Na koho se můžou těšit italští fandové?
Na tuto otázku se jistě ptají nejen ti, kteří chtějí sledovat soutěže hlavního italského šampionátu naživo. Toto národní mistrovství patří k těm vůbec nejatraktivnějším a pozornost k němu upírají i oči ze zahraničí. Loňskou sezónu částečně ovlivnil bojkot oficiálních stájí. Těm se ani trochu nelíbilo přílišné množství soutěží a několik z nich v úvodu roku vynechaly. Italská federace na to reagovala změnou kalendáře, který letos obsahuje pouze 8 podniků, pět asfaltových a tři se odehrají na šotolině. Své místo v kalendáři bohužel nenašla slavná Targa Florio a nepojede se ani tradiční úvodní Rally Il Ciocco. Zpět do první italské ligy se naopak vrátilo Salento, které nahradilo šotolinové San Crispino.
Foto: Massimo Bettiol
Ani letos nebudou na italských tratích chybět oficiální stáje několika značek. Největší pozornost na sebe na domácí půdě bezesporu poutá Abarth, který se po neúspěších v loňské sezóně IRC letos hodlá soustředit hlavně na italský šampionát. Ostatně právě ten pro ně má snad vůbec největší váhu. Do boje vyšlou dva nejlepší jezdce, jaké mají k dispozici, zatímco mladíka Umberta Scandolu poslali si hledat jiné angažmá. O italský titul tak budou v barvách domácí značky bojovat Giandomenico Basso a Luca Rossetti. Speciály Punto Super 2000 jim bude připravovat Trico Motorsport, za který již vloni odjel několik soutěží první jmenovaný pilot.
Foto: Massimo Bettiol
Bezesporu největšího soupeře Punt lze hledat ve stáji Peugeotu, jehož barvy bude podruhé hájit fenomenální Paolo Andreucci, aktuální mistr Itálie. O jeho kvalitách netřeba nikterak spekulovat. Zatím v neoficiální rovině se pohybují spekulace o obsazení druhé oficiální 207 Super 2000 z dílen Racing Lions. Místo za jejím volantem by snad měl obsadit Matteo Gamba. Hodně rychlý jezdec se posadí i do jednoho ze soukromě připravovaných Peugeotů. Za tým Twister Corse bude nově bojovat Piero Longhi, který dal po dlouhých letech vale stáji Aimont, jíž byl částečným vlastníkem. Nahnutě to vypadá i s účastí oficiálního zastoupení české značky Škoda, za kterou vloni startoval právě Longhi.
Foto: Massimo Bettiol
Bassovy námluvy se Škodou se nezdařily a podle všeho neuspěl ani Renato Travaglia. Jeho jméno je v poslední době spojované se značkou Ford. Tu by měl na italské půdě prezentovat tým Motus Racing a kromě Travaglii by mohl do Fiesty Super 2000 usednout i Fiatem uvolněný Umberto Scandola. Fiesty by si do svých garáží měl nechat dovést tým A-Style, vloni se prezentující s Fabiemi. Co se jezdců týče, jsou ve spojení s tímto týmem udávána jména Rudy Michelini, který vloni pilotoval Peugeot 207 Super 2000, a z MS známý ruský dravec Jevgenij Novikov.
Foto: Massimo Bettiol
Další pozitivní informací z italské scény je návrat „veterána“ Gianfranca Cunica zpět do první ligy. Známý Ital se posadí za volant Fiatu Punto Super 2000 připraveného stájí D’Ambra. Bohužel z italské scény přichází i jedna negativní informace. Subaru Italia po neuspokojivých výsledcích z předešlých let ukončuje své aktivity. S Imprezou Sti N14 vloni startoval Andrea Navarra, ovšem rychlým dvoulitrům stačit nedokázal a ke konci roku byl odvelen ke startům v šotolinovém mistrovství. Nyní se již Subaru oficiálně prezentovat nebude vůbec a nevypíše ani oblíbený Subaru Impreza Cup. I tak se ale rýsuje hodně zajímavý ročník italského šampionátu, jenž odstartuje 25. dubna Rally Mille Miglia.