Rexteam Besedice: Cvrček junior po Egeru

Premiéra posádky Věroslav Cvrček – Petr Těšínský v kokpitu Octávie WRC je za námi.

Premiéra posádky Věroslav Cvrček – Petr Těšínský v kokpitu Octávie WRC je za námi. Jejím dějištěm byla maďarská rally Eger, která krom místních jezdců hostila i posádky participující v Mistrovství Slovenska. Týmová strategie byla avizována již dopředu, tedy učit se, učit se a učit se. Na plánu rovněž nebylo žádné překvapení, nejsme totiž v Hollywoodu, kde je jistota, že vše skončí dobře.

Soutěž se skládala z celkového počtu čtrnácti zkoušek, z čehož osm připadlo na sobotu a zbylých šest na neděli. V sobotní etapě byla naše posádka postavena před výzvu v podobě tří testů, z nichž dva se opakovaly třikrát a jeden posádky absolvovaly dvakrát. Tato skladba byla pro učební účely optimální a teoretickým problémem tak jen zůstávaly absurdní rychlostní průměry. Jak se později ukázalo, teorie byla přenesena do praxe a průměrná rychlost vítěze vložky klesla pod hranici 120km/h jen dvakrát, nikdy však pod 100km/h. Za těchto okolností bylo zvládání nejen nové techniky, ale i koncepce vozu značně problematické a zkušenosti ostatních jezdců pak značně znát. První vložka soutěže tak pro „Cvrndu“ mladšího znamenala čtyřicáté druhé místo a sedmnáct vteřin ztráty na necelých sedmi kilometrech.

Úměrně s ujetými kilometry klesala nervozita a poslední průjezdy tak oproti úvodu představovaly zrychlení o více než vteřinu na kilometr. První etapu posádka zakončila na třiadvacátém místě, ale co bylo podstatně důležitější, patřilo jí deváté místo v rámci MSR, v němž jsou jednotlivé dny hodnoceny zvlášť. K osmému místu Poláka Rzeznika s Fábií S2000 přitom scházely pouhé tři vteřiny.

Nedělní etapa neznamenala ze strany rychlostních průměrů zlepšení, ba naopak, tyto hodnoty mnohdy úspěšně atakovaly metu 130km/h. S tím souviselo navázání na opatrnější taktiku a ztráta na nejbližšího soupeře Rzeznika se navýšila na šestnáct vteřin. Ve druhých průjezdech trojice vložek Věroslav s Petrem opět zrychlili v průměru o více než vteřinu na kilometr a na závěrečné rychlostní zkoušce dosáhli celkově sedmého času se ztrátou necelých pěti vteřin na vítěze třináctikilometrového testu, což znamenalo druhý čas v MSR za Jozefem Bérešem. Sto šedesát dva ostrých kilometrů tedy pro mladíky znamenalo zlepšení o téměř dvě a půl sekundy na kilometr vůči vítězi RZ. Závěrečný finiš zároveň pomohl k poskočení před Rzeznika v rámci druhé etapy na konečné osmé místo v MSR, čímž posádka získala i skalp Karla Trněného s Fábií WRC a obsadila třiadvacáté místo celkově.

Věroslav Cvrček jun. :

„Jsem neskutečně rád, že se tento start vůbec povedl zorganizovat, za to musím poděkovat především rodině a dále hlavnímu sponzorovi, českému výrobci olejů, společnosti Valar a dále společnostem LSC Motorsport, S2 Design a Brzdy CZ. Bohužel nebylo možné před závodem testovat, auto jsem si poprvé zkusil až v pátek cestou z technické přejímky na hlavní silnici u Egeru. Z tohoto důvodu jsem začal hodně opatrně a postupně si na auto zvykal a zrychloval. V nedělní druhé sekci jsem už byl spokojený i s výsledky, do poslední RZ jsem šel s odhodláním trochu zatáhnout, protože jsme měli na dosah Trněného a Rzeznika. Oba se nám povedlo udolat, navíc druhým časem na Slovensku tři sekundy za Bérešem. Auto fungovalo zásluhou našich mechaniků senzačně, byla radost ho řídit. Prospěly tomu i vylepšení podvozku, které jsme přes zimu provedli. Hlavně jsem rád, že jsem auto nijak nepoškodil a dovezl ho v pořádku do cíle. Doufám, že se podaří zajistit i další starty v Mistrovství Slovenska a já se budu moct dále učit.“

Petr Těšínský:

„V Egeru jsme startovali již loni a zdejší atmosféra mne nadchla, je prostě skvělá a i tratě jsou velice zajímavé. Myslím, že i velmi rychlé pasáže mají co do sebe. Naše premiéra s vozem WRC byla perfektní, postupně se dařilo zrychlovat a hlavně jsme dojeli v pořádku do cíle, což bylo to nejdůležitější.“

V rámci MSR se naše posádka pohybuje na osmém místě se dvaceti devíti body, čímž se o svou pozici dělí právě s Maciejem Rzeznikem. Dalším podnikem MSR je Rally Prešov na přelomu dubna a května. Pro více informací o týmu a technice navštivte naše webové stránky www.rexteam-besedice.com. Onboardy jsou k vidění na www.mediaracing.sk.

Komentářů celkem: 2
31. 3. 2010 16:051
0 0
Vim, ze je to tiskovka...ale link na vysledky stejne pripojim smajlík
http://www.srs.sk/vysledky_new/index.php?gx=31
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!