Na Italské rallye pojedou Schwarz a Tuohino

Na start Italské rallye – Sardinie se postaví dvě Fabie WRC 05 s posádkami Armin Schwarz/Klaus Wicha a Janne Tuohino/Mikko Markkula.

Po zámořských soutěžích v Mexiku a na Novém Zélandu se světový šampionát vrací na evropský kontinent. Jeho pátým kolem bude ve dnech 28. dubna až 2. května Italská rallye – Sardinie. Na její start se postaví dvě Fabie WRC 05 s posádkami Armin Schwarz/Klaus Wicha a Janne Tuohino/Mikko Markkula.

Poprvé se Sardinie stala součástí MS loni v říjnu a jela se za horkého a slunečného počasí. Šotolinové tratě ostrova, který je nazýván milionářským rájem, jsou v přímém kontrastu s asfaltovým podnikem se střediskem v San Remu, kde se Italská rallye až do té doby odehrávala. Úzké cesty s nezpevněným povrchem jsou lemovány velkými balvany a jsou náročné na odolnost podvozkových částí vozů všech posádek.

Armin Schwarz vedl na tomto podniku loňskou sestavu týmu Škoda Motorsport. Chřipka mu ale zabránila, aby si z italského podniku odvezl příjemnou zkušenost. Janne Tuohino bude na Sardinii starovat poprvé a na svůj debut se už velmi těší..

Italská rallye – Sardinie odstartuje druhou čtvrtinu letošní sezony, která se pojede výhradně na šotolinovém povrchu. Během devíti týdnů absolvují týmy čtyři podniky. Po Sardinii následují Kypr, Turecko a Řecko. Každá z těchto drsných soutěží dokonale prověří kvality podvozků vozů a fyzickou kondici všech posádek.

Armin Schwarz: “Loni jsme velmi záhy zjistili, že soutěž nemá nic společného s někdejší Sardinií. Tratě jsou úzké a zatáčkovité s velkým množstvím sypké šotoliny na povrchu. Letos se jede o hodně dříve a důsledkem mohou být velké odlišnosti. Na testech před soutěží jsme tu neměli dobré počasí a je dost možné, že nás čeká letošní první deštivý podnik. V každém případě je tu důležité zabrat a být rychlý hned od startu.“

Janne Tuohino: “Po Novém Zélandu jsme absolvovali dobré testy na Sardinii, opravdu blízko základny soutěže v Olbia. Najel jsem asi 300 kilometrů a díky nim jsem se na tomto měkkém a písčitém povrchu hodně naučil. Nikdy jsem tu ještě nejel, ale tratě jsou úzké a technické, což by mělo mému stylu vyhovovat. Jezdil jsem zatáčky hodně ze široka, což je určitě dobré pro fanoušky, ale ne pro dosahované časy! To tady samozřejmě nebude fungovat.“

Martin Mühlmeier, vedoucí týmu Škoda Motorsport: “Zámořské soutěže pro nás očividně nebyly příliš dobré, ale jsme zpátky v Evropě a očekáváme lepší výsledky. Před touto soutěží jsme absolvovali specifický test, díky kterému strávili Armin i Janne ve voze více času a mělo by se to odrazit na jejich zkušenostech s tímto konkrétním povrchem. Před Mexikem ani před Novým Zélandem to nebylo možné, protože pravidla testování v těchto oblastech zakazují.“

Italská rallye – Sardinie v detailech:

Základnou soutěže je přístav Olbia na severovýchodě ostrova, který se stal, se svými restauracemi, butiky a nádhernými scenériemi, oblíbeným místem mnoha milionářů a módních návrhářů. Mistrovství světa v rallye se sem vrací po šesti měsících a slavnostní zahajovací ceremoniál je naplánován na čtvrtek 28. dubna. Jeho dějištěm bude malebný přístav Porto Rotondo, asi 17 kilometrů severně od Olbie.

První etapa odstartuje v pátek a budou ji tvořit tři rychlostní zkoušky, každá se dvěma průjezdy. Celkem na posádky první den čeká 139,70 měřených kilometrů. V sobotu přibude dalších pět úseků, mezi nimiž nechybí ani nejdelší rychlostní zkouška Tandalo. Z celkových 144,01 kilometrů ukrojí dvakrát 38,77. Po dvou dnech strávených v horách na sever a severozápad od Olbie se přesunou jezdci k nejkratší a závěrečné etapě na západ od tohoto města. Šest rychlostních zkoušek bude mít celkovou délku 66,32 kilometrů a po jejich absolvování je první posádka očekávána na cílové rampě v Porto Rotondo ve 14:30 hodin.

