Marek Antoš - eWRC.cz
7. 5. 2010 13:21 − 2368× − 14 0

Ponďa hodnotí začátek sezóny

Po prvních třech absolvovaných soutěžích v letošním roce se na Ponďově tváři, spíš než dobře známý úsměv, objevoval smutek.

Po prvních třech absolvovaných soutěžích v letošním roce se na Ponďově tváři, spíš než dobře známý úsměv, objevoval smutek doprovázený sem tam i naštváním. I přesto si Ponďa našel trochu času na něj už tradičně otevřené hodnocení toho, co se od začátku roku odehrálo.

Zatím dvě odstoupení kvůli technickým problémům…
„Koupili jsme od Jipocaru loňské Martinovo auto. I když bylo za slušné peníze, tak způsob, jak bylo auto složeno a informace, které jsme k němu dostali, to vše ne zcela odpovídalo profesionalitě, kterou bych očekával od týmu mistra světa. Spousta polopravd a mlžení o počtu kilometrů, které má ten který díl najeto. Jako bych to nedokázal po rozebrání auta díky svým mechanickým začátkům rozpoznat, pár závodních aut už jsem v životě viděl… Takže i z toho vyplynula dvě odstoupení, kvůli technickým závadám. Teď už je spousta dílů vyměněná a v žádném případě už to není to auto, které jsme koupili. Dílů pamatujících Sorda tam už moc nezbývá.“

A jezdecky?
„Poprvé jsem se vlastně na trati normální rychlostní zkoušky svezl až na Valašce. V pátek to bylo hodně znát, auto spíš řídilo mě, než naopak. Měl jsem problémy s rampou a výkon motoru nebyl taky úplně ideální. V sobotu už to bylo o něco lepší, ale motor to prostě nevydržel. Kvůli zdržení dodávky dílů z Francie jsem měl namontovanou starou hlavu se starými ventily a v jednotce nahranou ne úplně ideální mapu. Upadl ventil a provedl totální revizi motoru.
V pátek na Šumavě se mi to moc líbilo. Když to auto jede, je to zážitek. Je to zatím určitě nejlepší závodní svezení v mé kariéře. Ale auto zase přestalo fungovat. Odešla mi jedna z podávacích pump, v tu chvíli není motor v zatáčkách optimálně zásobován palivem a většinou během krátké chvíle dojde ke spálení pístů. Proto jsem okamžitě zvolnil, bylo cca 1,5km do cíle 2.RZ. Bylo to o to víc k vzteku, že i po zpomalení v závěru 2.RZ jsem vedl Áčka. Samozřejmě podle Jipocaru měla pumpa ujeto 800km a stejně i tlaková hadice, která začala na Činovu prosakovat, můžu být rád, že auto neshořelo.

Teď po Lužičkách je nálada lepší?
„Konečně jsme dojeli do cíle a přivezli jsme si domů i první letošní pohár za třetí místo v A6. Potřebujeme s tím autem najet co nejvíce, takže jsme celou soutěž brali hlavně jako test a časy byly příjemným překvapením. Je to fakt hezký svezení. Už se těším do Krumlova.“

A co ty penalizace za retardéry? Nebýt jich, mohli jste vyhrát.
„Těch 30 vteřin je hlavně při sprintech fakt hodně, to nejde sjet, to je na to, zabalit to a jet domů. Důležité je i to, aby retardéry byly postavené tak, jak říkají řády. Já jsem teď v Lužičkách do nich jezdil stejně jako na Šumavě, tzn. že jsem zabrzdil a seřadil dolů až na dvojku, ale nějak jsem se do nich nemohl trefit. Navíc ten jeden, který se mi dvakrát povedlo posunout, byl při seznamovačkách špatně namalovaný na silnici, ve skutečnosti pak stál jinak a určitě ne podle řádů. Na můj protest proti penalizaci nikdo dodnes nezareagoval!!! Auto Luboše Tenkla, které zůstalo viset na krajnici za jedním z retardérů tam určitě nemělo být. Projížděl jsem kolem něj na jedničku krokem, autu nic nebylo, ale kdybych se do něj já nebo kdokoliv jiný trefil, máme okamžitě úplně zbytečně škodu oba a asi ani jeden z nás nemá zbytečné peníze na to, že pořadatel odmítá přerušit na pár minut RZ a auto vyprostit. To jsou zbytečné kaňky na jinak dobré organizaci.“
Spokojenost ze zajížděných časů mi to však nemůže zkazit.“

