Luboš Tenkl zahájil sezonu v Třebíči

Luboš Tenkl s Jaroslavem Vosádkou a BMW M3 vstoupili do sezóny úspěchem v Třebíči.

Radotínské BMW M3 je všem fanouškům rally dobře známé ze soutěží historických vozidel rally, ale Luboš Tenkl se v závěru roku rozhodl v historicích definitivně skončit a přejít do kategorie S2, tedy kategorie soudobých vozidel, kde startují rovněž zapovězená WRC. „Po všech problémech a podrazech jsme se rozhodli odejít ze závodů historiků, které pan Pospíšil svým jednáním zřejmě definitivně zlikviduje. Historiky letos pojede jen pár aut a podle mých informací se příští rok i pro tuhle kategorii má zavést systém HANS což bude asi definitivní konec, protože si nedovedu představit jak si kluci do Škodovek budou pořizovat drahý HANS. Proto jsme přešli do S2 a zkusíme štěstí tady,“ říká Luboš Tenkl.


Foto: Marek Felt

První soutěží, kde Luboš Tenkl s Jaroslavem Vosádkou do nové sezóny ve třídě S2 odstartovali byla uplynulá Horácká Rally Třebíč. Po loňském deštivém závodě se letos na pořadatele i soutěžící usmálo slunce a závodilo se v pěkném počasí, což ocenilo i množství diváků, které se přišlo na závody podívat. I jim se jistě líbilo nasazení, se kterým se Tenkl s Vosádkou a jejich BMW M3 posunovali výsledkovou listinou stále výš. „Výsledky jsme až do prvního servisu vůbec neřešili a jeli jsme si stále to svoje. Pak jsme ale viděli, že se pohybujeme kolem dvacátého msta a říkali jsme si, že zkusíme trochu přidat. Některé posádky před námi navíc vypadly a my skončili na šestnáctém místě s historikem, z čehož mám samozřejmě radost. Závodění v S2 mě i víc baví, protože tady můžeme jet normálně zařazení v poli podle výkonnosti a závodíme s výkonově srovnatelnými auty, která bohužel v historicích nebyla a zřejmě už ani nebudou po tom kam to všechno dospělo,“ dodává Luboš Tenkl.


Foto: Marek Felt

Dodejme jen, že posádka Tenkl – Vosádka by letos ráda odstartovala ve všech rallysprintových soutěžích a uvažuje i o několika zahraničních startech. Divácky oblíbené BMW M3 s jeho jedinečnou zvukovou kulisou tak naštěstí z českých tratí nezmizí, ale přesune se do třídy S2, kde bude v důstojné konkurenci speciálů WRC.


Foto: Marek Felt

Komentářů celkem: 8
5. 4. 2010 21:27
0 0
Pěkný fotky, Mára je machr.smajlík
Miloš-V
5. 4. 2010 21:34
0 0
To jo, podle mě nejlepší fotograf z eWRC, můžu se zeptat, když fotil v Třebíči, proč tady není galerie?
6. 4. 2010 08:12
0 0
Chtěl bych zde veřejně "poděkovat" panu Pospíšilovismajlík
Už se těším na kluky v Hrádkusmajlík
6. 4. 2010 10:07
0 0
Myslím, že to vyřešil přestupem do S2 dobře a moc se na něj těším..Je to pěkné auto a pěkně s tím i jedesmajlík
6. 4. 2010 18:09
0 0
Tak panu Pospíšilovi by se teď slušelo popřát brzké uzdravení. Na kritiku bude dost času, až bude zase fit.
7. 4. 2010 10:58
0 0
Pan Tenkl má právo na svůj názor. Ale neměl by jej zašťiťovat ostatními jezdci v historicích. Většina jich totiž chce jezdit společně, ne rozházení mezi soudobými auty, a porovnání se soudobými auty je jim uplně putna. To by pan Tenkl věděl kdyby mezi ostatní historiky chodil.
7. 4. 2010 11:09
0 0
Ještě k tomu HANSu. Pokud je mi známo tak, v historicich není nic takovéhoto ani předhlášeno. Uvažuje se o zavedení HANSu pro automobily od roku 1986, ale ale jednalo se jen o neoficiální návrh. Navíc tyto bezpečnostní opatření určuje FIA, takže jestli bude nebo se nerozhoduje v čechách ale v Paříži. A proti tomu asi nikdo nic nezmůže.
7. 4. 2010 18:33
0 0
vaca.p:Bohužel asi nemáte pravdu,podle nové přílohy "K",uveřejněné na fia.com a platné od 1.4.2010 platí pro vozy od r.1982-90/J1,J2/ nově toto: Hans,hasící systém,sedadla podle 8855/99 nebo8862/2009 ,ale zároveň platná pro Super 2000/dle tech.listu č.12/ a úpravy rámů .
Zatím platné pro mezinárodní podniky.
U nás by bylo řešením vyhlásit pouze národní mistrovství,kde si můžeme tyto nesmyslné předpisy upravit.Pokud by byl někde nějaký člověk, schopný zejména dodatek XI doslova přeložit, byl bych vděčen,já na to se svou velmi chabou angličtinou nestačím,ale i prvotní informace od povolanějších lidí/ já to do minulého týdne netušil/ mě potvrzuje výše uvedené,bohužel,bohužel.
A jenom malá poznámka,to nové káčko bylo uveřejněno 12.3.,platnost od 1.4. letošního roku,tomu říkám předhlášení dle FIA.
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!