23. 3. 2010 19:20 − 2779× − 15

Tank S Rally – komentář

Na start úvodního podniku se v Holandsku postavil pěkný počet 11 vozů WRC, a to různých značek a generací.

1. podnik holandského mistrovství, 19. – 20. března, Emmeloord, asfalt, 20 RZ


Speciály nejvyšší kategorie WRC podle technických regulí od roku 1998 do současnosti příští rok nadobro zmizí ze světové soutěžní scény. Již od loňské sezóny se jich na světových kolbištích schází čím dál tím menší počet. Kdo se ale rozhodně s dosluhujícími vozy WRC rozloučit nehodlá, jsou piloti z Holandska. Rovinatá země sice nemůže nabídnout nikterak skvostné rychlostní zkoušky, zato technické zázemí stájí v této zemi skvostné je. O uplynulém víkendu se v Nizozemí rozjel nový ročník národního šampionátu a podobně jako v letech předešlých bude i letos na co koukat.


Foto: www.rallymedia.nl

Na start úvodního podniku se postavil pěkný počet 11 vozů WRC, a to různých značek a generací. Nejmodernější a nejsilnější z nich jsou Fordy Focusy WRC, se kterými startovali úřadující mistr Holandska Bernhard ten Brinke a nováček za volantem tohoto špičkového vozu Erik van Loon. O něco staršími a pomalejšími vozy jsou Subaru Impreza WRC S14, které se měly v soutěži objevit v počtu tří exemplářů. Edwin Schilt se na rychlostní zkoušky nakonec nevydal a do bojů tak s Imprezami této generace vyrazili jen Mark van Eldik a René Kuipers.


Foto: www.rallymedia.nl

Mezi velké atrakce se dá jistě zařadit start ojedinělých Mitsubishi Lancer WRC05, se kterými do Tank S Rally odstartovali bohužel jen dva slabší jezdci Bert de Jong a David Westenbrink. Od Jaspera van den Heuvela, který dal holandskému mistrovství vale a letos bude bojovat o titul v Polsku, si jeho starší techniku koupil Henk Vossen. A nejedná se o nic výjimečnějšího než opravdu pouze ojediněle v akci vídané Mitsubishi Lancer WRC Step 2. Stejně tak ojedinělým speciálem je dnes již obstaróžní Ford Escort WRC, se kterým Faron van Lieshout startoval ve třídě historiků.


Foto: www.rallymedia.nl

Do konečného počtu doplnily již vyjmenované posádky ještě tři se speciály WRC. Do Subaru Impreza WRC S12 stejně jako v loňském roce usedl Gert Huzink a z Británie si jedno takové dovezl Graham Coffey, který je již na holandské půdě skoro jako doma. Se zajímavým sponzorem v podobě Ministerstva obrany do sezóny vstoupil Eric Bolhaar sedlající Škodu Fabia WRC z dílen Erika Weverse.


Foto: www.rallymedia.nl

Naprosto dominantní nástup do soutěže zaznamenal v pátek van Eldik, který vyhrál všechny čtyři testy. Bohužel tím ale jeho účast v rally skončila, když musel s technickou poruchou ještě před koncem etapy vzdát. Návrat z Mitsubishi k Subaru tak několikanásobnému nizozemskému šampiónovi vůbec nevyšel. Do čela se vyhoupl úřadující mistr ten Brinke, kterého ale celý den pronásledoval van Loon s obdobným Focusem. Po pátečním dnu byl mezi nimi rozdíl jen 5,9 vteřiny, zatímco třetí Kuipers byl zpět o 19,4.


Foto: www.rallymedia.nl

V úvodu sobotní části se nevyhnul menšímu zaváhání van Loon a namísto stíhací jízdy hned na prvním testu jeho ztráta narostla skoro na dvacet sekund. Do pořádného laufu se na zmoklé trati dostal Huzink, který po třetí sobotní zkoušce předehnal Kuiperse a dostal se tak na bronzový post. Tím ale jeho ambice nekončily, po vítězství v dalších dvou testech se pilot Subaru vyhoupl na druhou příčku a na vedoucího ten Brinkeho v tu chvíli ztrácel jen necelou čtvrtminutu. Van Loon již pro vedoucího muže takové nebezpečí nepředstavoval, neboť se kromě Huzinka nechal porazit i Kuipersem a spadl na čtvrtou pozici.


Foto: www.rallymedia.nl

Během desáté, jedenácté a dvanácté zkoušky ale van Loon předvedl výkon, jaký jej vrátil zpět před jeho soupeře na druhou příčku, a to s odstupem jen 2,7 vteřiny na prvního ten Brinkeho. Ten byl v těchto testech oproti svým soupeřům pomalejší a na rozdíl 7,2 sekundy se za jeho záda posunul i Huzink. Vedoucí trojice v těchto těsných rozestupech pokračovala i v dalších několika zkouškách a teprve na RZ 17 se ten Brinke stále si hlídající vedoucí post odhodlal k velkému trháku. Po nejrychlejším čase v této i následujících dvou zkouškách nastupoval na start posledního testu s komfortním náskokem 37,5 vteřiny na Huzinka. V případě van Loona i za ním jedoucího Kuiperse si technika postavila hlavu a ani jeden z nich závěrečné zkoušky již neabsolvoval. Ze zajímavého trojboje se nakonec vyklubalo poměrně jasné ten Brinkeho vítězství, ve kterém měl právě on největší štěstí a jeho technika jej bez problémů podržela. Na třetí příčku se v závěru dostal nejrychlejší pilot produkčního vozu a vítěz závěrečné zkoušky Timo van der Marel s Mitsubishi Lancer EVO IX.