Komentářů celkem: 16
Anonym IP:147.229.28.81
22. 4. 2005 16:28
0 0
no ja bych rekl, ze pan cerny ma chripku porad, a ze by se mel jit vylezet. alespon do doby, nez odstoupi (nebo bude odstoupen) mistr mühlmaier a prestane ho prosazovat ... potom at vstane, zavzpomina jake to bylo kdyz prohanel pred audinu, a uvedomi si, ze na svetovy sampionat uz proste nema!:-(
22. 4. 2005 16:42
0 0
Výsledky se nezlepší tím že se pojede v Evropě.
22. 4. 2005 16:50
0 0
"...je tu důležité zabrat a být rychlý hned od startu." To Armin predpokladam nemluvi o sobe, co? Nebo ze by mel ve svem zebricku pojmu to, ze byt rychly znamena, kdyz ho nezajede vic jak tri soukromnici....? smajlík
22. 4. 2005 17:22
0 0
Chci se zeptat. Jak to dopadlo s tim "Otevrenym opisem" pro SM ?? Reagovali na to a nebo hrajou jako obvykle mrtve brouky ??
22. 4. 2005 22:58
0 0
Ať už Armin přizná, že na to nemá :o)
Anonym IP:83.208.238.68
23. 4. 2005 07:36
0 0
Škodovce moc fandím,a přeju jí dobrej výsledek,jenže s Arminem za volantem to pude asi těžko:o)
Anonym IP:83.148.47.155
23. 4. 2005 09:53
0 0
No na ten dopis škodovce bych se chtěl taky zeptat,jestli se k tomu aspoň písemně nějak vyjádřily,proč tam Schwarze drží!!!!!?????? On je(nás) přivede do záhuby,aby to místo oslav 100let motorsportu nebyla derniéra škodovek ve světě rallye. Pokud neumí porazit ani soukromníky se staršími auty tak to o něčem svědčí.Ševa
23. 4. 2005 10:27
0 0
Na nějaké otevřené dopisy nemá Škoda čas, tam vám na to kašlou a je blbost něco psát.. Strategické plány se dělají přece jinak, dlouhodobě. Prostě to Škodě nejede, jsou v křeči, tak to prostě je. V Motorsportu to vědí, že vše není OK. Upozorňováním na krizi tomu stejně nepomůžeme, naopak odezva lidí ještě víc posílá Škodu do důchodu, než kdyby drželi hubu.. A pořád psát o Schwarzovi? Můžete to opisovat stále do kola do konce roku. Pravidla FIA pro týmovou jedničku jsou natolik přísná, že prakticky je nemožné ho odvolat. Vadí mi, že Armin je jednička, ale letos už to nezměníme. A stejně ani ostatní nejezdí nějak super, auto na to stále nemá..
Anonym IP:194.149.106.36
23. 4. 2005 11:41
0 0
Myslim ze ma fastfreddy pravdu.Dobry nazor!!!Seba
Anonym IP:212.111.8.122
23. 4. 2005 13:33
0 0
Nien: A já si myslím že škodovka má rozhodně na lepší časy. :o))
23. 4. 2005 16:20
0 0
To by se ukázalo kdyby do Fabie usedl opravdu špičkový pilot...
Anonym IP:217.168.209.14
24. 4. 2005 09:25
0 0
to Fastfreddy
Jednička nespadla ŠM z nebe,ale někdo ji tam nominoval-pokud netušil jak to dopadne tak je to břídil,kterej rozhodoval o něčem,čemu nerozumí.
Jasně ideální fanoušek Škody drží hubu,mává praporem a maximálně občas vykřikne Go Škoda Go (...a je ostatním k smíchu)
24. 4. 2005 16:57
0 0
Jasně, že nespadla z nebe a je to obrovská chyba, které jsem se divil. Ale pokud by nebyl Armin jednička a trvale jezdili jiní jezdci, tak by Škoda měla jen možná o pár bodů víc. Dívám-li se na výsledky Gardemeistera a nyní Tuohinovi, tak vidím rozdíl především v autě. A nezdá se mi že Tuohino nebo Paasonen jezdili nějak super líp než Schwarz, aby to bylo na top 5.
Anonym IP:83.148.48.46
24. 4. 2005 17:55
0 0
No furt lepší pár bodíků navíc než kolik jich mají teď.Taky si nemyslím že Paasonen nebo Tuohino jezdi o dost líp než Schwarz,ale oni jsou mladí a můžou se vyjezdit,kdyby dostávali víc šancí,ta naděje tu je ale Armin už nemá co nabídnout,on už líp nikdy jezdit nebude,prostě na tu světovou rallye v kategorii WRC nemá. Ševa
Anonym IP:213.168.183.52
25. 4. 2005 19:08
0 0
zibus2: Aminovi by pomohl jen olovený(Pb) plát do pravé boty, tak 5kg by melo stacitsmajlík To by byly casy!!!
papin
26. 4. 2005 18:02
0 0
Na Srdinii jsem loni byl ,je to hrozně uzký ,klouzavý a smej strom tak ně co pro rapla jako je Solberg nebo Gronholm možná Loeb ,ale urcitě nikdo ze škody a bohužel ani vod fordu
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!