Bratrský double v Lužických horách

Týmu Ascot MB Motorsport dopadla téměř domácí soutěž v Lužických horách na výbornou.

Týmu Ascot MB Motorsport dopadla téměř domácí soutěž v Lužických horách na výbornou. Petr Pelech vyhrál třídu N3, jeho mladší bratr Pavel kraloval při své sprintové premiéře třídě N2.

Pro Petra Pelecha jsou Lužické hory nejoblíběnějším sprintem sezóny a letos se posádka Pelech – Zimolka na sever Čech obzvláště těšila. Úvodní závod v Třebíči totiž znamenal velké zklamání po tom, co nové poloosy na Hondě Civic Typer-R vydržely jen 17 ostrých kilometrů. "Lužice byly vždycky super, atmosféra a péče organizátorů i tratě," říká k závodu Petr. "Atmosféra i organizátoři zůstali, tratě se změnily. Chápeme, že je čím dál těžší postavit hezkou soutěž, navíc měsíc před volbami, kdy se asi nikomu nechce zbytečně dráždit obyvatelstvo, ale bylo nám trochu líto šotolinových a lesních úseků, výlet do Polska na 4 kilometry po rovině chápeme jako úlitbu Lausitz cupu."

Hlad po závodění musela ale posádka vydržet až do třetího testu, protože úvodní dva úseky byly po haváriích pilotů s nižšími startovními čísly zrušeny. Závodit se tedy začalo až v Polsku. A hned v úvodu vypadlo několik zkušených soupeřů ze třídy. David Štefan zlomil poloosu a Jaroslav Roubíček havaroval. Kvalitu závodu to ale nikterak nepoznamenalo a ani ostatní soupeři si nic zadarmo nedarovali. "I tak se tentokrát závodilo opravdu na doraz," komentuje odstoupení soupeřů Petr. "Po půlce závodu jsme na prvních třech místech byli všichni ve vteřině. Nejsme na to moc zvyklí, v našich třídách je to většinou roztrhanější a musím říct, že tahle motivace fakt funguje! Před druhým servisem se nám zas začaly ozývat nedobré zvuky z převodovky, začali jsme trochu šetřit auto a řadit míň, než normálně, překvapivě na časech to znát nebylo. Asi bych se nad sebou měl zamyslet a změnit trochu styl jízdy…:-) Každopádně nikdo nám nic neodpustil – před poslední nejdelší erzetou jsme měli v pěti vteřinách Milana Jirku i Oldřicha Hrubého, ale ustáli jsme to a jsme se sebou výjimečně spokojení. Sami jsme zrychlili o 10 vteřin a dotáhli to k vítězství. Žádná krizovka se nekonala, tak jako v minulých letech při nás v Lužicích stálo štěstí. Teď se jen modlím, abysme stihli zrepasovat převodovku do Kopné, kterou si rozhodně nechceme nechat ujít."

Petrův mladší bratr Pavel si v Lužických horách odbyl premiéru mezi "velkými kluky" ve sprintech. Dříve totiž startoval s Hondou Civic Vti v poháru a po dobrých výsledcích nebyl důvod neudělat krok výše. I Pavel má Lužické hory v oblibě, zvláště když on i spolujezdec Michal pocházejí od Liberce. Před dvěma lety zde Pavel ještě se Suzuki Swift vybojoval druhé místo ve třídě SA/1. Loni to již bylo první s "vétéíčkem" v rámci SA/2. "Letos to měl být náš první závod v rámci Mistrovství ČR a rovnou v podstatě domácí soutěž a mezi 8 auty, z toho 7xVti – no prostě ostuda na obzoru i když si všichni vždycky mysleli, že jezdíme rychle," komentuje premiéru Pavel. "Bohužel nám zrušili první RZ. Pak nám zrušili i druhou RZ a zbyla nám jen ta krátká polská, která je dost divná, neb je to strašná rovina, pak kličkování po vesnici a pak kličkování mezi čerstvě zaflikovanými dírami. V pátek látali díry v asfaltu přímo před námi během tréninku. Kupodivu jsme ji vyhráli a i když se na 5 km nedá nic odhadovat a předvídat, tak jsme tím dali základ nečekanému triumfu."

Menší krizovku si posádka odbyla na přírodním retardéru přímo v Hrádku nad Nisou, ale nakonec se ke sloupu veřejného osvětlení jen na těsno přiblížili. Před posledním testem čítal náskok 20 vteřin, ale Pavel se nemohl moc soustředit, protože věděl, že brácha jede o první místo. Nakonec se tedy mohli radovat oba dva. "Celkově nám Lužickou rallye ovlivnilo zejména to, že se okolo Hrádku pořád motaly tmavé mraky a my střídali pneumatiky jak o život. A pak také odpadly z naší třídy zásadní osobnosti jako např. Blaťák a Mikulka," dodává Pavel.

A jak se tváří Petr na to, že ho jednou mladší brácha pojede? "Jsem fakt rád, jak jede Pavel. Vypadá to, že i při tom fofru, jakým jede, řídí auto on, ne auto jeho, a to, jak nás prohání, je super! Když už od někoho dostat na prdel, ať je to aspoň brácha. Závěrem bych chtěl poděkovat mechanikům v čele s Peťou Zbudilem, že jsou auta v takové kondici a našim partnerům a podporovatelům, kteří jsou k nám tak vlídní a štědří, že si můžeme plnit sny."

Foto: Honza Froněk

Komentářů celkem: 2
4. 5. 2010 11:55
0 0
Gratulujem oboum, pekny vykon!
5. 5. 2010 23:48
0 0
Parada!Oboum posadkam velke gratulace! Mechanikum tedy zvlast,mr.Zbuda a spol.totiz vedi smajlík Jen tak dal,Drzim vam palce na Kopnou a samo ze porad!smajlík
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!