Pořadí v cíli
1. Bernhard ten Brinke/Eddy Chevaillier (NL/B) Ford Focus WRC 08 1:21.21,5
2. Gert Huzink/Aaldert Aaltink (NL) Subaru Impreza WRC S12 +51,5
3. Timo van der Marel/Annemieke Hulzebosch (NL) Mitsubishi Lanver Evo IX +2.40,4 (1. N4)
4. Piet van Hoof/Niels Leermaker (NL) Mitsubishi Lancer Evo IV +2.43,0 (1. H12)
5. David Westenbrink/Hein Verschuren (NL) Mitsubishi Lancer WRC05 +3.17,1
6. Jeroen Swaanen/Johan van Hout (NL) Mitsubishi Lancer Evo IX +3.53,2 (2. N4)
7. Jan de Winkel/Jan-Albert Bosscha (NL) Renault Clio R3 +5.03,8 (1. A7)
8. Graham Coffey/Geert Grooten (GB/B) Subaru Impreza WRC S12 +5.04,1
9. Bert de Jong/Ton Hillen (NL) Mitsubishi Lancer WRC05 +5.22,3
10. Eric Bolhaar/Gert Kamphuis (NL) Škoda Fabia WRC +5.22,5
Komentářů celkem: 15
23. 3. 2010 19:31
0 0
Jel bych se podívat smajlík
23. 3. 2010 19:42
0 0
Tak to je poprvé co vidím Lancer WRC první evoluce v soukromých rukou. Jezdí někde víc takových?
23. 3. 2010 19:57
0 0
paradasmajlík
23. 3. 2010 20:10
0 0
cauves lidi...nevite kde najit kalendar holanskeho mistrovstvi...nejak to nemohu najit. dekuji
23. 3. 2010 20:29
0 0
Luxusní počet WRC,pokud mně pamět neklame tak vyšši počet zde jel pouze na Barumce 2003, čili již v pravěkusmajlíkWevers na dvě Fabie WRC nebo jenom měnil SPZ?
ta mrdka co ni jel Roman na Kopné 2009 měla SPZ 54-HVL-7
Čižín: nejsem si moc jistý ale soukromé mišaky wrca první evoluce měl snad Dánský Blue Rose Team - každopádně nějaké Mitsibishi WRC provozoval(je)
meca: kup si poslední Rally magarín a tam to najdešsmajlík
23. 3. 2010 20:34
0 0
meca: radši si kup magazín než magarínsmajlíknějak se mně plaší klávesnice nebo prsty???smajlík
23. 3. 2010 20:36
0 0
prosim te jestli ho mas...mohli by jsi mi napsat jestli se nco jede v kvetnu? chystam se tam tak kdybych mel cas abych se zastavil...dekuji.)
23. 3. 2010 20:36
0 0
Tak on už Lancer WRC první evoluce v Holandsku jezdil. V roce 2007 tam s ním Jasper van Heuvel jezdil a vyhrál myslím i první mistrák sezóny. K vidění bylo tohle auto občas vidět i v Irsku, ale velmi málo.
Kdo by měl zájem, tak tohle jsou odkazy na zajímavé stránky z Holandska.
http://www.rallysport.nl/home/nl/1/overzicht.html
http://www.autopics.nl/index.php?onderdeel=rallys
http://www.rallymedia.nl
http://www.rallytiming.nl
http://www.rally-online.nl
23. 3. 2010 20:55
0 0
ju dekuju jste zlaty...nejak mi to google negugli co jsem chtel
24. 3. 2010 06:57
0 0
Pepa.K Wavers jednu Fabii v lednu prodal do Profika. Pojede s ní sprinty Pantálek
24. 3. 2010 10:02
0 0
Generální sponzor Tank S se dobře prezentoval, je to vidět na videu v čase 3:20. Rychlostní zkoušku vedenou přes čerpací stanici kolem stojanů jsem ještě neviděl smajlík
24. 3. 2010 11:47
0 0
spaceman...taky jsem na to koukal .))) tak asi to mely urcite vyple .) ale i tak kdyby to nekdo ustrelil .)
24. 3. 2010 12:17
0 0
Lancer WRC evo 1.. nadherne WRC a taky Escort.... smajlík prijde mi to, že ty auta jsou spravne "divoky"smajlík
24. 3. 2010 19:34
0 0
Pepa K.: Co se týče těch fábií - Roman na Kopné startoval s autem č.21, tohle je č.14. Více zde: http://www.ewrc-results.com/cars.php?cid=1
25. 3. 2010 00:08
0 0
Jak ty 350Zka jezdi porad bokem co? smajlík)))
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!