Jiří Vlček - eWRC.cz
21. 4. 2010 17:30 − 5514× − 137

Jak funkcionáři na Šumavě Vlka naštvali

Jiří Vlček se vyjadřuje k nepříjemnému zážitku z Mogul Šumava Rally Klatovy 2010.

Hodně lidí mě zná a ví, že mám rád pohodu, smích, férové jednání a super lidi. Proto se pohybuji především tam, kde tohle nacházím. Rally Šumavu miluji a to o to více, že se nám na krásných tratích vždy daří. V loňském roce jsme stáli na stupních vítězů, a teď na třetím místě ve skupině. Tím víc mě mrzí, „a to používám velmi slabé slovo,“ že místní funkcionáři, jmenovitě pan Valenta a pan Babka, kteří působili na Šumavě jako ředitel soutěže a druhý jmenovaný jako předseda organizačního výboru, dokázali celému týmu, a ne jenom našemu, dny jejich pracovního volna a sportu otrávit svým nadřazeným chování a arogantním vystupováním. V momentě, kdy 14 dní drží vaše peníze, je odtrénováno a celý tým je připraven k zahájení závodu vám slavnostně sdělí, že vás prostě nepustí na start. To se to jedná s arogancí připomínající dřívější časy! Držící vaše peníze, které propadnou pokud nepojedete! Kladou si jmenovaní funkcionáři s výmluvou na asociaci podmínku nehorázné pokuty za opoždění platby o 3 pracovní dny! Neuvědomují si, že všichni závodníci jsou vlastně jejich zákazníci a bez nich by se rally nekonala. I tak je startovné ve výši 17 600 Kč již tak dosti vysoká částka a pro mnohé posádky velká finanční zátěž.

K čemu vlastně došlo:

Byly Velikonoce a ve škole prázdniny. Byl jsem smutný, že jsem prošvihl termín přihlášení, který byl ukončen nesmyslně už před „Valaškou“ a odjel na hory. Můj spolujezdec Radim Strnad zjistil, že jsme přihlášku neprošvihli (byl prodloužený termín), a tak nás okamžitě přihlásil. Uzávěrka přihlášek byla 29.4.2010. Poslal jsem peníze okamžitě po mém návratu (pokyn k platbám mohu dávat výhradně já) – to bylo o 3 pracovní dny později než jsem měl. Pořadatelé měli peníze na svém účtu 14 dní před závodem, když mi slavnostně a s úsměvem na tváři oznámili, že mě nepustí na start, pokud nezaplatím pokutu ve výši 4 400 Kč. Argumentem bylo to, že postup je schválený asociací jezdců a oni postupují dle řádů. (Mou chybou je, že prostě řády nečtu, jezdím pro zábavu a nechci dělat rally s advokátem, daňovým poradcem, pojišťovákem a bankéřem za zadkem.).

Pro vysvětlení – když přivezete peníze hotově v den startu je pokuta stejná. Paradoxně dle slov pana ředitele – když se telefonicky předem dohodnete, zda-li vás pan ředitel vezme bez pokuty, pokud přivezete startovné v den přejímky, to prý po takovéto dohodě lze. No a to mě opravdu naštvalo. Pořádám také mnoho sportovních akcí a vážím si lidí, co tuto práci dělají, a na Šumavě jich bylo hodně. Proto je zajisté škoda nesmyslným a nevhodným přístupem vše v očích mnoha posádek pokazit. Myslím, že už něco nasvědčuje o celé situaci, jak málo bylo přihlášených posádek na Rally Šumava a je třeba, aby se zmínění pánové nad svým přístupem a jednáním k zákazníkovi zamysleli. Ryba totiž většinou smrdí od hlavy!!!

Nekažte prosím tak krásný sport, který většina posádek dělá dobrovolně s láskou a s nemalými finančními náklady, které mnohdy s velkým nasazením pracně dávají dohromady závod od závodu.

