Vlastimil Resl - eWRC.cz
14. 4. 2010 09:59 − 4072× − 2

Těším se na návrat našeho mazlíčka!

Loňský rok byl v kariéře Jana Dohnala tím dosud nejúspěšnějším.

Loňský rok byl v kariéře Jana Dohnala tím dosud nejúspěšnějším. Byl korunován sprinterskými tituly ve skupině A i třídě A6. Do letošní sezóny vstoupil tento pražský pilot s novou spolujezdkyní – Martinou Škardovou – a poněkud překvapivě i s vozem Suzuki Swift S1600 namísto tradičního clia.

Honzo, můžeš se ještě vrátit k loňské sezóně, v níž jsi vybojoval sprinterské tituly ve skupině A i třídě A6? Co pro tebe tyto výsledky znamenají?

„Loňskou sezónu považuji za dosud nejúspěšnější v mé dosavadní kariéře. Na úspěchu se podílel celý tým. Špičkovou práci odvedli především mechanici Petr Cibulka, Pepa Kuděj, Petr Pajer, Michal Kříž, Radek Pícha a Radek Suchopárek, na které jsem se mohl vždy spolehnout. Finančně náročný sport by pochopitelně nebylo možné provozovat bez silných partnerů týmu – nejvíce bych chtěl poděkovat inženýru Liboru Joskovi z firmy Chládek a Tintěra Pardubice za dlouholetou podporu. Mnoho cenných rad mi poskytl vždy vstřícný Pepa Peták a s chodem a organizací týmu mi dlouhodobě pomáhá Mikuláš Nečekal. Loni jsme začali intenzivně pracovat na rozpisu s panem Jaroslavem Ginslem a jeho dobré rady a poznatky jsme realizovali v praxi s Billem Latifem. Opomenout nemohu ani manželku. Podporuje mě již od závodnických začátků. Jezdí fandit na každou soutěž a trpělivě snáší mé domácí absence. Podobně tolerantní by asi byla málokterá žena. Všem zmíněným bych chtěl touto cestou oficiálně poděkovat. Jsem za jejich podporu moc vděčný a velmi si jí vážím.“

Do letošní sezóny jsi změnil spolujezdce a Billa Latifa nahradila Martina Škardová. Jak velkou změnou je poslouchat ženský diktát?

„S Martinou jsme si okamžitě porozuměli a ženský diktát se mi poslouchal překvapivě dobře.“

Čtenářům ewrc je dobře známo, že Billy Latif utrpěl vážná zranění při testování s Miroslavem Plíhalem nedaleko Blovic. Máš nějaké informace o zdravotním stavu obou soutěžáků?

„O této nešťastné události samozřejmě vím. Moc mě ta havárie mrzí a přeji oběma zraněným brzké uzdravení.“


S Billy Latifem

Jak probíhaly přípravy na novou sezónu a s jakými ambicemi do ní vstupuješ?

„Příprava byla velice intenzivní. Auto prošlo kompletní repasí. Já se snažil pracovat na fyzické kondici a regulaci tělesné váhy. Podařilo se mi shodit deset kilogramů. Ambice jsou pohybovat se opět v popředí skupiny A i třídy A6, i když staré dobré moudro praví, že obhajovat je vždy obtížnější než vyhrát poprvé.“

V Třebíči jsi startoval se swiftem namísto obvyklého clia. Co bylo příčinou této změny? Můžeš porovnat oba vozy? Jak jsi byl spokojen s týmem legendárního rakouského soutěžáka Martina Zellhofera?

„Ve čtvrtek ráno mi šéfmechanik sdělil zprávu o totálním kolapsu nového agregátu dodaného renomovanou francouzskou firmou Sodemo. O závodění s cliem jsme si tak mohli nechat jen zdát. Náhle jsme stáli před rozhodnutím, zdali start odvolat, nebo se den před soutěží pokusit zajistit náhradní vůz. Pomocnou ruku nám podali Mirek Houšť z týmu JM Engineering a rakouský tým Zellhofer Motorsport a narychlo nám do Třebíče přivezli Suzuki Swift S1600. Velmi si jejich vstřícnosti vážím. Spolupráce fungovala bez problémů a za perfektní tlumočení chci poděkovat našemu manažerovi Mikuláši Nečekalovi. Vůz se mi líbil a ideální by bylo spojení některých vlastností jeho a některých clia dohromady:-). Pro větší porovnání bychom potřebovali najet více ostrých kilometrů. Na závodění s naším cliem se však již těším, protože je to náš mazlíček.“

Jak Horáckou rally hodnotíš po stránce tratí a organizace a jak jsi s dosaženým výsledkem spokojen?

