Vlastimil Resl - eWRC.cz
6. 4. 2010 15:16 − 2643× − 2

Michal Křemen: „Už nikdy enko!“

Premiéru s vozem skupiny A si na Horácké Rally odbyl Michal Křemen.

Premiéru s vozem skupiny A si na Horácké Rally odbyl Michal Křemen. Do ostrého Citroënu C2 R2 MAX se okamžitě zamiloval a předvedl mnoho atraktivních průjezdů. O startu s enkovými vozy už nechce ani slyšet.

V uplynulé sezóně se Michal objevoval pouze sporadicky s lancery sedmé a deváté evoluce. „Začátkem letošního roku jsme uvažovali, jakým směrem se vydáme. Setrvání v lanceru bylo podmíněno pronájmem opravdu špičkové „devítky“, která pro nás však byla finančně nedostupná. Jelikož nám už delší dobu mnoho lidí radilo upřednostnit výrazně levnější Citroën C2 R2 MAX, padla volba na něj. První test proběhl ve středu před soutěží v Kašavě na Zlínsku. Za deště jsme najeli čtyřicet kilometrů. Auto mi hned padlo do ruky a jízdu s ním jsem si parádně užíval. Poprvé jsem řadil se sekvencí a to byla bomba. Pochopil jsem, že jsme po dvou protrápených sezónách konečně udělali správný krok. Nadšen jsem byl také fungováním a profesionalitou Radka Krotkého a celého jeho týmu,“ popisuje první seznámení s novou technikou Michal a přidává porovnání s lancerem. „Po svezení s áčkem mě už enkové závodění vůbec neláká. Lancer mě sice také dal nějaké zkušenosti, především co se týče rozpisu ve větších rychlostech, ale řídit takový taxík není zdaleka tak záživné jako ostré áčko. Průjezdy a zvuk áček jsou jistě atraktivní i pro diváky, pokud s nimi někdo jede agresivně. Náš nový vůz jsme také ihned pokřtili na Šíleného Maxe.“

Vedle nového vozu představil Michal i nového spolujezdce. „Adam Eliáš se dosud po soutěžích pohyboval coby fotograf a znám ho již dva roky. Chtěl jsem mladého a snaživého navigátora a on tyto požadavky splňoval. Vsadil jsem na něj přesto, že jeho jediným dosavadním startem byly loňské Slušovice vedle Václava Lichovníka. Zkušenosti s rozpisem v minulosti sbíral několikrát při seznamovacích jízdách s Václavem Dunovským a Davidem Šmeidlerem. Poprvé jsme se společně svezli při testování v Kašavě a hned jsme si porozuměli.“

Horáckou Rally absolvoval Michal ve své kariéře již podruhé. „Předloni jsem v Třebíči oplakal nevydařenou premiéru s enkovým swiftem. Třetí rychlostku, část druhé a čtvrté jsem tak již trošku znal z minulosti. Tratě byly pěkné a kromě několika míst nebyly ani extrémně rychlé. Spokojen jsem byl i s organizací soutěže, vyjma nepořádku v servisní zóně. Za nemalé startovné bych neočekával, že budu muset pro vrácení dvoutisícové kauce nucen sbírat nedopalky od cigaret a ještě ne naše – v našem týmu totiž nikdo nekouří,“ neodpustí si jednu výtku vůči pořadateli mladý soutěžák a doplňuje postřehy k samotné soutěži. „Našim cílem bylo sžívat se společně i s vozem a postupně zrychlovat. Mrzel nás volný průjezd sedmé erzety po havárii Štěpánka. Přišli jsme tím o dvanáct kilometrů zkušeností. Jedinou menší krizovku jsme zažili na závěrečném testu. Před jedním pravým odbočením za horizontem jsem až příliš posunul brzdný bod. Asi bych i odbočil, ale na vytahaném kamení jsem nechtěl riskovat. Raději jsem jel rovně a otočil se až na čistém asfaltu. Za dalších dvě stě metrů jsem katoval pravou zatáčku, citroën dostal dvě větší rány a ty zřejmě rozhodily geometrii. Od té doby auto mírně táhlo doprava a tak jsem zvolnil a oželel dvě pozice v absolutním pořadí.“

Šampionát sprintrally by měl být Michalovou letošní prioritou. „Snažíme se ale shánět prostředky i pro účast v Citroën Trophy, do níž bychom rádi vstoupili v Českém Krumlově. Láká nás zde především početné startovní pole totožných vozů. Vždy jsem toužil porovnávat se s těmi nejlepšími a mezi ně Honza Černý s Pavlem Kohoutem určitě patří,“ přibližuje své plány mladoboleslavský pilot a závěrem přidává poděkování. „Za možnost věnovat se mému oblíbenému sportu chci poděkovat rodině a sponzorům a za podporu u trati fanouškům.“

Foto: Robert Balcar, Marek Sekáč

Komentářů celkem: 2
6. 4. 2010 15:23
0 0
Jen tak dálsmajlík
7. 4. 2010 14:47
0 0
Držím palce taky mám tyhle auta radši jak N4ky někdysmajlík Přeju si co nejvíc ostrejch předokolek....smajlík Řídit tohodle 190ps kratase se sekvencí musí bejt nářez, dovedu si to představitsmajlíksmajlík
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!