Jan Pilát - eWRC.cz
30. 3. 2010 20:36 − 2681× − 12

Není Valaška jako valaška

Jirkovi Sutrovi nezačal letošní rok příliš šťastně. Potřetí potkala Škodu Fabii A5 stejná závada na motoru.

Jirkovi Sutrovi nezačal letošní rok příliš šťastně. Ale abych vzal všechno pěkně od začátku. Když jsme slavnostně ukončovali loňskou sezónu s kamarády a kolegy z XTG Rally Teamu, naklonil se ke mně mezi mým čtvrtým a pátým pivem Jirka, a mezi svým druhým a třetím kafem mi s radostí v oku sdělil, že si asi splní svůj další sen. Po jednání se sponzory se rozhodli přestoupit do MMČR. A aby nevstoupili do „velkého mistráku“ příliš konzervativně, poohlédl se Jirka i po novém spolujezdci. Po nedlouhém hledání padla volba na Petra Motze. Shodou okolností byl na tuto sezónu volný, a tak si kluci plácli. Jeho tradiční entuziasmus a přístup k rally je nevídaný, takže byl Jirka přesvědčen, že spolupráce bude klapat a Petr s ním vydrží.

S touto nadějí a nadšením se vrhli na plánování, natěšeni na nové tratě, zážitky a zkušenosti. To ještě netušili, že hned první společné vystoupení přinese i první (a doufejme i poslední) zklamání. Na Valašku odjížděli už ve středu ráno a po obědě již stáli na první RZ. Seznamovačky ukázaly náročnost tratí, ale Jirkovi to tak vyhovuje, takže již večer telefonicky hlásil, že se moc i Motz těší. Páteční přejímky proběhly jako vždy bez problémů, takže nic nebránilo posádce v premiéře v tomto závodě i v celém MMČR 2010.

Dále ale nechme vyprávět Jirku:"Nervozita na startu byla velká a neobešlo se to bez následků. Hned po startu do první RZ jsme zaplatili první daň. Ujeli jsme jen pár metrů a v retardéru slyším, jak Petr říká levá, a proto točím pravou. Neumím si vysvětlit proč." Zde si dovolím vsuvku. Po závodě mi Petr přiznal, že si není jist, zda tam neudělal chybu v diktátu. Takže kdo ví?! Ale nechme pokračovat Jirku.

"Samozřejmě se nedalo hned otočit a tak nás to stálo asi 40 vteřin. Pak už to bylo lepší. A ztráta 45 vteřin na Březíka nebyla, vzhledem k popsanému incidentu, tak hrozná. Už na přejezdu na druhou RZ mě ale trápila teplota vody. Držela se výš než je obvyklé, a já jsem se bál, že opět odstoupíme. Do erzety jsme ale odstartovali. A jelo se nám dobře i přes absenci rampy, která se rozhodla, že přestane svítit. Bohužel asi kilometr a půl před cílem se teplota vyšplhala někam ke stovce. Do cíle jsme tak dojížděli na půl plynu. Odevzdali jsme výkaz a bylo po závodě."


Foto: Jan Pilát

Počáteční zklamání rychle vystřídal vztek. Již potřetí se zopakovala naprosto stejná závada! V Jeseníkách připravil stejný problém Jirku o druhé místo ve sprintech, pak nevydržel motor dokonce ani test před Vsetínem. A teď – necelé dvě vložky na Valašce. Kromě sportovního dopadu a naprosto vyhozených peněz, které tým vydal za opravy, tíží Jirku ještě jedna skutečnost Ale o tom opět on sám. "Mrzí mě i to, že problém s technikou padá v očích diváků na hlavu mechaniků. Chtěl bych říct, že auto bylo připravené skvěle, a že nový motor chtěli kluci z Montcaru už na podzim. Motorář je ubezpečil, že je to zbytečné, takže opět zaplatili za opravu. A nebyly to malé peníze. Bohužel, motorář se mýlil, takže teď stejně dojde na nový motor."