S pozdravem SPORTU ZDAR

Jiří Vlček

Komentářů celkem: 137
22. 4. 2010 09:03
0 0
4 BREDY :
Že by slušnej job, pořádání takové rally? ????? Ty jsi asi nic nikdy nepořádal. Jen si spočítej kolik lidí máš podel trati a pokud jim nic neplatíš, musíš jim dát alespoň nějaké jídlo a pití, máš představu co stojí sanita s doktorem ? vyprošťovací auto ? tiskoviny ? telefony ? proježděný benzín ? hodiny strávené u PC ? Opravy a úklid tratě po závodě ? Mlíko a plaňky na trať ? Slavnostní start ? ozvučení, osvětlení, rampa, pronájem náměstí, atd... je toho docela krutý seznam... To si to nikdo z vás neuvědomuje co je to za práci ?????
Víte kolik posádek pošle přihlášku a pak nepřijede a pak třeba blokují místa těm kteří by pak přijeli, ale nemůžete jim v pátek zavolat že se na to 30% posádek vykaslalo a že teda mohou přijet.... Pořadatelé se tím chrání, aby k tomuto nedocházelo. Z vlastní zkušenosti vím že je to standartní postup, pokud chci platit startovné později než je ve stanovách, zavolám, nebo pošlu email. Znám to z obou stran, ze situace jezdce a i ze situace pořadatele. Je to jen o domluvě. Se vší úctou pane Vlček, i já jsem zaměstnaný svou prací, ale 15min na to aby jsem si přečetl ustanovení a zatrhl si v něm termíny si vždy najdu. Tohle je spíše pokus o omluvu vlastní chyby která nakonec přerostla v nedorozumění. Jestli si myslíte že na tom pořadatelé trhnou peníze jste hlupáci. Zkuste si to někdy sami, pak teprve mluvte.
IMP
22. 4. 2010 09:26
0 0
To varkel: naprosto s tebou souhlasím!
22. 4. 2010 09:45
0 0
To varkelsmajlíksmajlík
22. 4. 2010 09:47
0 0
to varkel: Také souhlasím, pan Vlček by se měl nad sebou zamyslet... V každém oboru jsou dány sankce a penále, pokud se pan Vlček ani nesnažil s pořadateli dohodnout a jen poslal peníze dýl, tak je to prostě jeho pitomost a jasně dokazuje jak je výhodným a zodpovědným artiklem pro sponzory. Měl by navštívit svého bankéře a poptat se na výhody elektronického bankovnictví....mně slouží již dobrých 7let.
22. 4. 2010 09:53
0 0
celá tato debata má jeden jedinej důvod vzniku. Jirka Vlček nečte řády, protože ho nezajímají. Zaplatí pozdě aniž by udělal jedinou věc a tou je zvednutí telefonu. Nevěřím tomu, že by se s Valentou nedomluvil. Jsem přesvědčen, že u B+P by narazil, ale u Valenty ne.
To, že startovné je vysoké a pokuta neúměrně vysoká to je věc druhá, ale i to je bohužel v řádech.

