Marek Felt - eWRC.cz
4. 4. 2005 00:00 − 2365× − 4

Pech zdolal nástrahy Valašky a zaslouženě vyhrál

Komentář Plzeňská posádka Václav Pech/ Petr Uhel na voze Ford Focus WRC zvládla veškeré nástrahy soutěže nejlépe a s dostatečným náskokem zvítězila před liberecko-příbramskou posádkou Štěpán Vo

Plzeňská posádka Václav Pech/ Petr Uhel na voze Ford Focus WRC zvládla veškeré nástrahy soutěže nejlépe a s dostatečným náskokem zvítězila před liberecko-příbramskou posádkou Štěpán Vojtěch/ Michal Ernst, jedoucí na voze Peugeot 206 WRC. Tato posádka však Pechovi vítězství částečně usnadnila, když obdržela po předposledním servisu 70 vteřin penalizaci. Plzeňský jezdec si tak mohl v poklidu dojet pro prvenství.


Foto: Marek FELT eWRC.CZ

Třetím závodem Global Assistance Mezinárodního Mistrovství České republiky v rally byla Sheron Valašská Rally s centrem ve Valašském Meziříčí. Tato dvoudenní soutěž sčítala celkem 391 km a byla rozdělena do dvanácti rychlostních zkoušek v délce 190 km.

Na start soutěže se nakonec postavilo 79 posádek. Mezi největší favority patřil Václav Pech s vozem Ford Focus WRC, dále pak bratři Vojtěchové (oba Peugeot 206 WRC) a příbramský Emil Triner se Škodou Octavií WRC. Na startu chyběl Karel Trněný, neboť jeho vůz startoval v rámci maďarské soutěže.

Mezi produkčními vozy se dal očekávat souboj především mezi čtveřicí Cserhalmi, Jandík, Arazim a Trojan (vš. Mitsubishi Lancer EVO VII). Pozadu však nechtěli určitě zůstat poprvé s vozem Mitsubishi Lancer EVO VIII startující Milan Chvojka, či Vojtěch Štajf (Subaru Impreza STi).

Skvěle obsazenou třídou byly šestnáctistovky. Při neúčasti Pavla Valouška (Suzuki Ignis S1600) byl největším favoritem další junior Martin Prokop s vozem Suzuki Ignis S1600. Na záda mu měli dýchat Josef Peták (Renault Clio S1600) a Dušan Kouřil, jenž premiérově u nás představil vůz Fiat Punto S1600.

První etapa sčítala šest měřených úseků o délce 91,90 km. Etapa se vyznačovala množstvím šotolinových úseků, především však faktem, že se z poloviny jednalo o „noční“ etapu. Druhá část totiž startovala krátce po půl deváté a tak si nejen posádky, ale i diváci přišli na své. Do soutěže vstoupil nejlépe Václav Pech, následovaný Štěpánem Vojtěchem. Třetí Triner ztratil hned na první RZ přes dvacet vteřin a tak vše nasvědčovalo tomu, že o vítězství si to rozdají Ášín s Broukem. Opatrně začal vítěz šumavské soutěže Tomáš Vojtěch, jenž skončil v úvodním testu až za Trinerem. Naopak pátým časem všechny šokoval Martin Prokop s šestnáctistovkou Ignisem. Mezi produkčními vozy začal nejrychleji rovněž překvapivě Miroslav Cais (Mitsubishi Lancer EVO VII).

Druhá RZ přinesla již řadu změn. Ještě před startem vložky odstoupili Štajf (porucha motoru) a Poulík (porucha diferenciálu). Ještě hůře však dopadl Tomáš Vojtěch. Během jízdy jim začal ve voze z nepochopitelného důvodu stříkat hasicí přístroj a posádka během chvíle neviděla ani na krok. Poté následoval náraz do stromu a značně poničený vůz. Posádka vyvázla naštěstí bez zranění.


Foto: Marek FELT eWRC.CZ

Do soutěže se naopak od staršímu z Vojtěchů povedl vstup Karlu Trojanovi a Chvojkovi, kterým patřila po první sekci soutěže třetí, resp. čtvrtá příčka mezi produkčními vozy. Ve druhé části první etapy začal mít problémy se středním diferenciálem Štěpán Vojtěch. Ve čtvrté RZ ještě Pecha porazil, ve zbývajících dvou vložkách však ztráta narostla téměř o dvacet vteřin na konečných 28,5 sekund po první etapě. Třetí příčka patřila Trinerovi, před Cserhalmim (první mezi produkčními vozy) a Prokopem (první ve skupině A). Po výborném začátku lehce zpomalil Cais a propadl se na sedmou pozici za Trojana. Příliš se první etapa nevydařila Petákovi, kterému patřila šestnáctá příčka celkově a třetí ve třídě A6. Před ním byl dokonce Odložilík s dalším Renaultem Clio S1600. V závěru etapy odstoupil pro poruchu převodovky Chvojka. Dušan Kouřil s Fiatem Punto S1600 skončil mimo trať a rovněž odstoupil. Ve skupině N vedl Koukola s vozem Honda Civic Type-R. Druhá, sobotní etapa obsahovala zbývajících šest RZ na třech úsecích o délce 98,42 km. Nebyla tedy příliš delší, než-li první. Přesto byla pro většinu posádek daleko těžší. Jela se totiž tzv. Valašská bomba, jedna z nejnáročnějších rychlostních zkoušek u nás. Tato RZ měří téměř 26 kilometrů a obsahuje velice náročné pasáže s řadou klesání, jenž vyvrcholí technickým sjezdem do cíle u Vesníku.

