Rally Tasmania – komentář

Vloni se do kalendáře australského šampionátu vrátil podnik organizovaný na tasmánském ostrově.

1. podnik australského mistrovství (ARC), 26. – 28. února, asfalt, Tasmánie


Vloni se do kalendáře australského šampionátu vrátil podnik organizovaný na tasmánském ostrově. Na rozdíl od dřívější soutěže se nejednalo o šotolinovou rally vedenou skrze tamní lesy, nýbrž o čistě asfaltovou soutěž. Taková byla a i v letošním roce stále je v australském kalendáři jediná. Její startovní listina odkryla hlavní posádky pro letošní rok a její průběh pak ledacos napověděl o jejich šancích v boji o titul. Nutno ale podotknout, že zbytek roku se odehraje na šotolině a tam můžou být síly rozloženy úplně jinak.


Foto: www.rally.com.au

S novou zbraní do letošního ročníku nastupuje úřadující mistr Simon Evans, který i pro letošek zůstává v soukromém rodinném týmu. Mitsubishi Lancer EVO IX ovšem vystřídal za Subaru Impreza Sti N12. Po dlouhých letech se tak vrací ke značce, se kterou již dříve australské tratě brázdil. Jeho bratr Eli naopak dal značce Subaru vale a přezbrojil na speciál s pohonem přední nápravy Hondu Civic Type-R R3. Do Tasmánie vůbec nedorazil hlavní zástupce značky Toyota Neal Bates, který tento podnik vloni opanoval.

S Toyotou nespojil svou další soutěžáckou budoucnost vloni skvěle jezdící Glen Raymond, jenž si s Corollou Sportivo dojel pro vicemistrovský titul. Letos jej budou australští fandové vídat za volantem Mitsubishi Lancer EVO X. Reprezentování Toyoty tak zbylo na dva mladíky v Corollách Sportivo debutující, Ryana Smarta a Simona Knowlese. Barvy třech diamantů bude vedle již zmíněného Raymonda letos hájit navrátilec do šampionátu Scott Pedder, který bude pilotovat stejně jako jeho bratr Mark Lancer EVO IX. S vozem stejné evoluce se bude prezentovat i Justine Dowel.


Foto: www.rally.com.au

Nejlepší vstup do rally zaznamenal překvapivě Eli Evans, jenž na suchém asfaltu nebyl příliš limitován pohonem pouze jediné nápravy. Na konci první etapy tvořené pouze třemi testy, z nichž se do výsledků započítávaly jen dva, už však soutěži vládl Scott Pedder. Mladší z Evansů na druhé pozici zaostával jen o 3 desetiny a jeho bratr na třetí pak o 5,7 sekundy. Druhý den odstartoval třicetikilometrovým testem, kterým v nejrychlejším čase prolétl Eli Evans a vrátil se o 4 desetinky zpět do čela. Následně už ale tempu nejrychlejších „čtyřkolkářů“ nestačil a kvůli potížím s běhouny kol se propadl na finální šestou pozici po druhém dnu.


Foto: www.rally.com.au

Ještě hůře než pilot Hondy ale dopadl Raymond, kterému na chvíli připadla uvolněná pozice na pódiu. V předposlední sobotní zkoušce se u jeho Mitsubishi odporoučela spojka a úřadující vicemistr mohl na dobrý výsledek zapomenout. Na třetí příčku se díky tomu vyhoupl Dowel. Scott Pedder v druhém dnu vyhrával jednu zkoušku za druhou a teprve poslední dvě nechal svému pronásledovateli Simonu Evansovi. Tomu to ale nebylo nic moc platné, neboť na druhé příčce stále zaostával o více než půl minuty. Trojice S. Pedder – S. Evans – J. Dowel si pak rozdělila poloviční body za umístění na bedně v konečném hodnocení prvního a druhého dne.

Třetí etapa již byla bodována plnohodnotně. V bojích mezi nejrychlejšími třemi k ničemu zásadnímu v jejím průběhu ale nedošlo. Scott Pedder si dokázal úspěšně navýšit svůj náskok, zatímco Simon Evans si bezpečně hlídal druhou pozici a poodjížděl třetímu Dowelovi. V tomto nezměněném pořadí nakonec zmíněná trojice dojela až do cíle rally. Z výše zmíněných dvou nováčků za volanty Toyot se lépe dařilo Ryanu Smartovi, který se do cíle dostal na páté pozici. Jeho značkový kolega dost zaostával a nakonec uzavřel elitní desítku.


Foto: www.rally.com.au

Pořadí v cíli
1. Scott Pedder/Jonathon Mortimer (AUS) Mitsubishi Lancer Evo IX 1:43.56,1
2. Simon Evans/Sue Evans (AUS) Subaru Impreza WRX STI N12 +49,9
3. Justin Dowel/Matt Lee (AUS) Mitsubishi Lancer Evo IX +3.03,0 (1. P5)
4. Mark Pedder/Catherine Smallbone (AUS) Mitsubishi Lancer Evo IX +5.23,5 (2. P5)
5. Ryan Smart/Rebecca Smart (AUS) Toyota Corolla Sportivo +5.29,2 (1. NP)
6. Eli Evans/Glen Weston (AUS) Honda Civic Type-R +6.19,7 (1. P3)
7. Charlie Drake/Eoin Moynihan (AUS) Mitsubishi Lancer Evo VIII +8.41,0 (3. P5)
8. Steven Shepheard/John McCarthy (AUS) Mitsubishi Lancer Evo X +9.32,9 (4. P5)
9. Bruce Fullerton/Hugh Reardon-Smith (AUS) Mitsubishi Lancer Evo VI +15.28,7 (5. P5)
10. Simon Knowles/Margot Knowles (AUS) Toyota Corolla Sportivo +16.22,0 (2. NP)

Průběžný stav ARC:1. S. Pedder 81, 2. S. Evans 64, 3. Dowel 52, 4. E. Evans 50, 5. M. Pedder 45, 6. Smart 40

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!