Citroen a Loeb míří k třetímu triumfu v řadě

Pro svůj návrat do programu mistrovství světa FIA WRC se chce Rally Turecko blýsknout novou tváří.

Pro svůj návrat do programu mistrovství světa FIA WRC se chce Rally Turecko blýsknout novou tváří, kterou mají reprezentovat obměněné trasy v okolí Istanbulu. Vítězové tureckého podniku z let 2004 a 2005, Sébastien Loeb a Daniel Elena, budou mít velkou šanci zaznamenat třetí prvenství v letošním programu šampionátu v řadě a zvýšit tak náskok na čele klasifikace v pořadí pilotů.

Stěhování do Istanbulu
Po Rally Jordánsko tým Citroën Total World Rally Team, vedoucí tým v hodnocení Poháru konstruktérů, navíc počítá s umístěním na stupních vítězů také s druhou svou posádkou na voze Ciitroën C4 WRC – Dani Sordo, Marc Martí.
Rally Turecko se po pěti reprízách od zařazení do seriálu mistrovství světa v roce 2003 poprvé přesouvá z obvyklého Kemeru do Istanbulu. Program letošní rally se tak odehraje z valné většiny na asijském kontinentu: speciálky a asistenční park jsou situované do istanbulského okrsku Pendik, který vymezuje Bospor, Marmarské a Černé moře.

Loeb: Čeká nás mix povrchů
Sébastien Loeb vždy vítal nové tratě a v podobném duchu se vyjadřuje i k novinkám v Turecku. "Obvykle bývají speciálky rychlé a široké, takže je řeč spíše o rendez-vous pilotů. Stejně tak vím, že druhý den nás nemine 40 kilometrů asfaltu. Naše auta, resp. jejich pneumatiky čeká hlavně šotolina, tedy kombinace povrchů, na kterých jsme byli například úspěšní loni na Kypru. Jelikož se jedná o jakýsi mix, bude důležité najít optimální tempo pro přechody z jednotlivých povrchů." Z 358,84 kilometrů měřených bude 12 % na asfaltu.

Druhý ve Švédsku, poté vítězný v Mexiku a Jordánsku, má šestinásobný mistr světa Sébastien Loeb k dobru 25 bodů na Jari-Matti Latvallu. Může tak s klidem vyhlížet čtvrté dějství šampionátu? "Pětadvacet bodů je to samé jako jedno vítězství. Je samozřejmě dobré mít v rukávu takového žolíka, ale průběh loňské sezony nám jasně naznačil, že v průběhu mistrovství je důležitý každý bodík. Pro nás to znamená jediné, jít do každé rally se stejným cílem. Naše pozice na čele klasifikace nás samozřejmě staví do role vymetačů tratě první den a pochopitelně víme, jaký význam vymetání může mít."
Dani Sordó, čtvrtý na Jordánské rally, má opět za úkol získat body pro svou značku do Poháru konstruktérů. Španělský pilot ale pro Turecko plánuje stupně vítězů: "Po prvních dvou rally byl pro mě důležitý návrat sebevědomí. Projevilo se to v Jordánsku několika dobrými časy. A nakonec se nám podařilo vybojovat body pro značku za čtvrté místo. A teď by měl přijít čas zúročení znovunalezené sebedůvěry v prvních stupních vítězů v této sezoně. Věřím, že C4 WRC bude na tomto terénu úspěšný."
Jen malá poznámka – Marc Martí je jedním z mála pilotů, který má na kontě všechny ročníky Turecké rally. Debutoval v roce 2003 po boku Carlose Sainze na Citroënu Xsara WRC.

Tři otázky pro Sébastiena Loeba

Jedno druhé místo, pak dvě prvenství… Sezona 2010 pro vás nezačala zrovna špatně, vedete mistrovství světa…
„Je to úsměvné, když si někdo myslí, že moje druhé místo ve Švédsku bylo důsledkem nedostatku motivace z mé strany! Můžu jim vzkázat, ať se uklidní, nemám v úmyslu zůstat co do počtu výher na čísle 56…Co je zajímavější, šampionát 2010 není jen duelem mezi Mikko Hirvonenem a mnou. Je tu najednou také Jari-Matti Latvala, Petter Solberg a Sebastien Ogier. Všichni, včetně Daniho, jsou schopni bojovat o první místa. V tuto chvíli je to sice spíše ku prospěchu mistrovství, ale pro mě to znamená, že splnění mého cíle bude mnohem těžší. "

Tureckou rally provází nová trať. Co to znamená pro vás?
"Určitě to vyžaduje mnohem větší soustředění z mé strany oproti seznamovacím jízdám. Když mám již poznámky a vidím, že se na trati proti předcházejícímu ročníku mnoho nezměnilo, vím, kde jsou záludná místa, jedu mnohem bezstarostněji. Když ale jedu někde úplně poprvé, je vše mnohem složitější. Při rychlosti 70 km za hodinu, což je rychlost povolená při seznamování s tratí a je kontrolovaná, si musím umět představit, jak rychle mám najíždět do zatáček a na nerovnosti při samotném závodě. Při prvních průjezdech proto jezdíme rychleji než obvykle. Je to lepší si pak korigovat poznámky pro druhé průjezdy."

A co vymetání trati, určitě nemáte chuť se o tom ještě bavit?
"Ano, nemám to rád. Připadá mi to škoda, že se pozornost zaměřuje víc směrem k vedení než na souboje vedené posádkami. Můj názor je už více než dva roky stejný. Myslím, že obrácení pořadí nejlepších 15 v druhém a třetím dnu by bylo tím nejlepším řešením. A šanci útočit na čelo by měli všichni. Také podporuji myšlenku přeměnit shakedown na jakousi kvalifikaci, což by pilotům umožnilo vybírat si své startovní pořadí. Každopádně doufám, že FIA brzy změní pravidla pro prosazování spravedlivějšího sportu."

Komentářů celkem: 5
12. 4. 2010 14:34
0 0
Jen malá poznámka – Marc Martí je jedním z mála pilotů, který má na kontě všechny ročníky Turecké rally. Debutoval v roce 2003 po boku Carlose Sainze na Citroënu Xsara WRC.

Jen malá poznámka - Marc Martí je spíše spolujezdecsmajlík smajlík
12. 4. 2010 14:58
0 0
já si toho taky všiml ale myslím že to přežiju když je to tam napsáno smajlíksmajlíksmajlík
12. 4. 2010 21:08
0 0
jak se kontroluje 70 km/h? o tom jsem neměl ani potuchy
12. 4. 2010 23:13
0 0
No a nakonec "Při prvních průjezdech proto jezdíme rychleji než obvykle. Je to lepší si pak korigovat poznámky pro druhé průjezdy" - asi aby v druhém průjezdu mohli zpomalit smajlíksmajlík
13. 4. 2010 13:55
0 0
pro Ravil: polištejnským radarem smajlík
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!