20. 2. 2010 21:27 − 2721× − 4

Na koho se můžou těšit italští fandové?

Na tuto otázku se jistě ptají nejen ti, kteří chtějí sledovat soutěže hlavního italského šampionátu naživo.

Na tuto otázku se jistě ptají nejen ti, kteří chtějí sledovat soutěže hlavního italského šampionátu naživo. Toto národní mistrovství patří k těm vůbec nejatraktivnějším a pozornost k němu upírají i oči ze zahraničí. Loňskou sezónu částečně ovlivnil bojkot oficiálních stájí. Těm se ani trochu nelíbilo přílišné množství soutěží a několik z nich v úvodu roku vynechaly. Italská federace na to reagovala změnou kalendáře, který letos obsahuje pouze 8 podniků, pět asfaltových a tři se odehrají na šotolině. Své místo v kalendáři bohužel nenašla slavná Targa Florio a nepojede se ani tradiční úvodní Rally Il Ciocco. Zpět do první italské ligy se naopak vrátilo Salento, které nahradilo šotolinové San Crispino.


Foto: Massimo Bettiol

Ani letos nebudou na italských tratích chybět oficiální stáje několika značek. Největší pozornost na sebe na domácí půdě bezesporu poutá Abarth, který se po neúspěších v loňské sezóně IRC letos hodlá soustředit hlavně na italský šampionát. Ostatně právě ten pro ně má snad vůbec největší váhu. Do boje vyšlou dva nejlepší jezdce, jaké mají k dispozici, zatímco mladíka Umberta Scandolu poslali si hledat jiné angažmá. O italský titul tak budou v barvách domácí značky bojovat Giandomenico Basso a Luca Rossetti. Speciály Punto Super 2000 jim bude připravovat Trico Motorsport, za který již vloni odjel několik soutěží první jmenovaný pilot.


Foto: Massimo Bettiol

Bezesporu největšího soupeře Punt lze hledat ve stáji Peugeotu, jehož barvy bude podruhé hájit fenomenální Paolo Andreucci, aktuální mistr Itálie. O jeho kvalitách netřeba nikterak spekulovat. Zatím v neoficiální rovině se pohybují spekulace o obsazení druhé oficiální 207 Super 2000 z dílen Racing Lions. Místo za jejím volantem by snad měl obsadit Matteo Gamba. Hodně rychlý jezdec se posadí i do jednoho ze soukromě připravovaných Peugeotů. Za tým Twister Corse bude nově bojovat Piero Longhi, který dal po dlouhých letech vale stáji Aimont, jíž byl částečným vlastníkem. Nahnutě to vypadá i s účastí oficiálního zastoupení české značky Škoda, za kterou vloni startoval právě Longhi.


Foto: Massimo Bettiol

Bassovy námluvy se Škodou se nezdařily a podle všeho neuspěl ani Renato Travaglia. Jeho jméno je v poslední době spojované se značkou Ford. Tu by měl na italské půdě prezentovat tým Motus Racing a kromě Travaglii by mohl do Fiesty Super 2000 usednout i Fiatem uvolněný Umberto Scandola. Fiesty by si do svých garáží měl nechat dovést tým A-Style, vloni se prezentující s Fabiemi. Co se jezdců týče, jsou ve spojení s tímto týmem udávána jména Rudy Michelini, který vloni pilotoval Peugeot 207 Super 2000, a z MS známý ruský dravec Jevgenij Novikov.


Foto: Massimo Bettiol

Další pozitivní informací z italské scény je návrat „veterána“ Gianfranca Cunica zpět do první ligy. Známý Ital se posadí za volant Fiatu Punto Super 2000 připraveného stájí D’Ambra. Bohužel z italské scény přichází i jedna negativní informace. Subaru Italia po neuspokojivých výsledcích z předešlých let ukončuje své aktivity. S Imprezou Sti N14 vloni startoval Andrea Navarra, ovšem rychlým dvoulitrům stačit nedokázal a ke konci roku byl odvelen ke startům v šotolinovém mistrovství. Nyní se již Subaru oficiálně prezentovat nebude vůbec a nevypíše ani oblíbený Subaru Impreza Cup. I tak se ale rýsuje hodně zajímavý ročník italského šampionátu, jenž odstartuje 25. dubna Rally Mille Miglia.

Komentářů celkem: 4
20. 2. 2010 21:42
0 0
to bude hodně slušný šampionát , žena by to mohl docela rozvířit smajlík
20. 2. 2010 22:07
0 0
Bojler5:Nevím kterou máš na mysli ale pišou tam,že Targa Florio nepojede!smajlíksmajlík
21. 2. 2010 00:16
0 0
tož Evžena myslím
21. 2. 2010 17:38
0 0
A co Denis Colombini?
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!