Viktor Hausknotz - eWRC.cz
25. 4. 2005 00:00 − 2446× − 3

Rallye Matador Tatry

PREVIEW – Už podruhé se letos vydají soutěžící v MMČR do zahraničí. Tentokrát to bude jen za humny na Slovensku, navíc jedna rychlostní zkouška Rallye Matador Tatry je symbolicky umístěna i na

Slovenskočeská soutěž s malou českou účastí

Už podruhé se letos vydají soutěžící v MMČR do zahraničí. Tentokrát to bude jen za humny na Slovensku, navíc jedna rychlostní zkouška Rallye Matador Tatry je symbolicky umístěna i na českém území. Nutno říci, že je to jediné výrazné oživení itineráře, který jinak obsahuje 190 km známých rychlostních zkoušek z minulých ročníků. Po valašce tak přichází další velmi rychlá soutěž. Mezi 98 přihlášenými posádkami je pak pouhých 57 českých! Takový "bojkot" ze strany jezdců snad lze srovnávat jenom s lednovou rallye v Rakousku. Systém mistrovství, kdy se dva výsledky škrtají, k tomu ale dává dostatečný prostor.

A8
Tragédie, která postihla český rallyesport v podobě úmrtí Tomáše Vojtěcha, se určitě bude ještě delší dobu nést atmosférou našich rallye. Tomáš Vojtěch dostal od pořadatelů symbolicky přiděleno startovní číslo 501, jeho bratr Štěpán pak odstartuje s pětsetčtverkou. Je sympatické, že se Štěpán bude snažit sezonu dojet, a uctít tak Tomášovu památku. My mu v tom snad můžeme popřát jen hodně síly. Díky vítězství na valašce se na čele tabulky dosti odpoutal od pronásledovatelů Václav Pech a pomalu začíná plnit roli největšího favorita mistrovství. Protože na Slovensku bude chybět octavia Emila Trinera, čekají jej zřejmě jen dva tvrdí soupeři. Prvním bude již zmíněný Štěpán Vojtěch, kterému zde loni nepřálo štěstí. Hlavním kandidátem na vítězství je ovšem úřadující mistr ČR Jan Kopecký, který usedne do fabie WRC poslední specifikace. Jeho forma ze začátku sezóny, kterou demonstroval na Jänner Rally a na Šumavě skvělými výkony ve voze Mitsubishi, ale i závěr loňské sezóny, kdy konkurenci s tovární fabií doslova deklasoval, dává tušit, že by při ojedinělém domácím startu s fabií neměl mít s vítězstvím nijak velký problém.


St. č. 507: L. Otto / R. Ottová
(Toyota Celica GT4)
Jan Kopecký pojede opět s fabií a v roli největšího favorita. Na půdě sponzora se bude počítat jen vítězství. Ludvík Otto prožene "babičku" Celicu, tentokrát bude mít srovnání s dalším "veteránem" Jozefa Béreše staršího
St. č. 502: J. Kopecký / F. Schovánek
(Škoda Fabia WRC 05)

Čtvrtým vozem WRC je octavia Karla Trněného. Je škoda, že v poli soupeřů nemá nikoho, s kým by se mohl příliš srovnávat. Výše jmenovaní piloti by se měli pohybovat někde jinde a za Trněným také zeje hluboká propast. Rozhodně by mu neměl být konkurentem Ján Miloň s Trinerovou octavií, kterého na prvním podniku slovenského mistrovství porazily i nejlepší vozy tříd N3 a N2… Ve startovní listině nechybí ani klasické vozy skupiny A. Pro našince známá je krasavice Celica GT4 Ludvíka Otta, exotikou zavání Mitsubishi Lancer třetí evoluce, které opráší Jozef Béreš starší. Ten mimochodem na Rally Prešov ukořistil skvělé čtvrté místo v absolutní klasifikaci.

Průběžné pořadí MMČR:Průběžné pořadí MSR v abs. klasifikaci:
1.Václav Pech60 b.1.Jozef Béreš jun.120 b.
2.Štěpán Vojtěch48 b.2.Zbygniew Gabryś100 b.
3.Tomáš Vojtěch30 b.3.Jan Štěpánek84 b.