Pokud si někdo se zde křičících diskutérů myslí, že pořádat rallye je nějaký sepur výhodný job tak by si měl vzít tužku a papír a spočítat si kolik může stát jen odměna pro kluky u trati, cestovné, pásky, opravy, pojištění atd atd atd.
22. 4. 2010 09:56
0 0
varkel:...ti,co nepřijedou, blokují místa těm, kteří by pak přijeli...no,myslím, že toto pouze potvrzuje má slova o tom, že pořadatelé a abych byl spravedlivý,někteří pořadatelé žijí v jiném světě...tady se bazíruje na nějakém nepodstatném ustanovení řádů, do jejichž znění jezdci nijak zasáhnout v reálné rovině nemohou a jsou za svou snahu přijet ještě pokutováni..jsem zvědav, komu ty pokuty za pár let budete dávat?
Přeci jde o to, ne abychom si dávali pokuty, ale aby ten systém závodění fungoval,je třeba pochopení na obou třech stranách,ne arogance .
22. 4. 2010 09:59
0 0
TO Kutej: jo, čéče, čekal jsem, že se té Klatovské squadry zastaneš již pod naším videjkem...tak to přišlo až zde. Pokud je pan ředitel takovej formát, jak píšeš, nechť kopne někoho do zadku a nenechá si do toho kecat - pardon diktovat, co má dělat...
to varkel: Nejdříve bych chtěl říci, že vím kolik stojí většina věcí, které si vyjmenoval, co jsou potřeba k pořádání. Teď mi prosím řekni, jak je možné, že na jiných závodech, kde je stejné profesionální zajištění (záchranné složky, rampa, ozvučení), po závodě také opravují silnici, přibližně stejný počet pořadatelů atd...to jde za třetinové startovné??Aby nedošlo k omylu, jistě nemluvím o žádných závodech spadající pod FAS.:-P
Další má zkušenost - představ si že jdeš pomáhat třeba na najíždění, ok, rally máš rád, ale ty prachy za cesťák a za to že tam stojíš celej den si rád vezmeš...neměl by pořadatel toto řešit sám, aby tak nepřišel o spolupráci na přiští rok???No né, to se člověk musí doprošovat, aby si na něco podobného, co slíbil, pořadatel vzpomnělsmajlík ( mimochodem, když sem to nakousnul, zajímalo by mě jestli letos vůbec někdo najíždění hlídal, protože na tratích vimperska se pohybovali nebezpečně rychlé sportovní vozy již od pondělí - přál bych Vám, aby tudy projížděli třeba Vaše děti na kole do školy, či chodila Vaše babička do kostela )....Jsou prostě pořadatelé a "pořadatelé". Doporučil bych všem, kteří se zastávají PAMK - což nepovažuji za rozumné, ať se dojdou podívat do Pačejova..aby viděli, jak se pořádá rally srdcemsmajlík...
22. 4. 2010 10:02
0 0
Pane Vrátile, to že se nedávno vracelo jen 60%, to je snad i ostuda tento fakt uvádět.
Jednou jsem si přečetl větu:"Já myslel, že rally je o Pechovi, Krestovi, Petákovi a ne o nějakém nýmandovi z Horní Dolní. Víte kdo jí napsal?.....Od té doby sem si váz zařadil do složky podivných formátů. Vy,prosím, nikoho nemoralizujte.
22. 4. 2010 10:07
0 0
jestli nekdo necte rady a tvrdí ze jezdi pro zabavu tak at jezdi hobby a nedivi se ze mistrak je vrchol rallyeoveho sportu a tam patri profi pristup i od amateru, kteri prave svoji snahou a peclivosti tam patri. Lide co maji peníze a vyhledavaji jen zabavu jsou bohužel poslední dobou duvud proč se da koukat jen na prvnich 5-7 aut. Krasnym prikladem amatera s pristupem zavodnika je Janota na ktereho je radost se divat a je na nem videt , ze i on se bavi
22. 4. 2010 10:12
0 0
To, že pan Vlček nečte řády + ZU a zaplatil pozdě je jeho problém a má být potrestán.
Druhá věc je výše startovného a následné pokuty - to je hnus.
Třetí věc a to vidím jako nejsprostější je to, že posádka přijede na závody převezme si itík, nechá se aby se seznámila s tratí a pak při ADM přejímce je jí oznámeno, že pokud nezaplatí flastr tak nejedou.
Pár závodů jsem pořádal a vím zhruba jaké jsou náklady na uspořádání, to že to stojí ranec je jasné, ale výdělek musí být stále dost velký, když pánové B+P a pani účetní mohou celý rok ze zisku krásně žít a zaplatit provoz budovy Pamk Klatovy.
-Při počtu 56 posádek jistě Ti co neměli zaplaceno a v pátek se odhlásili, tak neblokovali místo jiným 30 posádkám, nebo byla propustnost jen 56 vozidel?
-To že MMČR bylo na okruhu v Čínově postaveno výš jak ME historiků mluví za své, takový je přístup funkcionářů v Klatovech. Již několik let to pan Babka říká nás zajímá pouze prvních patnáct.
22. 4. 2010 10:19
0 0
O tom, že platit se má včas, není pochyb. O tom, že výše pokuty je nesmyslná, není pochyb. O tom, že pořadatel by si měl každé posádky vážit a být za ní rád, není pochyb. Pochyby jsou jen proto, proč tomu tak není.
22. 4. 2010 10:22
0 0
...kdo se domluvit chce, tak se vždycky domluví. Myslete si co chcete, ale tak jak píše jezdec - to fungovalo vždycky, proč to najednou nejde? Zřejmě s tím nikdo nepočítal, ale jezdců sepřihlásilo málo. Musí z něčeho zaplatit náklady - tak proč ne tímto způsobem. Jenže do budoucna se jich přihlásí o to míň. To se asi zvýší i ty pokuty. smajlík
22. 4. 2010 10:35
0 0
MMAARTIN pod videem jsem chtěl pak sem si řekl, že to nemá smysl.. tvrdit, že pořadatel odpovídá za to jak jezdili předjezdci to je těžce mimo mísu, stejně jako je hloupost na něj házet debilitu řidiče auta se svozem výsledku.
A kdyby si znal strukturu PAMK a nepochybuji o tom, že ji znáš tak víš, že B+P jsou zde nad Valetnou tedy one je do prdelky nekopne.

