ŠKODA – DRUHÁ ETAPA

Oba jezdci týmu Škoda Motorsport startovali dnes do rychlostních zkoušek na čele celého pole a jejich nevýhodná pozice dramaticky ovlivnila dosahované výsledky.

Na jedenáctém a dvanáctém místě průběžného pořadí figurují po druhém dni Rallye Nový Zéland Armin Schwarz a Janne Tuohino. Oba jezdci týmu Škoda Motorsport startovali dnes do rychlostních zkoušek na čele celého pole a jejich nevýhodná pozice dramaticky ovlivnila dosahované výsledky. Noční déšť příliš podmínky na trati nevylepšil, protože v prvních paprscích ranního slunce se veškerá vlhkost rychle vypařovala. První vozy se tedy doslova brodily sypkou šotolinou a čistily trať pro posádky startující později.

Během dne svedli Janne s Arminem bitvu o své pozice a do Aucklandu, ke dvěma průjezdům diváckou zkouškou Manukau, se vydal z Paparoa finský jezdec na lepší z nich. Armin však na závěrečných dvou úsecích opět svého týmového kolegu překonal. Přes veškeré úsilí stály oba jezdce nepříznivé podmínky na trati nejméně vteřinu ztráty na každý kilometr. Fabie WRC 05 tedy zůstávají i po druhém dni na svých průběžných pozicích.

Po dvou dnech strávených na sever od Aucklandu se celý konvoj soutěžících přesouvá na jih, do oblasti Raglan. Na poslední den jsou naplánovány čtyři rychlostní zkoušky pouze s přestávkou pro výměnu pneumatik a dotankování mezi každou dvojicí. Ani letos nebude chybět legendární rychlostní zkouška Whaanga Coast, jejíž trať je z jedné strany lemována lesem a z druhé mořem. Nejkratší etapa zahrnuje pouze 87,29 měřených kilometrů a první vůz je na cílové rampě v Aucklandu očekáván v 15:30 místního času (5:30 v ČR)

Armin Schwarz: “Na první dnešní rychlostní zkoušce bylo ještě trochu vlhko, ale pak už to bylo se sypkou šotolinou o hodně horší, než včera. Mohli jsme se pouze snažit držet auto tam, kde byla cesta trochu čistší. Na RZ9 jsem v plné rychlosti na šestku narazil do tří velkých krocanů, kteří se vydali přes cestu. Bál jsem se, jestli se nárazem nepoškodil chladič, ale do servisu jsme dojeli v pořádku a všechno bylo OK.”

Janne Tuohino: “S dnešní startovní pozicí se nedalo nic dělat – tratě byly tak kluzké, že kdykoli jsem přidal plyn, auto šlo hned do smyku. Jediný větší problém jsem měl na RZ11, když se nám zavřel střešní větrací průduch. V autě bylo hrozné vedro. I když jsme my Finové na saunu zvyklí, tohle bylo i na mě moc! Na odpoledne jsme zvolili tu nejtvrdší směs pneumatik Michelin, což se ukázalo jako správné rozhodnutí.”

Martin Mühlmeier (vedoucí týmu Škoda Motorsport): “Přestože jsme počítali s tím, že dnešní startovní pozice bude nepříznivým faktorem, s výsledkem nejsem spokojený. Fabia WRC 05 byla naprosto spolehlivá, ale stále potřebujeme větší vyrovnanost v našich výkonech.

Komentářů celkem: 10
9. 4. 2005 13:251
0 0
Napišt radši jsme nejhorší z továrních aut.
Anonym IP:62.209.210.7
9. 4. 2005 13:472
0 0
žibus2: Ne nejhorší z továrních aut, ale s NEJHORŠÍM "jezdcem" pod Sluncem! GO AMINE GO HOME!
9. 4. 2005 14:473
0 0
Je to škoda a pomalu na ránu z milosti. Obouvat se jenom do Schwarze by bylo trochu nefér, podívejte se na jednotlivé časy z erzet! Tuohino je výborný, ale tady měl jet ve třetím voze....
Anonym IP:62.209.210.7
9. 4. 2005 15:274
0 0
žibus2: Když v polovině Rally prohlasí, že začíná získávat sebedůvěru tak to je na ránu z milosti. Právě ty jeho časy!
Anonym IP:83.208.118.202
9. 4. 2005 15:305
0 0
je to fakt skoda a jen arminem to nebude
9. 4. 2005 16:116
0 0
Škodovka Colina nechtěla, tak teď musí dělat,že je vše O.K. a bude se to jen zlepšovat.Ale to už budu mít vousaté pravnuky...
Calibro
9. 4. 2005 20:287
0 0
Tak tomuto kitu v kabátě wrc nepomuže ani Colin,na druhou stranu jako S1600 jedou palbu,co více si přát.
Anonym IP:194.228.163.115
9. 4. 2005 20:418
0 0
Docela by mě zajimalo jak by jeli kdyby nejeli první. A nedalo by se tak mluvit o nevýhodě zametačů. Jak píše autor "jestli ztráceli vteřinu na kilometr...." !! Tak by vzhledem k počtu ujetých kilometrů a vteřin ztráty byly někde jinde.
Anonym IP:194.228.163.115
9. 4. 2005 20:539
0 0
Ale "o tom to je !! Loeb to neřeší, ten jede dobře od začátku a proto tu nevýhodnou pozici zametače nemá" Takže co?? Nevýhoda prvních jezdců je zřejmá, ale kde by byl v tuto chvíli na stejném místě třeba Grolhom? Nejspíš jako super jezdec by byl už okolo šesté pozice. Typnul bych si, že auto má na Mitsubishi určitě, a že by se mohlo pohybovat okolo 4 až 8 místa pravidelně a za sezonu udělat i bednu. Ale chtělo by to jezdce. Možná toho Colina. Možná udržet před sezonou Tonyho. Nevím ??!!
Anonym IP:213.168.179.162
10. 4. 2005 19:1210
0 0
bla bla bla buďte rádi, že jedou alespoň ještě letos.. po této sezoně začne velký rallye půst českého fanouška..
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!