Produkční vozy
Jestliže se někomu úvod sezony opravdu nepovedl, pak to jsou předsezonní favorité skupiny produkčních vozů. Tibor Cserhalmi porážel konkurenci na Sheron Valašské Rally doslova "o parník", pak ale vylomil kolo. Podobný osud jej potkal i na Rally Prešov, a ze dvou skvěle rozjetých soutěží tak má zatím na kontě nula bodů. Miroslav Jandík je na tom snad ještě hůř, zatím totiž většinou na soupeře nestačil a jeho poslední vystoupení na valašce pak skončilo v kotrmelcích. To lišák Václav Arazim se může jen usmívat, neboť dokázal vždy vytěžit z minima maximum. Mladí borci mu sice stále šlapou více a více na paty, ale Arazim těží ze spolehlivosti a dokáže v pravý čas zaútočit způsobem, na který nikdo nezná odpověď. Na rozdíl od dvou prvních jmenovaných jezdců zažívá Jožko Béreš začátek sezóny z říše snů. Na Šumavě jako jediný stačil tempu Kopeckého a porazil zbylou českou špičku, na Rally Prešov si pak připsal maximum bodů za vítězství v absolutní klasifikaci. Ďodi bude určitě velmi silným soupeřem i na Rallye Matador Tatry. Špička produkčních vozů je ale tentokrát velmi široká, nesmíme totiž zapomínat na Karla Trojana, vítěze Sheron Valašské Rally. Jeho nový vůz sice ještě v Pelhřimově nebyl ve stoprocentní kondici, ale Trojan bude i přesto pro konkurenci tvrdým oříškem. Přesuneme-li se ve startovní listině níže, narážíme na samá kvalitní jména, která by mohla do bojů ve skupině promluvit. Namátkou jmenujme Milana Chvojku, který na valašce s novou osmičkou příjemně překvapil, Vojtěcha Štajfa a Petra Poulíka, kteří naopak kvůli technice nepředvedli prakticky nic, specialisté na Rallye Matador Tatry Jan Štěpánek, Petr Trnovec či Andriy Alexandrov nebo tradičně kvalitní střed pole, který může překvapit – Jan Votava, Vladimír Barvík, Milan Liška a David Marek. Zajímavostí bude účast ostříleného "mitropáka" Claudia de Cecca, ten ovšem na Rally Prešov ukázal, že se nemůže měřit ani s lepším středem československé špičky.

Průběžné pořadí MMČR:Průběžné pořadí MSR v abs. klasifikaci:
1.Jan Kopecký35 b.1.Jozef Béreš jun.80 b.
2.Karel Trojan28 b.2.Zbygniew Gabryś60 b.
3.Hermann Gassner26 b.3.Jan Štěpánek48 b.


st. č. 4: J. Béreš jun. / P. Starý
(Subaru Impreza STi)
Oba jsou vítězové předchozích podniků příslušných mistrovství. Karel Trojan ale poté přesednul na nový vůz, který zřejmě nebude tak špičkovým nářadím. Jozef Béreš junior zůstává u imprezy a bude patřit k favoritům
st. č. 6: K. Trojan / P. Řihák
(Mitsubishi Lancer EVO VII)

Skupina A + kit
Jako sám voják v poli tentokrát nepůsobí Almera Kit Car Poláka Frycze. Ve své kategorii bude mít soupeře v ibize Jána Liptáka. Nutno ovšem říci, že od Frycze očekáváme výsledky v jiných polohách listiny. To, že by mohl být i překvapením soutěže, naznačil v závěru Sheron Valašské Rally, kdy dokázal ve čtyřech rychlostních zkouškách zajet čtvrté časy.
Šestnáctistovky budou i tentokrát strhující bitvou, ač budeme muset oželet účast některých stálic. Zpestření ovšem dorazí z Polska, kompletní program mistrovství Slovenska totiž za volantem ignisu absolvuje Grzegorz Grzyb. Jeho pověst jej předchází, vždy jsem se zejména těšil na jeho srovnání s českými "juniory". K tomu bohužel tentokrát nedojde, Pavel Valoušek ani Martin Prokop nemají Tatry ve svém kalendáři. Grzegorz Grzyb je ale nejvýraznějším favoritem skupiny a kdo ví, jestli dokáže napodobit Prokopův výsledek z valašky a prorazí i v absolutní klasifikaci. Zajímavý souboj můžeme očekávat i mezi dvojicí Peták – Odložilík. Peták toho s cliem zatím mnoho nepředvedl, Roman Odložilík si s novým vozem také zatím příliš nerozumí. Přesto ve vzájemných soubojích je to zatím 1:1, Peták totiž triumfoval na valašce, Odložilík mu to vrátil v Pelhřimově. Že nové punto je opravdu krasavec nám ukázal Dušan Kouřil a teď už zbývá jen odkrýt pověstný potenciál. Naladit punto na dojíždění a vyhrávání asi nebude žádná maličkost. Antonín Tlusťák se saxem již s přehledem poráží felicie, k "superšvestkám" mu ale přeci jen ještě krůček rychlosti chybí. Jiří Brynda je jediným odvážlivcem se škodováckým kitem, který se vydá i na slovenskou půdu. Vůči svým soupeřům Kneifelovi a Kundrátovi tak může získat bodovou výhodu. Bez ambicí nebude ani Petr Vlašín se svou C2 či Jiří Vlček s "karkulkou".
Třída A5 bude jen slabým odvarem jiných závodů MMČR či sprintového mistrovství. Na Slovensko se nechystá žádná z nejrychlejších "pohárovek", cestu k vítězství tak má vydlážděnou áčková fabie Petera Halušky. O další místo na stupních vítězů si určitě hlasitě řekne František Pilka či domácí René Lipčák.

