Mitsubishi zavírá Ralliart
Koncern Mitsubishi rozhodnul, že na konci března zavře své oddělení motorsportu Ralliart.
Z Japonska přichází další špatná zpráva. Koncem března ukončuje Mitsubishi provoz Ralliart, všichni zaměstnanci dostali výpověď a firma končí. Konec se týká nejen provozu firmy, která byla založena v roce 1984, ale i podpory klientského programu a nového vývoje. Tato událost může mít i vývoj na řadu Lancer Evo, protože i zde hrál Ralliart klíčovou roli.
Důvod pro zastavení aktivit není v dnešní době příliš překvapivý, Mitsubishi uvádí hospodářskou krizi. "Z důvodů náhlých změn ve světovém hospodářství se rámcové podmínky pro naší firmy radikálně zhoršily. Proto jsme se rozhodli koncem března ukončit provoz Ralliartu," uvádí na webových stránkách firmy šéf Ralliartu Masao Taguchi.
K přenosům z Monte bych jen připomněl několikahodinové přímáky z Tour de France, Gira a Vuelty, nebo třeba 50km v běhu na lyžích. Není to o nic náročnější, ani dražší. Spíš naopak.
A na závěr, návrh pana Vrátila by spolehlivě vedl i k tomu, že by podobné firmy, jako Ralliart, M-Sport, Škoda motorsport a podobně, vůbec nevznikly, natož aby je to zachránilo. Nebyly by totiž potřeba.
Ohledně úprav seriových vozů - je nesmysl že se třída N dostala tam, kde je dnes. Srovnejte si ji s třídou N před 10 lety. To byla opravdu víceméně seriová auta. Jenže pak došlo k násilnému zákazu nejsilnějích vozů A8 ve většině národních šampionátů, protože že se to pánům z FIA zřejmě vymklo z rukou a třída N dostávala víc a víc úprav, až nakonec supluje původní A8. A to je špatně. Vím že vývoj ničím nezastavíme, ale soutěže druhé poloviny 90. let byly takhle zpětně, podle mého názoru, jedny z nejlepších. Silná áčka, první WRC, silné kity A7. Pokud by došlo ke změně předpisů tak, aby se vozy dostaly zpátky do těchto let, bylo by to jenom dobře...
První myšlenka o důvodu odchodu některých značek je dobrá...
S tou druhou souhlasím tak na půl...Je prostě jiná doba zas a zatím má Rallye našlápnuto docela dobře bych řekl..Přenosy z IRC nemaj chybu a celkově je na tom Rallye s reklamou lépe než v minulosti.
Kdyby se vrátily doby, kdy to byl spíš maraton"...Zrovna mě... by se to nelíbilo asi...jen můj názor
Obecně nemusím vytrvalostní závody", ani LeMans, ani Dakar mi nic moc neříká třeba (ikdyž Dakar je aspoň dobrodružství..
Pak to není o sekundách, ale o tom kdo dojede hlavně a to se mě nelíbí..Jako tenhle druh závodění...
Sem rád, že se vlastně upustilo od původní myšlenky rallye a udělal se z toho šikovnej guláš", kdy jednak musíš umět doject a jednak velmi rychle...
To je dle mě optimální
Osobně se mě líbily asi nejvíc léta 95-2002...Ale to, už je pryč...
Líbili by se mi a chybí mi moc A7 Kitcary"...Chybí mi zatraceně ostrý předokolky...A potom i ty GTčka...
Jinak sem spokojenej...Snad jedině WRCa by mohli nahradit méně složité auta klidně silné Áčka zpět...jak někdo řekl.
Nová doba přinesla třeba R" skupiny který se mě moc líbí!...A celkově můžem snad bejt zatím spokojený......
Je jasný, že člověk nebude spokojenej nikdy
Všechno má samozřejmě svůj vývoj, ale základní filozofie, podstata toho kterého sportu by měla být zachována. A to se v rally bohužel neděje. Je to soubor krátkých sprintů, kde jedny hodiny, jeden defekt znamenají konec... Není prostor na nápravu chyby... A to je špatně... A erzety na stadionech, to je až trapné... To už s rallye nemá nic společného... Podívejte se, jak dlouhé byly zcela běžně soutěže mistrovství světa v sedmdesátých a osmdesátých letech a kolik na většině soutěží startovalo posádek. A rozhodně nešlo o "dojíždění", ale o fantastické bitvy velkých továrních týmů a fantastických jezdců!
Novej: Neměl jsem na mysli vyloženě sériová auta, ale spíš variantu na skupiny A a N. Koneckonců kdysi jezdila soutěže auta, vycházející ze sériové produkce, tedy skupiny A1 (v podstatě sériová), A2 (upravené sériové vozy), A3 (sériové sportovní vozy) a A4 (upravené sériové vozy) a rozhodně na ně nebyl na žádné soutěži nudný pohled a kameny neobjížděly... A tyhle vozy běžně vydržely tehdejší Safari, tehdejší Bandamu, tehdejší Akropolis, soutěže, které dnes nemají svou náročností srovnání... No a k těm televizním přenosům... Asi má cyklistika více bohatých sponzorů, kteří zaplatí více prostoru. Já se o cyklistiku nezajímám, ale spousta lidí takové závody denně hodiny a hodiny v televizi sleduje... No a běh na lyžích na 50 km, to je přece klenot každé olympiády, každého světového šampionátu! Televize je o penězích a já si moc nedovedu představit, že by promotér platil šílené částky za to, že v přímém přenosu z rallye budou jezdit auta ze středu, nebo konce startovního pole... Na to není čas a hlavně ty peníze. V tomhle mají přenosy z okruhů výhodu... Takže, vaše úvahy jsou poněkud zcestné...