„Při premiéře s novým vozem a spolujezdcem předčil výsledek mé očekávání. Tratě se mi líbily až na několik úseků, v nichž jela S1600 beznadějně v omezovači. Na organizaci si nemohu stěžovat.“


"Mazlík"

V Lužických horách se představíš opět se swiftem nebo již s cliem?

„Vše záleží na francouzské straně, zdali uzná chybu a opraví a dodá nový agregát včas.“

Martina Škardová má už také mnoho rallyových zkušeností, ale dosud všechny sbírala vedle Jana Sýkory. Jaké pro ni bylo číst noty poprvé jinému jezdci a ještě k tomu v naprosto odlišné technice oproti lanceru?

Martino, proč jsi odešla od Honzy Sýkory k Honzovi Dohnalovi? Jak na Tebe nový tým působí?

„S Honzíkem Sýkorou jsme se rozešli jako partneři. Kamarád mi začátkem března nečekaně zprostředkoval možnost startovat s Honzou Dohnalem a dohodli jsme se na kompletní sezónu sprintů a vybrané velké soutěže. Jelikož je Honza výborný řidič a navíc sympatický člověk, dlouho jsem neváhala a definitivně jsme se dohodli na společné spolupráci. Nový tým jsem zatím ještě kompletně nepoznala. Můj první dojem byl ale velice kladný:-).“

V dosavadní kariéře jsi nenavigovala nikoho jiného než Honzu Sýkoru. O jak velkou změnu jde?

„Pozitivem je, že zůstalo stejné křestní jméno a v helmě vypadají oba Honzové téměř totožně, což mi aklimatizaci na nového pilota velmi ulehčilo:-). Také rozpis mají oba podobný, byť několik rozdílů se tam nachází a na ně se teď snažím zvyknout. Musím také přizpůsobit intonaci hlasu, aby Honzovi maximálně vyhovovala. Jinak si myslím, že naše spolupráce je na dobré cestě a budeme se snažit co nejvíce zdokonalovat.“


Foto: Tomáš Poleník

Několik uplynulých sezón jsi absolvovala výhradně v produkčních vozech. Můžeš přiblížit pocitové rozdíly z áčkové dvoukolky oproti enkové čtyřkolce?

„Myslím, že k áčkům jsem měla vždy blíže. Líbí se mi živá a dravá jízda a zastavení auta na minimální vzdálenosti. Skvělá je i zvuková kulisa, jen musím více přidat na hlasu. Honzovy obavy, zda zvládnu dostatečně křičet, pominuly hned po druhé erzetě, kdy navrhl ztlumení interkomu:-).“

Můžeš zhodnotit organizaci a rychlostní zkoušky Horácké rally? A jak jsi spokojena s dosaženým výsledkem?

„Organizačně byla Třebíč naprosto bez problémů. Také tratě byly zvoleny moc pěkně. Pro nás, jako společně debutující posádku ještě k tomu startující s jiným vozem, bylo plus, že nenabízely žádné extrémně náročné úseky. S výsledkem jsem nadmíru spokojena. Naší prioritou bylo spatřit cíl a swift narvaný poháry byl skvělým bonusem:-).“

Jaké vlastně bylo startovat hned za Honzou Sýkorou? Neměla jsi někdy nutkání usednout zpět do jeho vozu?

„Startovat hned za Honzou Sýkorou bylo zprvu trochu zvláštní. Někdy jsem měla na přejezdech nutkání ho sekýrovat, ať už se jde oblékat. Poměrně brzy jsem si ale zvykla, že od toho tam má Miloše a plně jsem se věnovala svému fárovi:-).“

Následujícím sprintem budou Lužické hory, na kterých jsi zažila své dosud jediné absolutní vítězství. Jak se na sever Čech těšíš?

„Lužické hory jsou moji srdeční záležitostí. Nejen díky prvenství v roce 2008, ale také kvůli mnoha přátelům a příznivcům, které v tomto kraji mám. Startu v Lužičkách se nemohu dočkat a věřím, že s Honzou vybojujeme nějaké pěkné umístění.“

Ještě před Lužickými horami se koná tvoje domácí Rallye Šumava. Uvidíme tě alespoň mezi diváky?

„Jestli se rozhodnu, které jméno napíši na transparent, tak určitě vyrazím fandit:-).“

Komentářů celkem: 2
14. 4. 2010 11:26
0 0
ha...uz vime konecne kdo je STIG...podle kombinezy ji to prozradilo!!!
14. 4. 2010 12:38
0 0
Roztomilej Stig,ehmmsmajlíksmajlík
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!