Citroën vítězí v sopečné rally

Pro svůj návrat do programu mistrovství světa FIA WRC se chce Rally Turecko blýsknout novou tváří.

Sébastien Loeb a Daniel Elena absolvovali bezchybný finálový den Rally Turecko a dosáhli prvního hattricku v této sezoně WRC 2010. Toto vítězství, 57. v jejich kariéře, umožnilo obhájcům titulu zvýšit náskok na čele pořadí pilotů v mistrovství světa. Dani Sordo a Marc Marti ale v závěrečný den vypadli.

Loeb ve vzduchu: To byl pocit!

Déšť, kterého se všichni obávali, se nakonec snesl ze soboty na neděli. Hlavně kvůli němu pořadatelé zrušili dvě rychlostní zkoušky a značně tak zredukovali program. Začínalo se tak až na RZ 20 Ballica. Sébastien Loeb a Daniel Elena vyráželi na trať jako první a mokrá trať jim nezabránila v nejrychlejším čase hned na úvod. Když se posádka číslo jedna na Citroënu C4 WRC vrátila do servisního parku v Pendiku, měla na svém kontě jeden skok s délkou 85 metrů! "To byl neuvěřitelný pocit. Byli jsme ve vzduchu několik sekund," říkal nadšeně Sébastien Loeb. "Při seznamovacích jízdách jsme si představovali, jak skáčeme daleko. Trochu náš to vyděsilo, ale pokračovali jsme dál."

Sordó na „kluzišti“

Dani Sordó zajel na první erzetě třetí čas a stáhl náskok Mikko Hirvonena, který prorazil pneumatiku: "Tahle zkouška byla opravdu obtížná, a když jsme se dozvěděli o potížích Mikka, nechtěli jsme zbytečně riskovat. Je dobré se vrátit mezi tři nejlepší, ale další rychlostní zkoušky budou hodně záludné," prognózoval Sordó. Že jeho slova byla prorocká, ukázalo se velmi brzy. Rychlostní zkoušky Deniz a Mudarli oschly a jely se ve druhém sledu. Bohužel na RZ 21 (Deniz 2) španělský pilot dostal smyk na blátivé sekci. "Nebyl jsem jediný, kdo tam vylétl. Bylo to opravdové kluziště. Auto narazilo do stromu a poškodilo závěs. Hned za mnou šel ven ve stejném místě Sébastien Ogier. Na rozdíl od nás byl schopen pokračovat."

Loeb: Vítězství po sportovní bitvě

Loeb pak ovládl soutěž ještě pevněji. Zajel dva nejrychlejší časy a do cíle dojel s pohodlným náskokem na Pettera Solberga. "Z tohoto vítězství mám velkou radost, protože jsem ho dosáhl po velké sportovní bitvě, která byla dlouho nerozhodná. Tratě byly opravdovou výzvou, někde velmi rychlé, jinde zase postavené tak, že člověk musel se svým autem zacházet velmi opatrně. Musím opět složit hold spolehlivosti C4 WRC, která mi moc pomohla. Třetí vítězství v řadě nám umožnilo zvýšit náskok na největší rivaly na 40 bodů."

Nejlepší časy:
1. etapa – RZ 1: Petter Solberg (Citroën C4) – RZ 2: Mikko Hirvonen (Ford Focus) – RZ 3: Sébastien Ogier (Citroën C4) – RZ 4: Solberg – RZ 5 a 6: Ogier – RZ 7: Sordo – RZ 8: Solberg – RZ 9: Loeb.
2. etapa – RZ 10: Solberg – RZ 11: Hirvonen – RZ 12: Ogier – RZ 13: Solberg – RZ 14: Loeb – RZ 15: Hirvonen – RZ 16 a 17: Loeb.
3. etapa – RZ 18 a 19: zrušeno – RZ 20 až 22: Loeb – RZ 23: Ogier.

Nejlepší časy celkem:
Loeb, 7 – Solberg a Ogier, 5 – Hirvonen, 3 – Sordo, 1.

Vedení v soutěži:
RZ 1 : Solberg – RZ 2 : Hirvonen – RZ 3 až 14 : Ogier – RZ 15 až 23: Loeb.

Konečné pořadí Rally Turecko:
1. Loeb / Elena Citroën C4 3:01:38,7 hod.
2. P. Solberg / Mills Citroën C4 +54,5 s.
3. Hirvonen / Lehtinen Ford Focus +1:43,4 min.
4. Ogier / Ingrassia Citroën C4 +3:46,0
5. Räikkönen / Lindström Citroën C4 +6:44,3
6. Villagra / Diaz Ford Focus +7:56,7
7. Wilson / Martin Ford Focus +8:29,8
8. Latvala / Antilla Ford Focus +19:44,2
9. Kuipers / Miclotte Ford Fiesta +23:22,2
10. Burkart / Kachel Suzuki Swift +27:04,7

Mistrovství světa FIA, pořadí pilotů:
1. Loeb 93, 2. Petter Solberg 53, 3. Mikko Hirvonen 52, 4. Jari-Matti Latvala 47, 5. Sébastien Ogier 45, 6. Dani Sordó 24, 7. Matthew Wilson 22, 8. Federico Villagra 20, 9. Henning Solberg 18, 10. Kimi Räikkonën 14.