Ale ty dnešní vytrvalostní závody nesleduji jak sem psal.
Jak ste napsal vy správně, každýmu se líbí něco jinčího...Já moc nemusím okruhy vůbec..A prototypy-speciály..Mám rád reálné" auta.
Jinak na jednu stranu tvrdíte, že by delší rallye byli moc fajn, ale na druhou stranu taky víte, že okruh.závod zabere TV mnohem lépe, což je pravda...
Ale kdyby byli rallye mnohem delší, pak i sestřihy by byli nekonečný-roztahaný a přímý přenosy by úplně ztráceli smysl....
Ty vytrvalostní závody, bych nechal fakt okruhům...
Rallye je co se týče nějakéh spádu"...Akorátní si myslím.
Jede se na limitu, proto je to královna motorsportu...Fantastická podívaná někdy...A když někdo chybuje a ulomí kolo, holt nejede dál třeba už...
Jak ste psal, musí umět holt rozložit síly i...
Myslím, že prodloužením by se vše strašně prodražilo...roztahalo.
Musím říct, že tomuhle prostě nefandím, ani minulým rally typu Pobřeží slonoviny, kdy šlo fakt o umění doject...v marastu totálním..Nefandím.
To je pak spíš povahově Dakar...
Já to znám jen z DVD sice, ale vidět třeba Celiku prodit se jezerem,bahnem kdy to pomalu ani neprojede ...
To mi koulervoucí nepřijde (odpustte ten výraz
Už tak je Rallye o které se tady bavíme etapová,delší soutěž...Což plno lidí nepobírá...Nebude nikdy tolik fandů, jako pohodlných fandů Formule 1)
A až dnes se odvažují některé TV dělat i přímé přenosy z rallye, což by se její prodloužením jistě zas zazdilo" a tím i zas větší reklama" pro tenhle sport, atraktivita.....
Rallysprinty u nás sou asi třeba hodně rychlé...a když má někdo defekt může jet domů...Ale zas si můžou vybrat lidi, bud MMČR nebo kratší levnější soutěž kde jedou naplno holt víc.
Vše tohle je lepší než jet 1000kilometrovou soutěž.....Ty doby sou pryč.
To všechno co píšete, je Váš pohled... Zřejmě pohled hodně mladého člověka... To teď vůbec neberte nějak "jedovatě"... Takový je život, doba... Já jsem zase opačného názoru. Že by se mělo více dbát na podstatu toho kterého sportu, na jeho původní charakter, filozofii... Já ctím tradici. Vy to vidíte zřejmě ve spojitosti s televizí, s reklamou, s penězi... Ale to je velmi povrchní vidění... Představte si že by ve jménu televize, reklamy a peněz takhle někdo "měnil" kde jaký sport... Představte si, že by někdo řekl, fotbal, hokej se budou hrát JEN do prvního gólu! Rychlá smrt! Nervydrásající drama! To si žádají sponzoři, televize, reklama... Myslíte si, že by to bylo dobré? Kdyby někdo přišel s tím, že fotbal se hraje na moc velkém prostoru, pobíhá tam moc lidí, je to dlouhé, nudné, nic se neděje... A bude se hrát na plácku plném reklam 10x20 metrů a tři na tři... Líbilo by se Vám to? Představte si, že by někdo přišel s tím, že nějaká Tour, Giro, Vuelta jsou pitomosti... Je to roztahané na půlce Evropy, až na pár kopců vlastně zbytečné, protože se v ostatních etapách nic moc neděje a tak z toho uděláme sprint! Vrchařskou časovku! To bude celé! Bomba, drama, nervák! Myslíte, že by to bylo dobré? Řeknu Vám něco jiného... Američané všechno měří penězi, reklama je pro ně něco jako součást života, něco strašně důležitého! Loni vedení NASCAR jednalo se všemi týmy a pořadateli všech závodů o tom, jestli v rámci ekonomické krize nezkrátit závody z 500 mil třeba na polovinu a nesnížit počet závodů třeba o třetinu... Všichni to jednohlasně odmítli jako naprosté šílenství, že by tím byla zničena TRADICE NACAR a že tento sport by již nebyl nikdy čím byl doposud! A stejný názor měla i veřejnost! A přitom se spousta týmů s finančními problémy potýká... Já zase věřím, že si jednoho dne někdo uvědomí, co rallye vlastně je, co to má být a že pozvolna začne ten návrat k tradici, k podstatě tohoto sportu. Jisté náznaku už tady jsou... A také věřím, že to nejen velká většina opravdových fanoušků uvítá, ale že právě to přitáhne další a další...