Dalším hodně kontroverzním tématem je použití HANSu. Co na to Ponďa?
„Já jsem v tomhle ohledu prošel zajímavým vývojem. Po počáteční odporu jsem se potom nebránil tomu ho začít používat a dokonce jsem i jeho zastáncem. Ale stejně jsem se připojil k ininciativě AJR a podepsal petici za dobrovolnost použití HANSu. Na druhou stranu jsem o tom dříve takhle vůbec nepřemýšlel, ale od té doby co používám Hans cítím bolest v bederní části zad. Chodím pravidelně na masáže a přemýšlím, co je jinak. Do posilovny chodím jako předtím, na surfu a snowboardu jsem jezdil taky už dřív. Prostě nic nedělám jinak… Nemám důkaz o nějaké souvislosti, ale schválně to říkám nahlas, třeba se s něčím podobným setkal i někdo jiný.“

A kde Tě uvidíme ve zbytku sezóny?
„Díky dvěma odstoupením jsme přehodnotili původní plány a zatím nemíříme do zahraničí. Původně jsme chtěli jet Saturnus a potom i Německo, ale teď máme v plánu všechny zbývající soutěže velkého mistráku s Pavlem Dreslerem a ze sprintového pojedeme s Jirkou Strossem ty, které nekolidují s termínem velkého mistráku. Potřebujeme dost času na to dát auto dohromady před soutěží MMČR. No a na podzim se uvidí: podle výsledků a samozřejmě i peněz se rozhodneme, jestli nevyrazíme i někam za hranice.“

Kopnou Ponďa vynechává a další soutěží, na které se bílomodrý Citroen s Ponďou za volantem představí, bude předposlední květnový víkend Rally Český Krumlov, kterou má Ponďa rád a vždy se tam těší. Předtím bude auto k vidění i na výstavě Tempo Litoměřice víkend před Krumlovem.

