Daniel Porazil - eWRC.cz
13. 4. 2005 00:00 − 2800× − 3

Analýza SHERON Valašské Rally 2005

Analýza – Na rychlých tratích s velkou spoustou vytahaných nečistot a zbytky zimního posypu si to naše domácí špička tentokrát zastoupená 79ti posádkami rozdávala o cenné body.

Třetím dílem Global Assistance Mezinárodního mistrovství České republiky byla Sheron Valašská Rally, která se odehrávala v okolí Valašského Meziříčí. Na rychlých tratích s velkou spoustou vytahaných nečistot a zbytky zimního posypu si to naše domácí špička tentokrát zastoupená 79ti posádkami rozdávala o cenné body. Naše tradiční analýza vypoví, jak se jednotlivým posádkám na Valašsku dařilo.

A8
Počet vozů na startu: 6
Počet vozů v cíli: 4
Počet zemí: 1 (6x CZ)
Počet značek: 4 (2x Škoda a Peugeot, 1x Ford a Toyota)
Počet WRC: 5 (Pech, bří. Vojtěchové, Triner, Szabó)
Tabulka a graf pořadí po jednotlivých RZ

Pouhých 6 vozů nejsilnější třídy A8 dorazilo na start tradiční Valašky. V letošním roce je to zatím nejnižší počet. Ukazuje se, že bude-li divák chtít tyto vozy vidět v akci, bude muset navštěvovat podniky zařazené do mezinárodních seriálů, přičemž ani tam nebude mít záruku, že počet plnohodnotných á-osmiček výrazně vzroste. Inu, taková je doba. Favorité Valašky se rekrutovali, ostatně jako všude jinde, právě z této třídy. O vítězství měl bojovat Václav Pech s Fordem Focus WRC se Štěpánem Vojtěchem na Peugeotu 206 WRC, o bronz Tomáš Vojtěch na druhé 206ce WRC s Trinerem na Octavii WRC. Szabó a navrátilec Otto neměli do bojů na špici mnoho zasahovat. Nakonec vše dopadlo dle plánu – poměrně neohroženě si pro vítězství dojel Pech a upevnil si tak vedení v domácím mistrovství. Situaci mu hodně ulehčil Š. Vojtěch, který oproti Pechovým 7mi nejrychlejším časům kontroval 5ti, ale který se potýkal s technickými problémy svého vozu, které vyvrcholily penalizací za pozdní příjezd do časové kontroly. O třetím místě Trinera nebylo pochyb, navíc, když Tomáš Vojtěch skončil už na RZ2 vinou havárie způsobené poruchou hasícího přístroje. Čtvrté místo obsadil Otto s Celicou, jejíž rodokmen a sportovní kariéra by vydala málem na knihu. Otto od počátku pojížděl Szabóa a když ten se před něj na RZ7 dostal (Otto měl defekt), nevydrželo to na dlouho. Po RZ9 posádka Octavie WRC odstoupila pro poruchu motoru.

A7
Počet vozů na startu: 4
Počet vozů v cíli: 3
Počet zemí: 1 (4x CZ)
Počet značek: 4 (1x VW, Honda, Nissan, Seat)
Tabulka a graf pořadí po jednotlivých RZ


Foto: www.sportfoto.cz

Kdysi druhá nejsilnější a nejatraktivnější třída postupně umírá, obdobně jako á-osmičky. Navíc jsou vozy A7 rozděleny do dvou skupin – na tzv. velké kity a na "úzké" nebo řekněme "normální", a ty dnes většinou dokončují soutěž až za prvními vozy třídy A6 i A5. Proto i naše analýza na toto členění pamatuje a porovnává pouze své se svými. Mezi "úzkými" á-sedmičkami se postavily na start pouze 4 posádky, mezi nimiž kraloval Fišer s Golfem. O druhé místo si to rozdávali Pospíšil s Integrou a Mol s Ibizou. Úspěšnější byl nakonec Pospíšil. Papírový favorit Skoupil s Almerou hned na úvodní erzetě urazil kolo.