Mistrovství světa FIA, Pohár konstruktérů:
1. Citroën Total WRT 126, 2. BP Ford Abu Dhabi WRT 111, 3. Citroën Junior Team 75, 4. Stobart M-Sport Ford 56, 5. Munchi´s Ford 26

Komentářů celkem: 14
18. 4. 2010 22:55
0 0
Výborně Péťa, takhle bojuje veteránsmajlík
18. 4. 2010 22:58
0 0
Nevím, kam to napsat, ale trochu mne mrzí, že tu už od pátka není ani zmínka o výročí úmrtí T. Vojtěcha smajlík To by se stávat, myslím, nemělo smajlík RIP
18. 4. 2010 23:05
0 0
Nevím, kam to napsat, ale trochu mne mrzí, že tu už od pátka není ani zmínka o výročí úmrtí T. Vojtěcha To by se stávat, myslím, nemělo. RIP
Já jsem byl bohužel od pátka bez internetu, jinak bych na to upozornil. A zrovna pětileté výročí... Tak alespoň takhle: http://www.tsvteam.cz/?site=minisites/tv/index
zzz
18. 4. 2010 23:21
0 0
ogi je největším překvapením sezony..ten kluk mi dělá radost
19. 4. 2010 07:48
0 0
Tak nevím, ale asi jsem sledoval, nebo spíš nesledoval jinou soutěž. Kde že se odehrávala ta velká sportovní a nerozhodná bitva? Buď je špatný překlad a nebo nám tu chce Seb nalhat, že by tým jako nechal vyhrát jiný Citroen, než ten jeho? Už by to Sebe po těch letech chtělo trochu kreativnější odpovědi.
19. 4. 2010 08:26
0 0
Výborně Petříku......smajlík
19. 4. 2010 16:12
0 0
Já se tomu starému Wilsonovi podivuji, mladej tam akorát blokuje auto někomu schopnému!smajlík Já buď ním tak ho dávno pošlu na nějaké kliné místečko v Msportu!
Problém je v tom, že nejsem starej Wilsonsmajlík
19. 4. 2010 17:08
0 0
Čekal jsem dramtičtější úvod sezony. Po 4 závodech je o titulu v podstatě rozhodnuto. Loeb těžko zopakuje loňské výpadky a ze zyblých soutěží je tu 4 x asfalt. Snad jen, že by Seba chytla zase cyklománie může jeho soupeřům pomoci. No tipuju ale, že se aspoň Dani konečně podívá na nejvyšší stupínek.
19. 4. 2010 17:17
0 0
to Walacien: Můžeš ve stručnosti vysvětlit komu, že blokuje mladej Wilson auto? Mladej Matěj na to prostě má prachy. Kdyby někdo přines prachy nejni problém sehnat pro něj dalšího focuse. Nikomu auto neblokuje a na pohled jezdí pěkně. Ano možná by to mohli platit někomu jinému, ale na co? Logistická společnost Stobart od začátku stojí za Matějem a pro stáj nese nejvíce peněz. Celá stáj Stobart je v podstatě dílem Wilsna. I díky této stáji jezdilo a jezdí několik dalších jezdců. Malcolm je nejschopnější manager, co se kdy v rally pohyboval. Tak ať synek jezdí.
19. 4. 2010 17:33
0 0
bigmike:Mám pocit,že některým je toto asi zbytečné vysvětlovat.Stejně tady budou pořád dokola opakovat,že Matěj někomu to místo zabírá.
19. 4. 2010 17:43
0 0
Bigmike: Samo, že je to o penězích a samo, že je to rodině, jen mě to nepřijde logický financovat někoho kdo pro mě nemá žádnej přínos, teda třeba krom spozora kterej by chtěl vyloženě mladého Wilsona!! Pokud se jedná o to, aby to byl jezdec z ostrovů tak bych o nějakejch věděl! Nehledej v tom nic zlého mě to prostě zaráží, že na jednu stranu se chce furt rvát s Citrónem o titul, ale neudělá vše pro to aby to vyšlo a problém je i v tom, že na krásu ještě nikdo nevyhrál!smajlík
20. 4. 2010 08:34
0 0
Walacien: Jak víš , co chce Malkolm Wilson??
20. 4. 2010 13:03
0 0
to Walacien: Tak trochu sis sám odpověděl: Stobart je sponzor, který chce vyloženě mladého Wilsona smajlík Protože veškeré podmínky sponzoringu a propagace z jeho stránky jsou splněny. A je naprosto jedno jestli je první nebo desátý. Jak říkám Malcolm je geniální manager.
20. 4. 2010 17:33
0 0
to Bigmike: V tom případě je to vyřešeno a na dotaz jestli vím co chce Malcom tak vím : Peníze!!smajlíksmajlík
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!