A protože je Jirka v „civilu“ obchoďák, uvažuje i dále. "Je smutné, že nelze uplatnit nějakou záruku. Brát velké peníze za něco, co pak nefunguje, a neručit za to, to by se mi také líbilo. Každopádně stále věřím týmu mechaniků z Montcar Autosportu, protože z jejich strany se udělalo a dělá tradičně maximum."


Foto: Jan Pilát

Teď nezbývá, než doufat, že se podaří uvést auto do bezvadného stavu do Šumavy, aby si posádka mohla spravit chuť. A když pak vztek odezní a je vystřídán racionálním uvažováním, tak si člověk uvědomí, že je to zase lepší, než kdyby kluci havarovali. Proto dáme opět slovo Jirkovi. "Moc rád bych chtěl poděkovat všem sponzorům, kteří mi start umožnili, mechanikům, kteří dělali možné i nemožné, aby auto jelo, ale i fanouškům, kteří za námi přijeli. Snad jsme si vybrali smůlu, a už to bude jen dobré. Gratulace pak patří především Vaškovi Pechovi, který mi udělal velkou radost a také Honzovi Černému za výkony s Citroenem C2."

Takže už jen to malé závěrečné zamyšlení. Jak je to vlastně s těmi valaškami? Ta jedna, s tím malým „v“ na začátku, nesena rukou bájného Jánošíka, bohatým brala a chudým dávala. A já se nemohu zbavit dojmu, že ta druhá, ta Valaška, to tak trochu pomotala.

Komentářů celkem: 12
MIK
30. 3. 2010 20:581
0 0
Skodasmajlíka co treba zmenit motoráře??
30. 3. 2010 21:062
0 0
To je teda smůla.To samé se nám stalo loni na KrumlověsmajlíkDoufám,že to budete mít do Šumavy OK smajlík
30. 3. 2010 21:133
0 0
Nebylo by lepší sednout do prověřené feldy? Fabku má jen Šašek a soupeři Galia, Březík jezdí feldu. Ale hodně uspěchů v tehle konkurenci jsou to samí střelci.smajlík
30. 3. 2010 21:374
0 0
Jirko,příště to vyjde.smajlíksmajlík
30. 3. 2010 21:385
0 0
Felda nebo Fabka to je fuk. V těch motorech není takový rozdíl. Prostě to chce jen pečlivě udělat přesahy vložek nic víc! A pak to musí fungovatsmajlík Kluci přeji hodně štěstíčka smajlík
30. 3. 2010 21:406
0 0
Jurisku, je to jinak. Bobac nesmí tolik tahat, pak chudinku utaví. Koukej Brynda, jen to šolichal a auto mu nepadalo. Tudy se na to muší. Nebo že by to bylo tím, že jel bez paruky? smajlíksmajlík
30. 3. 2010 23:077
0 0
Jurisku,Fabku nemá v A5 jen Šašek smajlíkAkorát ta felda je přeci jen lehčí...
31. 3. 2010 00:068
0 0
a nedovažujou se náhodou feldy
31. 3. 2010 02:269
0 0
No on je dost rozdíl mezi feldou,kterou jsme měli a kitovými feliciemi. Fabia je skvělé auto a neměnil bych. Teď už to bude určitě v pořádku. Kluci to zkoušeli a když jsme testovali tak to drželo,jenže nikdy se nejede tak jak jako na vložce. Novej: Ty jsi na to kápnul,měl jsem si vzít paruk. Venca ji nehspíš měl a jak mu to šlosmajlík .
31. 3. 2010 05:3510
0 0
Jirko to je smůla nechtěl bys dát Fabku do deignu jako byl předtím abych sebou mohl brát ten model a bylo by i fandění lepší? smajlík
DND
31. 3. 2010 09:4211
0 0
Zajímavé čtení, dík za něj a hodně štěstí v dalších závodech!
31. 3. 2010 14:5812
0 0
Potřeboval bych vědět jak dělat přesahy vložek na 1,4 16v ?
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!