A7 VK
Počet vozů na startu: 2
Počet vozů v cíli: 2
Počet zemí: 2 (1x CZ a PL)
Počet značek: 2 (1x Nissan a Škoda)
Tabulka a graf pořadí po jednotlivých RZ


Foto: Petr SAGNER

Velké kity musí v letošní sezóně startovat v podnicích Evropských pohárů společně s vozy A8. Na Valašce startovaly pouhé dva speciály – Bergerova Octavia a Nissan Almera Poláka Frycze – bez časového odstupu a v rámci kompaktního startovního pole. Od začátku měl navrch Frycz s kitovou Almerou, ale na RZ3 ho potkal defekt a s tím spojená časová ztráta. Do čela šel Berger a zůstal tam až do RZ8, kdy se do vedení znovu vrátil Frycz. K dalším nepravostem již nedošlo, a tak se pořadí už do cíle nezměnilo.

A6
Počet vozů na startu: 14
Počet vozů v cíli: 6
Počet zemí: 2 (12x CZ, a 2x PL)
Počet značek: 6 (6x Škoda, 2x Suzuki, Renault a Peugeot, 1x Citroen a Fiat)
Tabulka a graf pořadí po jednotlivých RZ


Foto: Marek FELT

Á-šestky se postupně stávají prestižní záležitostí. Ještě to asi nějakou chvíli potrvá, než se tato třída ještě více rozšíří, ale již dnes se tu a tam někdo výrazně prosadí i do celkového pořadí. Z tohoto pohledu se snad máme na Barumce i Bohemii nač těšit. Ve výtečné formě se na Valašce předvedla dvojice Prokop – Gross s vozem Suzuki Ignis S1600, která bez problémů zvítězila. Celkem stabilně zajížděla časy v první desítce a v cíli jí patřilo neuvěřitelné čtvrté místo absolutně, navíc i před vítězem kategorie Produkčních vozů Trojanem. O druhé místo sváděli boj piloti Renaultů Clio S1600 Odložilík a Peták, jehož navigovala ne zcela fit Alena Benešová. Na Odložilíka to stačilo, ale Prokop byl na míle vzdálen. Na dalších místech dojely Felicie Bryndy a Kundráta. Host z Polska Koscziuszko s Ignisem se potýkal s problémy a dojel jako šestý. Víc vozů do cíle nedorazilo. Nebyl mezi nimi například ani Fiat Punto S1600 Kouřila ani Tlusťákovo Saxo. Nedojeli ani Vlček, Kneifel, Minařík, Galia, Urban a Polák Dobrowolski.

A5
Počet vozů na startu: 13
Počet vozů v cíli: 10
Počet zemí: 2 (12x CZ, 1x GB)
Počet značek: 1 (13x Škoda)
Tabulka a graf pořadí po jednotlivých RZ


Foto: Marek FELT

Ve třídě áčkových čtrnáctistovek kralují pohárové Fabie. Letos to navíc vypadá na zajímavý souboj dvou pohárovek jezdců Josefa Sedláčka a Brita Hughese. Zatímco na Šumavě kraloval Hughes, na Valašce se z vítězství radoval Sedláček. Hughes v cíli sportovně přiznal, že na Sedláčka neměl. Zpočátku se za vedoucím duem držel Novák s další pohárovou Fabií a překvapivě i Vágner s Favoritem. Oba však soutěž nedokončili, stejně se vedlo i Hodaňovi. Na třetí místo tak poskočil Pilka s Felicií a čtvrtý Achs s Fabií. Od RZ8 se pořadí ve třídě neměnilo, a tak na pátém místě dojel Vokál následovaný Kopelentem, Fotterou, Lešanským a Levorou,všichni na Fabiích. S Felicií dojela na desátém místě Petra Lesniaková.

N4 – PRODUKČNÍ VOZY
Počet vozů na startu: 21
Počet vozů v cíli: 10
Počet zemí: 3 (19x CZ, 1x SK a PL)
Počet značek: 2 (18x Mitsubishi, 3x Subaru)
Tabulka a graf pořadí po jednotlivých RZ


Foto: Petr SAGNER

Nejlepší začátek měl na Valašce překvapivě Cais s Lancerem, naproti tomu smůla po pár metrech potkala Marka, Turečka a Poulíka také s Lancery, po RZ1 skončil i Štajf s Imprezou. Cais se i nadále držel hodně vpředu, konečnou mu ovšem vystavila havárie na RZ7. V čele tak byl Cserhalmi, ale také jen krátce, na RZ8 utrhl kolo. Poté se situace stabilizovala a čelo převzal Trojan následovaný Arazimem. Trojan tak oplatil těsnou porážku Arazimovi ze Šumavy. Na třetí místo se posunul Červenka, který si v závěrečných měřených testech své solidní postavení uhlídal. Překvapivě nasazenému tempu nestačil Jandík, jehož nepovedená Valaška skončila na RZ9 koly vzhůru. Na čtvrtém místě se dlouho držel Votava, ale prasklé rameno jeho Lanceru znamenalo sestup na sedmou příčku. Bramborovou medaili si nakonec odvezl Polák Typa s Lancerem EVO V, následovaný Liškou a Mikulaštíkem na Impreze. Do cíle tentokrát dorazilo jen 10 posádek, což v této třídě jinak velice spolehlivých vozů přeci jen nebývá zvykem.

