25. 3. 2010 15:09 − 2581× − 0

Junioři ze Slezska startují do Citroen Trophy

Jakub „Koudy“ Koudela a Ondřej „André“ Vichtora patří k mladší generaci soutěžáků.
Jakub „Koudy“ Koudela a Ondřej „André“ Vichtora patří k mladší generaci soutěžáků. V loňském roce absolvovali svou první „skoro“ kompletní sezónu a v letošním roce chtějí v rally dále pokračovat. Krátce před vánocemi se při rozhovoru čtenářům eWRC.cz svěřili s plány na koupi soutěžního Citroenu C2R2 MAX a účasti v Citroen Racing Trophy. Co se podařilo a co se od vánoc změnilo?

„V CRT letos skutečně odstartujeme,“ potvrzuje předvánoční plány Koudy. „Změna je snad jedině v tom, že nakonec jsme Maxíka nekoupili, ale stejně jako loni jdeme cestou pronájmu. O koupi jsme hodně dlouho uvažovali a jednali, nicméně se vše nepodařilo zcela dohodnout a doladit a tak jsme hledali i jiné alternativy. Začátkem března jsme se potkali s Tomášem Pletkou, navštívili zázemí Gekon Racing a požádali o vypracování nabídky. Tomáš reagoval velmi rychle a předložil nám opravdu velmi zajímavou a férovou nabídku. Pak už vlastně nebylo co řešit.“

V uplynulém roce jsme kluky měli možnost vídat v Hondě Civic Type R PRW Racing Teamu Pavla Prášila. Proč nastala změna, vysvětluje André: „Jsme v podstatě stále mezi soutěžáky začátečníci a chtěli jsme vyzkoušet po sezóně s N-kem vůz skupiny A. Pohárové závodění C2 nás loni zaujalo a chceme si změřit síly na identických autech třeba i oproti zkušenějším soupeřům. Zajímá nás, jak na tom vlastně jsme. U Pavla jsme prožili fajn sezónu našich prvních soutěžáckých krůčků, nicméně PRW Racing nedisponuje technikou, kterou jsme si zvolili pro naše další kroky v rally a proto naše spolupráce skončila. Každopádně Pavlovi i celému týmu děkujeme za to, že technika pro nás byla vždy perfektně připravená a také za to, že nás do rally uvedli a naučili nás, co je pro soutěže třeba umět a znát.“

Před koncem roku oba členové posádky avizovali, že se rozhodli do nové sezóny a nového vozu zhubnout? Podařilo se? „Dařilo se, až donedávna“ informuje Koudy. „Měl jsem dole 6 kilo, ale týden před Valaškou jsem byl na dovolené na lyžích, a i když jsem se nevážil, mám pocit, že jsem 4 kila nabral zpátky.“ „U mě to bylo jinak. Já jsem začátek diety špatně načasoval na polovinu prosince a tak jediný efekt byl ten, že jsem před vánocemi pořádně vyhladověl. O svátcích se to zlomilo a pak už to nějak nevyšlo. Takže nic, “ svěřuje se s výsledky své dietní kůry André.

Jen částečné úspěchy v dietě však klukům plně vynahradilo sobotní testování nového auta. „Asi můžu říct za oba, že jsme opravdu nadšení. Najeli jsme cca 50 kilometrů spíše volnějším tempem. Přeci jen Áčko je někde jinde, než N-ko a budeme si muset zvykat postupně. Auto má cca o 30 koní méně, než Honda, všechno ale dohání nižší váhou, perfektním podvozkem a sekvencí, takže pocitově a asi i na čas byla jízda rychlejší,“ shrnuje první dojmy Koudy. „Máme skvělý pocit i z party lidí, kteří se podílejí na chodu týmu. Zázemí, přístup, všechno fungovalo na testu perfektně a už se těšíme na první společnou soutěž,“ doplňuje André svého pilota.

„Myslím, že spolupráce nám vzájemně bude dobře fungovat,“ komentuje novou akvizici Gekon Racingu Tomáš Pletka. „Kluci jsou rozumní, prostě všechno v pohodě. Také je dobře, že se v Citroen Racing Trophy objevila další posádka.“

„Cíle pro Valašku? Zvyknout si na auto a vidět cílovou rampu. Žádné další momentálně nemáme. Všechno to bude o postupném učení se,“ shrnuje Koudy ambice pro první letošní závod. „A hlavně si chceme zase užít pořádnou srandu jak v autě, tak i po závodě. Ta pauza nám chyběla a těšíme se na všechny známé. Jsou to SUPER lidi, proti kterým nemůžeme nic říct,“ uzavírají společně junioři ze Slezska.

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!