A proč je jinde startovné nižší to sem už taky psal, celý důvod je v tom, že B+P spolu s jejich tajemnicí celej rok seděj na PAMK a pobírají tučný plat a ten jim platí mimo jíné jezdci ze startovného.
Další věc je ta, zda i ty ses přidal třeba ke mě a napsal si dvojičce B+P co bylo špatně a nebo zda ses spokojil s blábolem ve videu protože z poloviny to blábol byl.
Klatovský skupinky se nezastávám, jenom kritika má být jasná a adresná. Bohužel v PAMK sedí výše jmenovaná dvojice a proto si každej kdo má pusu a dejchá do pořadatele s gustem kopne.
22. 4. 2010 10:46
0 0
Je tady několik pohledů,kde je vlastně pointa,o čem to teda je.Pořádání není určitě jednoduché a jsou potřeba peníze-souhlasim,ale ne v případě PAMK.Tam je jistota podpory Autoklubu AČR.Takovou jistotu nemají pořadatelé tvz.hoby a přesto jejich závody jsou připravené často i lépe.Řády se mají dodržovat,ale často se tak neděje i ze strany pořadatele nebo FASu,to je známá věc.Nejvíc zarážející je přístup činovníků při umírajícím startovnim poli.To jasně dokazuje,jak je stále menší účast vůbec netrápí.Mají svoje Pechy,Kresty a další, třeba reprezentanty střední evropy jisté a to křoví z Horní Dolní je fakt nezajímá s těma jsou problémy.To je přece vyjádření p.Nováka.Velkohubé prohlášení p.Ječmínka o zrušení soutěží vloni dokazuje jejich přesvědčení,že jen oni a nikdo jiný v ČR závody nedělá.Očekávat lidský přístup z téhle strany se opravdu nedá,jejich závody se potápí a čím dál víc vztekleji,arogantněji a podleji kolem sebe kopou.Nepatří to sem,ale Míra Janota až takový amatér zrovna není a bez lidí jako je Vlček pojede MMČR kdo?
22. 4. 2010 10:47
0 0
Je to už takovým českým národním zvykem, že nejhlasitěji křičí ti co mají sami máslo na hlavě. Nekdo nečte řády, někdo zase "takový to malinký pod smlouvou". V obou případech pak přijde rozčarování. Prvnímu se nelíbí, že po něm někdo chce pokutu za pozdní platbu, druhému zase, že mu sebrali barák i s babičkou. A celkem typickou reakcí obou je hlasitý křik a pocity křivdy.

Netvrdím že výše pokuty je adekvátní, že startovné je nebo není přemrštěné, že v prostředí českého rallysportu není nikde nic prohnilého, že všichni lidé z FASu myslí jen a jen na sport a na jezdce, že pořadatelé vždy vycházejí vstříc posádkám atd. To určitě ne. Nicméně rozčilovat se, navíc ještě na nejčtenějších stránkách o rally v ČR, nad situací která nastala na Šumavě, potažmo v celé české rally, na základě toho, že mě chtějí potrestat za porušení řádů asi nebude úplně nejšťastnější.
22. 4. 2010 10:49
0 0
STIG jenže ke změně nedojde do doby dokud B+P budou dřepět na svejch dobře placenejch židličkách. A Babka sám prohlašuje že tam bude dokud bude živ.
Takže jemu pevné zdraví přát nebudu.
22. 4. 2010 10:52
0 0
to Kutej: a kde si v tom sestřihu slyšel, že za ty auta pozorovatelů a svoz výsledku odpovídá pořadatel? Vztahovačnost by se dala pochopit od samotných pořadatelů..ale divím se, že od Tebe...
22. 4. 2010 11:26
0 0
MMAARTIN pokud tam mluvíš o nebezpečném ježdění předjezdců a pozorovatelů, o nehodě svozu výsledků k tomu přidáš nespokojenost s penaltama (té se nedivím) a zakončíš to větou, že tím končí hodnocení letošní šumavy je to celkem jasný nesmajlík

Ve zbytku máš pravdu, sám sem celkem zvědav jak duo B+P zamaká na tom, aby se příští rok po trati samostaně jedoucí šumavy neprohánělo 30 aut. Bojím se toho, že duo nezamaká, spíše si řekne že 30 aut jim stačí a Vltava bude za odměnu a k jejímu výročí spojena opět se Šumavou.
22. 4. 2010 11:51
0 0
hodnocení=náš pohled na letošní Šumavu..kdybychom chtěli hodnoti jednotlivce, tak tam prostě řekneme, že to posral ten a ten...ale to jsme nedělali.... Bylo by možná zajímavý, kdyby nějakým způsobem vltava vypadla z nějaké té Evropy.... to by pak historiků jelo 9...a to už by je asi nezachránilo..
22. 4. 2010 11:53
0 0
a to jsme vlastně ani nemluvili o tom, že předjezdec jel na normálních značkách.....tohle bych měl strašně rád vysvětlený přímo od pánu z vedení...Proti klukům z "plaváčka" nic nemám.... sami jsme s nima kámošili na tom strašně ošklivém hobby rally....ale tohle je už taky trochu mocsmajlík....tom use říká sr_t si na hlavu, že?
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!