1. 3. 2010 16:25 − 3008× − 17

Block vs. Pastrana – 1:1

Soutěžácká sezóna otvírá dokořán vrata svého letošního ročníku nejen na evropském kontinentě.

Soutěžácká sezóna otvírá dokořán vrata svého letošního ročníku nejen na evropském kontinentě. O body si to už hned dvakrát rozdali i Američané. Země zasvěcená spíše okruhovým závodům má rovněž svůj šampionát v rally a na jeho soutěžích se pravidelně objevují i dvě největší jména amerického soutěžáckého světa. Ještě vloni se oba proháněli po soutěžních tratích se speciály Subaru. Pro letošek se ale Ken Block rozhodl změnit barvy a v americkém šampionátu startuje s Fordem Fiesta. Nejedná se však o model Super 2000, nýbrž daleko silnější „bestii“, kterou v loňském závodě Pikes Peak krotil Marcus Grönholm a která původně vychází ze švédského rallycrossového speciálu.

Travis Pastrana do letošní sezóny nastoupil s mnohem konvenčnějším náčiním, byť Subaru Impreza kategorie Open je zejména pro Evropany dosti exotickým speciálem. Nejedná se ani o produkční vůz ani o speciál kategorie WRC. Oba Američany hodlá v bojích o titul potrápit i jezdec pocházející ze sousední Kanady. Vloni si ve své domovině dojel pro titul vicemistra a letos bude chtít bezesporu zaútočit na metu nejvyšší. Před startem svého domácího šampionátu se Antoine L’Estage udržuje ve formě starty na americké půdě. Do bojů vyrazil s vloni představenou desátou evolucí Mitsubishi Lancer. S Mitsubishi startuje i jeho krajan Andrew Comrie-Pickard a do Subaru kategorie Open pro letošek přesedlal Dave Mirra.

Sezóna neodstartovala ani trochu dobře pro Pastranu, který si v týdnu před úvodní soutěží zlomil v nehodě na motocyklu klíční kost. Na start rally ale nakonec přeci jen nastoupil a po vzoru amerických filmových hrdinů se i s tímto výrazným handicapem zasloužil o velké překvapení. První zkouškou sice prolétl rychleji jeho bývalý značkový kolega Block, ale od druhého testu již Travis dostal soutěž pod svou kontrolu. Na RZ 7 se Blockova Fiesta náhle přetočila a z nenápadné piruetky se vyklubalo vážné poškození zavěšení, takže byl se soutěžením konec.

Pastrana svou jízdu sice označil za pomalejší, než jak jezdí jeho babička, ale na náročné trati plné sněhu a ledu to bylo jedině ku prospěchu. Klidná kontrolovaná jízda na gumách bez hrotů, které jsou v amerických soutěžích zakázány, byla klíčem k úspěchu. L’Estage se mohl snažit jak chtěl, ale na amerického jezdce nestačil a po prvním dnu již zaostával o skoro celou minutu. Druhý den tak již neměl moc šancí na úspěch a v podstatě mohl pouze čekat na soupeřovo zaváhání. To se ale nedostavilo a s pěti vyhranými testy se nakonec musel Kanaďan spokojit s druhou příčkou.

Výsledky Sno*drift Rally 2010
1. Travis Pastrana/Christian Edström (USA/S) Subaru Impreza WRX STI N15 2:31.01,1
2. Antoine L'Estage/Nathalie Richard (CDN) Mitsubishi Lancer Evo X +1.37,7
3. William Bacon/Peter Watt (USA) Mitsubishi Lancer Evo IX +6.39,7
4. Andrew Comrie-Picard/Jeremy Wimpey (CDN/USA) Mitsubishi Lancer Evo IX +14.27,1
5. Travis Hanson/Terry Hanson (USA) Subaru Impreza WRX STI N12B +17.04,0 (1. SP)
6. Dave Mirra/Derek Ringer (USA/GB) Subaru Impreza WRX STI N15 +24.49,8
7. Carl Decker/Adam M. Craig (USA) Subaru Impreza WRX +27.07,1
8. Piotr Wiktorczyk/Grzegorz Dorman (USA) Subaru Impreza WRX STI N12B +27.20,0 (2. SP)
9. Byron Garth/Sky Pinnick (USA) Subaru Impreza WRX STI N12 +28.29,3 (3. SP)
10. Arkadiusz Gruszka/Dominik Jóźwiak (USA) Mitsubishi Lancer Evo IX +28.41,0

