28. 1. 2010 22:20 − 2635× − 2

Mountain Rally Norway – komentář

Norský šampionát se ještě před koncem ledna dostal do pořádného tempa, na programu byl jeho druhý díl.

Norský šampionát se ještě před koncem ledna dostal do pořádného tempa. Hned čtrnáct dnů po úvodním podniku tamní jezdce čekala soutěž s pořadovým číslem dvě. Na její start se postavila dobře známá jména z předešlého podniku doplněná o jednoho velmi cenného hosta. Tím se stal Henning Solberg, několikanásobný mistr své rodné země. Na domácí rychlostní zkoušky vyrazil se starším Fordem Focus WRC 05 a s úplně novou spolujezdkyní Ilkou Minor, se kterou plánuje se letos vydat na dlouhé cesty po různých koutech světa, během nichž hodlají sesbírat co nejvíc bodů do klasifikace MS.


Foto: Benjamin A. Ward

Ani na druhém letošním norském podniku nemohl chybět úřadující mistr této země Mads Ostberg. Ten již nadobro přesedlal do staršího Subaru Impreza WRC S12B, se kterým bude startovat i v rámci Swedish Rally. Boj o domácí titul nerozjel zrovna dobře, když první podnik nedokončil. I v tom druhém začal naprosto suverénně, ovládl všechny tři úvodní zkoušky a vyjel si tak na své soupeře krásný náskok tři čtvrtě minuty. Na RZ 4 bohužel stejně jako před dvěma týdny se svým Subaru zahučel do hluboké závěje. Diváků bylo v daném místě moc málo na to, aby jej odtamtud dostali. Druhá soutěž a druhé odstoupení ze stejného důvodu, zatím je statistika Madsových vystoupení až moc jednoznačná.


Foto: Benjamin A. Ward

Cesta k dalšímu vítězství se tak otevřela Madsovu týmovému kolegovi, který letos vedle sebe vozí jeho přítelkyni Veronicu Engan. Na Mountain Rally ovšem musel Anders Grondal dávat moc velký pozor na Henninga Solberga. Toho ale v první půlce rally zpomaloval zapůjčený Focus od Christiana Augusta Selmera. Ač se rally jela při opravdu nízkých teplotách, motor vozu se přehříval. Po třetím testu tak Solberg za svým soupeřem zaostával o 15,3 vteřiny.


Foto: Benjamin A. Ward

Na čtyřce ovšem starší bratr někdejšího mistra světa zatáhl a své manko snížil na nicotných 3,2 sekundy. Grondal v servisu dlouho váhal, zda se pokusit o jeho skalp nebo se raději spokojit s body do norského šampionátu. Nakonec ale na předposledním testu dokázal svůj náskok o 7 desetin zvětšit. Solberg vylétl z trati a nabral na předek vozu sníh. Kvůli tomu pak nemohl v posledním testu jet naplno a nakonec svému mladému soupeři o 8,2 vteřiny podlehl. Grondal právě zde před 4 roky poprvé zvítězil v norském šampionátu, tentokrát si připsal již třetí vítězství a hned druhé v řadě.


Foto: Benjamin A. Ward

Ve skupině N se očekával souboj produkčních Subaru Imprez Sti Andrease Mikkelsena a Sveinunga Bieltvedta se Škodou Fabia Super 2000 pilotovanou Eyvindem Brynildsenem. Mladý Nor před startem změnil spolujezdce, když vedle něho usedl bývalý dlouholetý parťák Henninga Solberga Cato Menkerud. Fabii pak tým oděl do nových barev a posádka se jala úkolu zabojovat o vítězství ve skupině. Začali dobře, ovšem již na druhé zkoušce je předstihl Bieltvedt. Až v předposledním testu se posádce Fabie, kterou limitovala nízká maximální rychlost, podařilo konkurenta se Subaru porazit. Na jeho vítězství to ale už nic nezměnilo. Mikkelsen se tentokrát musel smířit pouze s bronzem a vítězstvím v Subaru Cupu.


Foto: Benjamin A. Ward

Pořadí v cíli:
1. Anders Grøndal/Veronica Engan (N) Subaru Impreza WRC S10 52:50.2
2. Henning Solberg/Minor Ilka (N/A) Ford Focus RS WRC 05 +8,2
3. Sveinung Bieltvedt/Roger Eilertsen (N) Subaru Impreza WRX STI N14 +2:34.3 (1. N4)
4. Eyvind Brynildsen/Cato Menkerud (N) Škoda Fabia S2000 +2.43,7 (2. N4)
5. Andreas Mikkelsen/Ola Fløene (N) Subaru Impreza WRX STI N14 +4.36,0 (3. N4)
6. Anders Kjær/Morten Erik Abrahamsen (N) Subaru Impreza WRX STI N14 +5.03,7 (4. N4)
7. Pontus Tidemand/Jørgen Nordhagen (S/N) Subaru Impreza WRX STI N14 +5.07,5 (5. N4)
8. Svein Frustøl/Peter S. Aamodt (N) Ford Focus RS WRC 05 +5.11,3
9. Jerker Axelsson/Mattias Andersson (S) Subaru Impreza WRX STI N14 +5.35,4 (6. N4)
10. Bernt Kollevold/Ove Johnny Andersen (N) Mitsubishi Lancer Evo IX +6.15,7 (7. N4)

Stav šampionátu: Skupina A: 1. Grøndal 58, 2. Frustøl 39, 3. H. Solberg 23, 4. Bentzen 17, 5. Hafsengen 15, 6. Sauthon 14.
Skupina N: 1. Bieltvedt 53, 2. Mikkelsen 48, 3. Kjær 33, 4. Kollevold 24, 5. Brynildsen 23, 6. Lyseng 15.

Komentářů celkem: 2
29. 1. 2010 11:231
0 0
hm docela by mě zajímalo jak velký je ten rozdíl max rychlostech u fabky a produkční imprezy?smajlík
29. 1. 2010 15:022
0 0
koopher: Na sněhu ta čísla nehrají roli a ty rozdíly záleží na zvolených převodech, které právě tady nebudou vyhnaný do vysokých rychlostí.
Jinak se Sveinunga můžu zeptat, jak měli nastavenou Imprezu, kdyby Tě to zajímalo nějak extrémně hodně. Nevím ale, jak zjistit to samé od Brynildsena.
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!