20. 4. 2005 00:00 − 2318× − 1

Komentář k RALLYE DE CANARIAS

Rallye de Canarias byla ještě předloni zařazena mezi podniky ME s nejvyšším koeficientem 20. Pak ale, zřejmě kvůli vysokým nákladům spojeným s dopravou na ostrov, z této společnosti vypadla.

2. podnik Mistrovství Španělska, 14. – 16. dubna Las Palmas de Gran Canaria
asfalt, 20 RZ (1 zrušena) – 206 km, posádky (start/cíl) – 67/44

Rallye de Canarias byla ještě předloni zařazena mezi podniky ME s nejvyšším koeficientem 20. Pak ale, zřejmě kvůli vysokým nákladům spojeným s dopravou na ostrov, z této společnosti vypadla. Přesto ve španělském mistrovství stále hraje podstatnou roli. Snad i proto, že jako jedna z mála se jede dva dny.

Nejlépe do soutěže překvapivě vstoupil místní jezdec Armide Martin s Lancerem osmé evoluce. Hned na dalším testu ale havaroval a bylo po senzaci. Otěže převzal jezdec továrního týmu Peugeot Espana Joan Vinyes a po první sekci vedl o čtvrt minuty před Daním Sordem s Citroenem. Ztráta třetího Enrique García Ojedy s druhou dvěstěšestkou se už blížila minutě. Neslavně si vedli jezdci Renaultu. Miguel Fuster byl na osmé příčce se ztrátou minuty a dvaceti sekund a loňský mistr Alberto Hevia dokazoval, že mu soutěž na Kanárských ostrovech vůbec nesedí. Loni zde ošklivě boural a několik dalších soutěžích se po nepříjemném zážitku, kdy skončil po několika saltech hluboko pod úrovní vozovky, dával do formy. Letos vylétl na RZ 2, nechal mimo trať 3 minuty, ale mohl pokračovat. Pak ještě nachytal 30 sekund penalizace a tak se osmnácté příčce nelze až tak moc divit. Během druhé sekce Hevia zdatně vyšplhal vzhůru výsledkovou listinou až na 11. místo. Na čele se nestalo vůbec nic podstatného, snad jen, že Sordo umazal tři sekundy na Vinyese. V posledních čtyřech testech úvodní etapy byl celkově o 2 sekundy rychlejší Vinyes a pořadí tak zůstalo nezměněno. To platí i o třetí a čtvrté příčce. Tam stále za kratší konec tahal Sergio Vallejo s Puntem. Chuť třetí pozice ochutnal jen na jeden test. Rozdíl šesti sekund však sliboval zajímavou bitvu ve druhé etapě. Na páté místo se mezitím prodral Fuster, jeho kolega Hevia s druhým Cliem stačil vystoupat do první desítky.

Sobotních osm testů bylo rozděleno do dvou sekcí po čtyřech. Během té první Vinyes zvýšil svůj náskok na více jak půl minuty, García Ojeda si upevnil třetí pozici po Vallejově odstoupení na RZ 15 a Hevia už byl na sedmé příčce. Během poslední sekce soutěže stihl přeskočit ještě další dva jezdce a obsadit výslednou pátou pozici za Fusterem. Na medailových příčkách se nic nezměnilo a těžko říct, zda by nějakou změnu přineslo absolvování zrušené poslední RZ soutěže, sedmikilometrového úseku se zajímavým názvem Teror. Na další podnik se španělští jezdci vrátí na evropský kontinent, 14. a 15. května je čeká Rallye de Cantabria Infinita.

Pořadí v cíli soutěže:
1. Joan Vinyes Dabad – Xavi Lorza Peugeot 206 S1600
2. Daní Sordo – Marc Martí Citroen C2 S1600 + 52,1
3. Enrique García Ojeda – Jordi Barrabes Peugeot 206 S1600 + 2:33,1
4. Miguel Fuster – José Vicente Medina Renault Clio S1600 + 3:59,6
5. Alberto Hevia – Alberto Iglesias Renault Clio S1600 + 5:53,3
6. Victor Delgado – Javier Santana Mitsubishi Lancer Evo VIII + 6:32,6 (1. N4)
7. Francisco Suarez – Mario Quintero Mitsubishi Lancer Evo VIII + 7:01,8 (2. N4)
8. Antonio Ortega – Carmelo Sosa Seat Leon Cupra R + 8:33,1 (3. N4)
9. Samuel Lemes – Lucas Cruz Mitsubishi Lancer Evo VIII + 10:54,5 (4. N4)
10. Manuel Rueda – Borja Rozada Renault Clio S1600 + 10:55,7

Stav Mistrovství Španělska po druhém podniku:
1. Sordo 24, 2. Vinyes 23, 3. Hevia 21, 4. Ojeda 20, 5. Fuster 8, 6. Vallejo 6

Komentářů celkem: 1
20. 4. 2005 14:391
0 0
Super články Martine, díky moc za ně
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!