Ke druhé letošní soutěži se americké posádky přesunuly na lesní šotolinové cesty výraznějším způsobem již nepoznamenané zásahem tuhé zimy. Čtvrtý z první soutěže Kanaďan „ACP“ si vylosoval smolnou první pozici na trati. Nakonec toho ale svým soupeřům příliš nevyčistil, na shakedownu u jeho Mitsubishi totiž odešel motor. Nejrychlejší vstup do rally zaznamenal Pastrana, který ovládl všech pět testů prvního dne. L’Estage chytnul hned na první zkoušce defekt, ale ztratil jím pouhých deset sekund a po první dnu mu patřila druhá příčka před Blockem.

Ve druhém dnu musel po jednom z brodů zastavovat a další cenný čas ztratil druhým defektem. Následkem těchto dvou nepříjemných situací spadl na třetí příčku za pilota Fiesty. Ten se na RZ 8 radoval z prvního vítězství Fiesty v šampionátu a po desáté zkoušce šel dokonce do čela. Pastrana totiž na této nejkratší zkoušce celé rally poškodil část zavěšení a z rally odstoupil. Po šesti letech tím pádem došlo v soutěži amerického šampionátu k situaci, že se v nejlepší konečné trojici neobjevil nikdo se Subaru. L’Estage v závěru rally zle dotíral na vedoucího Blocka, ale nakonec se mu pilota Fordu porazit nepodařilo. Block tak na 100 Acre Wood Rally vyhrál již popáté v řadě, jeho kanadský soupeř se však posunul do čela šampionátu.

Výsledky 100 Acre Wood Rally 2010
1. Ken Block/Alessandro Gelsomino (USA) Ford Fiesta 1:27.06,1
2. Antoine L'Estage/Nathalie Richard (CDN) Mitsubishi Lancer Evo X +20,9
3. William Bacon/Peter Watt (USA) Mitsubishi Lancer Evo IX +3.18,0
4. Dave Mirra/Martin Headland (USA) Subaru Impreza WRX STI 2010 +5.22,1
5. Travis Hanson/Terry Hanson (USA) Subaru Impreza WRX STI N12B +9.00,0 (1. SP)
6. Joseph Burke/Brian Sharkey (USA) Mitsubishi Lancer Evo VIII +10.44,7
7. Carl Decker/Mike Rossey (USA) Subaru Impreza +11.05,5
8. Timothy Rooney/Dennis Hotson (USA) Subaru Impreza WRX STI N14 +11.34,5 (2. SP)
9. Arkadiusz Gruszka/Dominik Jóźwiak (USA) Mitsubishi Lancer Evo IX +12.13,4
10. Christopher Duplessis/Catherine Woods (USA) Volkswagen Golf GTi +13.50,4 (1. 2WD)

Stav šampionátu: 1. L'Estage 34, 2. Bacon 28, 3. Pastrana 23, Block 23, 5. Mirra 20, Hanson 20, 7. Decker 12, 8. Gruszka 7, 9. Wiktorczyk 6, Duplessis 6

