23. 1. 2004 00:00 − 2552× − 0

Roman z Monte Carla – 4 (po RZ6)

Roman Kresta pokračuje ve vynikajících výkonech v úvodní soutěži seriálu Mistrovství světa v rally. V okolí Monte Carla si stále udržuje bodovanou pozici a statečně bojuje s vozem Hyundai Accent WRC p

Roman Kresta pokračuje ve vynikajících výkonech v úvodní soutěži seriálu Mistrovství světa v rally. V okolí Monte Carla si stále udržuje bodovanou pozici a statečně bojuje s vozem Hyundai Accent WRC proti továrním jezdcům Citroënu, Peugeotu, Fordu, Subaru i Mitsubishi.

Roman Kresta dosáhl v 5.rychlostní zkoušce 10.čas a v 6.rychlostní zkoušce čas devátý. Bohužel neudržel vynikající šestou pozici, protože Petter Solberg se Subaru Impreza WRC dosáhl lepších časů. Ačkoliv Kresta figuruje na průběžné sedmé příčce, osmý Hirvonen s druhým továrním vozem Subaru ztrácí již pouze 0,8 sekundy a devátý Loix s Peugeotem 307 WRC ztrácí na Krestu 5,8 sekundy. Pořadí se rovněž měnilo i na prvních místech. Do čela se probojoval Loeb, druhý je Märtin a Grönholm se propadl z vedoucí pozice na místo třetí. Po 6.RZ: 1.Loeb, 2.Märtin +18.3, 3.Grönholm +18.7, 4.Sainz +46.5, 5.Duval +1:00.6, 6.Solberg +1:52.4, 7.KRESTA +2:54.0, 8.Hirvonen +2:54.8

„Při volbě pneumatik pro pátou a šestou rychlostní zkoušku jsem rozhodl zariskovat. Zvolil jsem pneumatiky pro mokrý asfalt a tato volba se lišila od velké většiny ostatních jezdců. Počítal jsem se ztrátou na 5.RZ, kde na trati ležel sníh a místy led. Očekával jsem, že ztracené vteřiny získám zpět na dnešní poslední rychlostní zkoušce. Na RZ6 byl mokrý asfalt a riskantní volba by se skutečně vyplatila a v součtu obou testů bych získal poměrně hodně cenných vteřin.

Bohužel se objevil problém s motorem a místo umístění na čelných místech v šesté rychlostní zkoušce jsem si připsal minutovou ztrátu. Ovšem na tak těžké soutěži, jakou bezesporu Rally Monte Carlo je, není ztracená minuta až tak velkou katastrofou.

Mechanici v servisní zóně pracují na voze. Vyměnili svíčky, ale je třeba přesně identifikovat a odstranit závadu v elektronice. Doufejme, že se vše podaří mechanikům opravit a motor bude zítra fungovat. Nebýt tohoto problému, tak jsme dnešní den uzavřeli bez komplikací. Všichni v týmu jsou nadšení naším umístěním a snaží se dělat maximum, abychom si naši pozici udrželi. Inženýři MSD jsou překvapeni, že dosahujeme lepších časů a výsledků než v loňském roce tovární piloti týmu Hyundai Schwarz a Loix. Zítra nás čekají rychlostní zkoušky, kde je většinou suchý nebo mokrý asfalt a zcela výjimečně ledové plotny. Bohužel to je výhoda pro rychlejší vozy,“ sdělil Roman Kresta po páteční etapě.

Další zpravodajství, exkluzivní postřehy Romana Kresty a zajímavé novinky o přípravě na Rally Monte Carlo 2004 Vám ve spolupráci s eWRC.CZ přinesou i oficiální stránky www.romankresta.com

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!