První průjezd touto RZ zvládl nejrychleji Pech. Ovšem jen kvůli chybě Vojtěcha. Brouk asi 1,5 km před cílem udělal hodiny a ztratil minimálně deset vteřin. Třetí místo jak ve vložce, tak průběžně patřilo Trinerovi, jenž měl dostatečný náskok na čtvrtého v pořadí a tak mohl zkoušet různá nastavení podvozku.

Na čtvrtou příčku se před Cserhalmiho dostal stále skvěle jedoucí Prokop. Valašská bomba si přesto vybrala svou daň, neboť zde odstoupil po výletu mimo trať Cais a Otto (Toyota Celica GT-Four) ztratil přes čtyři minuty výměnou pneumatiky.

Jako osmá rychlostní zkouška se jel tzv. Troják, na němž v loňském roce těžce havaroval Tomáš Vojtěch. Ani letos nebyla RZ bezproblémová a odstoupil jeden z favoritů. S uraženým zadním kolem zůstal na RZ stát Cserhalmi a bylo po nadějích na dobrý výsledek. Hned na následujícím testu skončilo na střeše Jandíkovo Mitsubishi. Posádka nebyla zraněná. Na první místo se tak mezi produkčními vozy posunul Karel Trojan, následovaný Arazimem a třetí byl spolehlivě a klidně jedoucí Pavel Červenka (Mitsubishi Lancer EVO VI). Mezi šestnáctistovkami stále kraloval Prokop, před Odložilíkem a Petákem, který však nemohl jet naplno. Aleně Benešové, spolujezdkyni Petáka, nebylo příliš dobře, neboť měla zdravotní problémy (zřejmě od krční páteře).


Foto: Marek FELT eWRC.CZ

V závěrečné sekci soutěž lehce zdramatizoval Štěpán Vojtěch, jenž přijel do časové kontroly se zpožděním a obdržel sedmdesáti vteřinovou penalizaci. Pozdní příjezd do ČK měl souvislost s přetrvávajícími problémy se středním diferenciálem. Pech si tak mohl oddychnout a jet závěrečné tři měřené testy v klidu a pro diváky.

Druhou příčku i přes penalizaci udržel s přehledem Vojtěch, před Trinerem. Pro čtvrté místo absolutně a první ve skupině A si dojela „Hvězda soutěže“ Martin Prokop s Petrem Grossem na voze Suzuki Ignis S1600. Prokop porazil pátého Trojana (vítěze produkčních vozů) o více jak dvanáct vteřin.

Na šestém místě a druhém mezi produkčními vozy skončil Arazim, před Červenkou (třetí mezi PP) a polským jezdcem Fryczem, který startoval s vozem Nissan Almera Kit Car. V závěru soutěže dokázal ještě zrychlit Peták a posunout se na konečné deváté místo absolutně a druhé ve skupině A. Elitní desítku uzavíral další polský účastník R. Typa s vozem Mitsubishi Lancer EVO V.

Ve skupině N vyhrál Běhálek s vozem Honda Civic VTI, před Koukolou (Honda Civic Type-R) a Jiřím Trojanem (VW Polo).

V poslední RZ soutěže se ještě propadli Votava (prasklé zadní rameno) a Odložilík (skoro tři minuty v příkopu).

Soutěž nakonec dokončilo 48 posádek.

Další soutěží Global Assistance MMČR bude 29.4.-1.5. Rally Matador Tatry Púchov.

Komentářů celkem: 4
4. 4. 2005 13:29
0 0
...no Valasská bomba byla parádní a Troják jeste lepsí. Byl jsem letos v míste, kde se loni na Barumce skarede vykotil Tomás Vojtech a aji letos tech smyku tam bylo pozehnane. Jak zacal rozmrzat sníh u cesty, tak to zacalo stékat po asfaltu, no a na slicky to byla klouzacka. Jednoduse letosní Valaska SUPER BOMBA.
4. 4. 2005 14:50
0 0
Valaška byla fakt dobra. A dost težká to ale dokazuje tech 30 vozu ktere nedojely do cile. Myslim ze kazdy kdo se prijel podivat nelitoval. Krasne prostredi a i pocasi bylo super. Jen tak dal!
lukin rs
6. 4. 2005 07:31
0 0
Valaska byla opravdu krasna,jen mi ji bohuzel zkazilo par divaku,nebo dokonce posadka,ktera skoncila a dosla se podivat na rz 6,radne posilnena alkoholem a silnymi slovi,doufam,ze si to doticni ctou a nebudou porvavat ze si muzi stat kde chteji,ze maji zapkacene startovne.... Byli tam i jini kdo se dosel podivat a taky museli platit... kdyz si stoupnu normalne za pasky tak to beru a kricte si co chcete,ale do unikove zony??? Nejste normalni a to byste jako posadka meli vedet a jit "mene"zkusenym divakum prikladem,stydte se. Bohuzel nevim kdo to byl,byla tam dost velka tma na poznani obliceje,ale byliste cely v obleceni mytshubischi. jinak valaska byla krasna a uz se tesim do krumlova.
ovidiupay
3. 5. 2005 14:12
0 0
frumoase peisaje , multi spectatori , sper sa ajung si eu in Cehia la o etapa :D
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!