Komentářů celkem: 17
1. 3. 2010 16:46
0 0
z toho videa "Snow drift" mam taky pocit ako by sa tam jazdili nejake amaterske preteky...taky Dodi Béreš so žigulcom by im ukázal čo je to drift:D
1. 3. 2010 16:50
0 0
Jen bych uvedl,neni pravdou,ze zde jsou zakazane hroty. Zimni Rally New York, se cela jela na hrotech.
1. 3. 2010 16:52
0 0
pre upresnenie to spodnejšie videosmajlík
1. 3. 2010 17:31
0 0
pre SubaroSti: nas Dodi by k tomu ani ten sneh nepotreboval, aby im ukazal poriadny drift smajlík
1. 3. 2010 17:43
0 0
Moc pekna trat na poslednim videu...
1. 3. 2010 19:56
0 0
pre SubaroSti: To si teda vystihol perfektne. Ano su to amaterske preteky. Kazdy si plati vsetko sam od startovneho cez hotela az po gumy. Ak Dodimu sponsori nezaplatia strtovne a nedaju gumy zadarmo ten ani toho Zigulaka nevitiahne z garaze.
1. 3. 2010 22:29
0 0
SubaroSti - jela se cista guma na cistem lede. Obycejne nejsem nerudny, ale nevis o cem mluvis. Mantinely byly tak zledovatele, ze kdyz jsi do nej narazil po "driftu" odepsal jsi zaves kola. No rovine (kde byl velky "camber")se auto ve 120km/h tak mlatilo od mantinelu k mantinelu, ze bys propotil nehorlave trenyrky smajlík. A L'Estage, Block, Pastana tam jeli okolo 160-180.
1. 3. 2010 22:36
0 0
tak nejsem sam, komu to pripada jak amater rally smajlík
1. 3. 2010 22:39
0 0
Cista guma na cistem lede se nejede driftem ale spis hledas kde je nejaka "traction"(asi prilnavost?) - takze jedes kdekoliv je hrubsi led ci trochu snehu a nestaras se o dobrou stopu. Take prilnavost ledu se meni a to nekdy in na par metrech (ve stinu a na slunci, rano a pres den etc.), takze je velmi tezke odhadnout the drift. Je veliky rozdil jet cistou gumu na snehu a na lede - je to jiny zpusob jizdy. Take je absolutne neco jineho jet cistou gumu nebo gumu s hroty na lede.
1. 3. 2010 22:50
0 0
Andi Mancin jezdi dobre (a byl v par WRC v 2006 a 2007) a na Sno*Driftu skoncil 11ty. Takze to snad tak spatne s temi Americany take neni (pricemz nepopiram, ze do sveta (WRC)jim jeste dost chybi).
2. 3. 2010 01:04
0 0
moose, SubaroSti... Ken Block's WRC Mexico Test in the Monster World Rally Team Ford Focus RS http://www.youtube.com/watch?v=sm0euMQwYoY
2. 3. 2010 07:12
0 0
Dobrý, jen Andrew Comrie-Picard se píše bez K v druhém příjmení ;) :D
2. 3. 2010 09:35
0 0
Dave Mirra...není to ten cvok, co řádil na BMX ? Pokud ano, tak v tom americkém šampionátu je to další z šílenců, co je hodně úspěšný. Nojo..přeběhlíci, co podle pár lidí tady se mají držet svýho kopyta.smajlík
2. 3. 2010 15:48
0 0
nechapu jednu věc proč si každy američan dáva na zavodák značku DermaColu . chapu že block DC založil ale proste hodne jezdcu to tam má . v čr např martin semerad ( copak ho sponrozují ?? ) . navic jsem hnusnejší boty jak DC a adio a podobne hiphoperske s maxi jazykem neviděl . muj nazor tak mi ho nechte
2. 3. 2010 16:03
0 0
Tak zřejmě si to tam amíci dávají, protože jim za to platí. Když mu za to zaplatí, tak ať si dá jezdec na auto klidně logo skupiny Tři Sestry, a třeba s jenom jednou čárkou, když na to přijde... smajlík
2. 3. 2010 16:27
0 0
klonovač: Je to firma, která se angažuje v "extrémních" sportech a tedy Pastranu, Blocka i Mirru sponzoruje. Stejně tak Monster Energy. Pro ty firmy je dobrej byznys sponzorovat týpky, co přilákaj hromadu lidí na více akcí a navíc jejich zboží se na těch akcích dobře prodává. Jsou to spojený nádoby. Ti týpci nosej takové oblečení a pijou ty drinky a navíc jsou zváni na různé akce, kde se ty firmy prezentují a prodávají své zboží, to je nejlepší reklama.
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!