Komentářů celkem: 14
7. 5. 2010 13:54
0 0
Informace v článku uvedené vrhají nepěkné světlo na tým Martina Prokopa, tak jsem zvědavý jestli se to tu ještě bude dál probírat anebo to "vyšumí"...
7. 5. 2010 14:20
0 0
Delší dobu si všímám Pondělíčkových reakcí na jednotlivé věci-soutěže,organizace,kolegy atd. a jenom si ustavičně stěžuje. Takže mě tento článek nepřekvapil.I když na tom samozřejmě kus pravdy může být
7. 5. 2010 14:46
0 0
2 Michalx: čteš mi myšlenky, mám naprosto stejný názor.
7. 5. 2010 14:47
0 0
všechno stojí peníze a v tomto sportu to jsou nemalé peníze, takže se nedivím Ponďovi, že nechce vyhazovat peníze oknem.
7. 5. 2010 15:15
0 0
nechci hájit Jipocar, nebo hanit Ponďu, ale nikdo z nás se nikdy nedozví za jakých podmínek a v jakém stavu bylo auto koupeno. proto si myslím, že takovéhle problémy by si měly obě strany mezi sebou vyřešit bez veřejnosti. zbytečně to v dnešní horké mediální době kolem rally sportu ještě "přidává pod kotel". Ponďa musí být i schopný manažer, jinak by to celkově nedotáhl tam, kde dnes je, proto mne jeho chování mrzí. reakci od Jipocaru ani nečekám, nemají čas na mediální šarvátky, kterými se málokdy co vyřeší. přeju Ponďovi ať je auto co nejdřív poskládané podle jeho představ, ať může závodit naplno, protože tohle auto patří mezi skvosty na tratích!!
7. 5. 2010 15:20
0 0
A neni to tim,ze se Ponda neboji rict co si mysli? Pak je na nas jaky si na to udelame nazor.
7. 5. 2010 15:35
0 0
byl bych radši, kdyby se Ponďa pochlubil právě tou historií auta. kdo ví, že na našich tratích jezdí auto, které má za sebou kus světa? kdo v něm všechno seděl? jaký je výkon? co do toho leje? kolik ho stojí jedna odjetá soutěž? atd... to jsou informace, které se běžně nedovíš. Ponďa asi není z těch, kteří by potřebovali tajit tyhle informace vůči své konkurenci. vždyť mu ta jízda s autem dělá evidentně radost, tak v tom článku mohlo prostě být víc té radosti než toho negativního.
ale je pravda, že v tuhle chvíli je jen na nás jaký si uděláme názor na to jak se tady pomlouvají stáje. jako by nestačil FAS a jiné.
jsem na erzetách, ale i na eWRC tak často, jak to jde. dřív jsem měl radost z každého článku a diskuzí pod nimi. teď se mi většinou nechce začíst číst ani první komentář. když k častým hádkám přidám používání češtiny některých z nás (nemyslím tím nějakou čárku nebo malé a velké písmeno nebo slang), tak to za to asi opravdu nestojí.
7. 5. 2010 16:11
0 0
stealhead: Nevidim důvod se tady chlubit tím, že je to mistrovský auto, že s ním jezdil Martin nebo Dani. Myslim, že by si Ponďa nedovolil hanit Jipocar, kdyby informace neměl podložené a nepovažuju to za pomluvu. Však i největší autobazary prodávají někdy pěkný pasti. A nediv se Ponďovi, že se tady nerozplývá blahem, když do auta nasypal nemalý peníze a ono to nefunguje. Určitě si důvody odstoupení nevycucal z prstu. A díky mu za osvětlení situace kolem retardérů a auta Luboše Tenkla. Hned mám jasněji na čí stranu se přiklonit. Ponďovi držím palce, ať se daří auto držet provozuschopné a dělá mu jen radost. smajlík
7. 5. 2010 16:45
0 0
Jenom pro kritiky vyjádření Poňdy na adresu prodejce vozu, prosím, vzpomeňte si, kam dojelo tohleto auto za cenu s mnoha nulami loni na Bohemce...mě by to stačilo aspoň na dva infarkty...
7. 5. 2010 17:34
0 0
No nevrhá to dobrej stín na Jipocar" to teda ne...docela mě to zklamalo.
A komentáře Ponďi"čtu od počátků a je mi sympatickej...Prostě to řekne jak to je a žádná polívčička nebo mlčení jak ovce"smajlík

Těšil sem se na něj letos a přeju mu, ať auto vychytaj už a sveze se hezky...a pro divákysmajlík
7. 5. 2010 17:39
0 0
edit:dobrý světlo"...ne stín...Stín možná háže ta hromada dílů co museli vyměnit užsmajlík
7. 5. 2010 18:10
0 0
Nemyslím si, že by si Ponďa jenom stěžoval, dokáže i pořadatele za ledasco pochválit. Prostě říká věci tak, jak jsou... Stačí si přečíst i články na jeho webu.Tam se dá dočíst i trošku víc o autu smajlík
7. 5. 2010 19:02
0 0
Viz:Odkaz

http://www.ponda.cz/web/?clanek/62

Nedivím se, že je naštvaný...
7. 5. 2010 21:48
0 0
Já se mu taky nedivím že to řekne a jsem teda taky dost sklamanej z jipocaru podle mého si nepotřebujou dělat tady doma tak špatné jméno a prodávat nějaké vyluhované bastardy ale nikdo neví jak to doopravdy je a třeba to nějak dořeší a ponďa nám tu o tom pak povypráví smajlík

Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit (nahoře nad menu)!

reklama