Průběžné pořadí MMČR:Průběžní vedoucí jezdci MSR ve třídách:
1.Martin Prokop50 b.A7 Ján Lipták
2.Josef Peták30 b.A6 Grzegorz Grzyb
3.Pavel Kundrát29 b.A5 Lukasz Kalicki


St. č. 24: D. Kouřil / V. Dolínek
(Fiat Punto S1600)
Dušan Kouřil musí zapracovat na rychlosti a spolehlivosti svého stroje, může pak být velkým konkurentem ostatních S1600. Daniel Běhálek sahá po zlatu ve skupině, což by se dalo označit za příjemné překvapení sezóny
St. č. 37: D. Běhálek / J. Vosádka
(Honda Civic 1,6 VTi)

Skupina N
Zajímavé závody nás snad tentokrát čekají v en trojkách. Na startu bude opět i loňský vítěz Petr Křížek, který by v případě hladkého průběhu soutěže neměl mít žádného soupeře. O další místa se ale strhne krutý boj. Pomalu se k velmi dobrým výkonům rozjíždí Josef Koukola a velká tlačenice bude mezi Stejskalem, Kunovským, Vaňáčem a Krajčíkem.
Enkové šestnáctistovky nebudou postrádat nic ze své tradiční dramatičnosti. Opět se střetnou tři hlavní "kohouti". Jaromír Tarabus, Daniel Běhálek a Jiří Trojan si skutečně mají vždy co vracet. Tarabus na valašce chyboval a daroval vítězství Běhálkovi, ten však v průběhu rallye prokázal, že je už vyzrálým soutěžákem a může Tarabusovi stačit. Zatím se proti těmto dvěma nedaří Trojanovi, který ale těží ze spolehlivosti a zabodovat může zejména v domácím Krumlově. Uvidíme, jaké časy předvede slovenský jezdec Miroslav Marton.
Třída N1 je jednou z mála, ve které se počet účastníků navýšil nad poměry ostatních podniků MMČR. Suverén valašky Jiří Ševeček, ale zřejmě ani tentokrát nebude mít srovnání s rovnocennou konkurencí. Kromě něj budou po medailích sahat zejména domácí jezdci Kapušanský a Pollák, malou neznámou je Polák Kasprzak.

Průběžné pořadí MMČR: Průběžní vedoucí jezdci MSR ve třídách:
1.Daniel Běhálek40 b.N3 Marcin Pasecki
2.Jiří Trojan33 b.N2Miroslav Marton
3.Jaromír Tarabus26 b.N1Viliam Pavlinský
Komentářů celkem: 3
kix
25. 4. 2005 11:011
0 0
oproti predošlým rokom je okrem českej RS Lideč nová aj RS Lúky
25. 4. 2005 13:302
0 0
Pravda, tato kratka RZ je také nová. Jsem na ni zvedavy... Jako vzdy ovsem verim, ze napresrok se poradatelum podari zprovoznit i jine useky. Krouzit dva dny po tech samych RZ jako loni je opravdu tristni...
sledus
26. 4. 2005 01:453
0 0
ja se ani nedivim,ze tam skoro nikdo nejede.Napr. rz Smolina-ta byla pred sesti nebo sedmi lety vyskrtnuta z programu Barum rallye kvuli vysoke rychlosti.A oni ji letos zaradili znovu a jeste ke vsemu pridali opravdu naprosto grandiozni usek z Lacnova do Klobouk.To bude opravdu rychlostni zkouska se vsim vsudy.Myslim,ze Kopec tam v pohode musi jet pres 130km/h na prumeru.Jo kdyby tak obnovili rychlostni zkousku na druhe strane kopce,Nedasova Lhota-Val.Klobouky, tak to by byla jina kava.13 km v lesnim prostoru po uzke ceste...
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!