N3
Počet vozů na startu: 6
Počet vozů v cíli: 3
Počet zemí: 1 (6x CZ)
Počet značek: 4 (2x Peugeot a Honda, 1x Ford a Opel)
Tabulka a graf pořadí po jednotlivých RZ


Foto: Petr SAGNER

Sériové vozy o obsahu motoru do dvou litrů nepatří v letošním roce k bohatě obsazovaným třídám. Na Valašce nejlépe odstartoval Křížek s Civicem, ale startovní pole opustil už po třetí erzetě. Do čela se tak dostal Koukola na dalším Civicu. Po odstoupení Bičáka s 206kou spadlo druhé místo do klína Kunovskému s Escortem, třetí skončil Vanáč s další 206kou. Před samotným závěrem odstoupila pro poruchu převodovky posádka Krajčík – Lasevič na Opelu Astra.

N2
Počet vozů na startu: 8
Počet vozů v cíli: 5
Počet zemí: 1 (8x CZ)
Počet značek: 2 (7x Honda, 1x VW)
Tabulka a graf pořadí po jednotlivých RZ


Foto: www.sportfoto.cz

Průběh celého závodu, ale i bojů ve třídě N2, ovlivnila událost na RZ6, když dosud jasně vedoucí muž této třídy Tarabus s Civicem vylétl mimo trať a srazil se s diváky. Vše dobře dopadlo a zranění diváků se neukázala jako velmi vážná. Tarabus se sice vrátil na trať, ale nakonec mu jeho stíhací jízda vynesla už "jen" třetí místo ve třídě. Stříbro vybojoval Trojan s Polem a vítězství z Valašky patří Běhálkovi s Civicem. Na dalších místech dojeli Kurtin a Marek s Civici. Naopak cíl neviděli Hrabec, Dohnal a Dolejš.

N1
Počet vozů na startu: 2
Počet vozů v cíli: 2
Počet zemí: 1 (2x CZ)
Počet značek: 1 (2x Škoda)
Tabulka a graf pořadí po jednotlivých RZ


Foto: www.sportfoto.cz

Ve třídě sériových čtrnáctistovek odstartovaly pouze 2 vozy. K přímému souboji přitom téměř nedošlo, protože Ševečkova Felicia byla během soutěže rychlejší než ta Hlachova.

D9
Počet vozů na startu: 3 Počet vozů v cíli: 3 Počet zemí: 1 (3x CZ) Počet značek: 1 (3x Škoda)
Tabulka a graf pořadí po jednotlivých RZ


Foto: www.sportfoto.cz

Klasické trio nafťáků Boček s Octavií, Tuček a Zelenka s Fabiemi se znovu sešlo v nezměněné sestavě i ve Valašském Meziříčí. Průběh závodu byl také obdobný s průběhem Šumavy. Jen s tím rozdílem, že jasným vítězem nebyl tentokrát premiant z Klatov Boček, ale domažlický Tuček. Znovu třetí Zelenka se zelenou Fabií do souboje o čelo také jako v Klatovech nezasáhl.

Sheron Valašská Rally 2005
Datum: 31. 3. – 2. 4. 2005
Místo: Valašské Meziříčí, Česká republika
Zařazení: Global Assistance Mezinárodní mistrovství ČR
Délka soutěže: 391 km
Počet RZ: 12
Délka RZ: 190 km
Počet posádek na startu: 79
Počet posádek v cíli: 48
Vítězství v RZ: Pech 7x, Š. Vojtěch 5x.

Komentářů celkem: 3
14. 4. 2005 13:151
0 0
Hezké, ale grafy mi nejdou
14. 4. 2005 15:582
0 0
Nejen Tobě, ani mně to nejede...
Anonym IP:85.160.91.102
15. 4. 2005 10:033
0 0
Mě to jde v pohodě
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!