká. Vlhké tratě jsou přijatelnější a nabízejí mnohem větší přilnavost. Vzhledem k právě probíhajícímu novozélandskému podzimu nejsou srážky vyloučené.“

Janne Tuohino: “Přestože budu startovat na Novém Zélandu poprvé, určitou zkušenost s místními tratěmi mám. V roce 2003 jsem tu absolvoval seznamovací jízdy a už tehdy jsem si říkal, že bych tuto soutěž moc rád jel. Charakter nádherných úseků mi místy připomíná Finsko. Tratě budou kluzké, takže startovní pozice bude pro každý den velmi důležitá.“

Martin Mühlmeier, vedoucí týmu Škoda Motorsport: „Od počátku sezony jsme dosahovali dobrých dílčích výkonů, ale ne nejlepších výsledků. Na Novém Zélandu se musíme pokusit dojet s oběma vozy bez problémů do cíle a zároveň dosáhnout úrovně výkonu a rychlosti, jaké jsme již u Fabie WRC prokázali. Tímto způsobem můžeme zakončit soutěž s výsledkem, jaký si zasloužíme.“

Rallye Nový Zéland v detailech: Základnou Rallye Nový Zéland je Auckland, který je díky nadšení místních obyvatel pro lodní plachtění proslulý rovněž jako „město plachet“. Soutěž začíná ve čtvrtek 7. dubna slavnostním startem na místním nábřeží.

V pátek a v sobotu se posádky vydají na sever od Aucklandu do Paparoa. První etapa zahrnuje osm rychlostních zkoušek o celkové délce 129,22 kilometrů. Rozdělena je do dvou skupin po čtyřech úsecích. Dalších šest měřených úseků nedaleko Paparoa je připraveno na sobotu. Druhou etapu, dlouhou 139,49 kilometrů, zakončí dva průjezdy diváckými rychlostními zkouškami nedaleko výstaviště Manukau v Aucklandu. V neděli nebude během čtyř rychlostních zkoušek povolena servisní zastávka a jezdci zamíří na jih od centra soutěže. Součástí posledního dne jsou i dva průjezdy legendární Whaanga Coast. Cílová rampa v Aucklandu přivítá vítěze v 15:30 místního času.

Časový posun oproti středoevropskému letnímu času je +10 hodin.

Komentářů celkem: 1
2. 4. 2005 12:14
0 0
nevim co si od toho slibuji...do prvni desitky,pokud nikdo neodstoupi se nikdy nevejdou
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!