Vlastimil Resl - eWRC.cz
10. 5. 2010 14:05 − 2633× − 4

Famózní začátek – trpký konec

Ve velkém stylu vstoupila do Thermica Rally Lužické hory posádka Jan Dohnal – Martina Škardová

Ve velkém stylu vstoupila do Thermica Rally Lužické hory posádka Jan Dohnal – Martina Škardová, když se hned od úvodní vložky s přehledem ujala vedení ve skupině A. Její spanilou jízdu však zastavila porucha motoru. Místo bodového zisku tak nyní čeká pražského pilota mnoho starostí s repasí agregátu a zajištěním dalších startů.

V Lužických horách jsi startoval již se svým cliem. Kdy přišel nový motor z Francie a kolik jsi před soutěží najel kilometrů?

„Motor dorazil z Francie do Čech v úterý před startem soutěže. Díky velkému úsilí mechaniků se vůz podařilo připravit včas a my ho mohli ve čtvrtek odpoledne krátce otestovat nedaleko Chrastavy. Najeli jsme asi dvacet kilometrů a ověřili funkčnost auta. Jelikož nebylo nutné ladit podvozek, byla trať dostačující. Za její zajištění bych chtěl poděkovat Jardovi Houbovi, Honzovi Sýkorovi a větrovským hasičům.“

Tratě Lužických hor letos doznaly výrazných změn. Můžeš porovnat ty loňské s letošními? Co říkáš na celkovou organizaci soutěže a přesun centra z hrádeckého náměstí k obchodnímu domu Penny?

„Z letošních rychlostních zkoušek se mi líbila především hrádecká a dvě třetiny machnínské. Polská erzeta byla pro dvoukolku naprosto nevhodná a nabídla jen trápení v omezovači. Pozitivně hodnotím absenci šotolinových úseků, díky čemuž jsme neničili ryzé asfaltové auto jako v minulosti. Šotolinu mám sice rád, ale pro auto s asfaltovým podvozkem opravdu není ideálním povrchem.

S organizací jsem celkem spokojen. Výhrady mám jen k nepřesnostem v itineráři. Díky nim jsme při seznamovacích jízdách bloudili a rozhodně jsme nebyli jediní. Složitě jsme občas hledali i nepřehledně označené starty a cíle jednotlivých rychlostek. Jinde bych se nad těmito detaily možná ani nepozastavil, ale v Hrádku jsme přece jen byli zvyklí na hodně vysoko nastavenou laťku.

Přesun k Penny hodnotím veskrze kladně. Zázemí během technických přejímek i přeskupení bylo vynikající a šlo o změnu k lepšímu.“

Hned na úvodní rychlostní zkoušce startující v Hrádku nad Nisou jste druhému v pořadí skupiny A Petru Bryndovi nadělili deset vteřin. S jakou taktikou jste do soutěže vstupovali?

„Skutečnost, že hrádecká rychlostka byla nejdelší a jela se třikrát, nám napovídala, že právě na ní se bude rozhodovat. Proto jsme se snažili jet od začátku rychle, ale bez zbytečného rizika. Na úvodní průjezd jsme pro případ deště obuli řezané pneumatiky a o to více mě dosažený čas překvapil. Spíše jsem očekával, že budeme zaostávat.“

Po prvních třech erzetách už náskok čítal téměř patnáct vteřin. Na té čtvrté jsi však pro poruchu motoru odstoupil. Co se stalo?

„V servisu před čtvrtou vložkou jsme clio vybavili novými pneumatikami s tvrdou směsí. Obzvláště na hrádeckou erzetu jsme se velmi těšili. Odstartovali jsme do ní s přehledem a užívali si fantastické chování auta na nových gumách. Po nějakých třech až čtyřech kilometrech však vůz lehce zavibroval. Po rozsvícení varovného signálu diod a nápisu „OIL PRESS“ jsme ho okamžitě odstavili. Bylo nám jasné, že se jedná o mechanickou závadu motoru a soutěž pro nás předčasně končí. Nemohl jsem se z toho dlouho vzpamatovat. Agregát měl být podle tvrzení francouzské strany úplně nový. Dlouholetými zákazníky firmy Sodemo bývali kromě nás i Josef Peták či Roman Odložilík, ale dvě totální destrukce motoru během nějakých padesáti kilometrů si nevybavuji…“

Již za čtrnáct dní přivítá sprinterský šampionát populární Kopná. Neohrozí destrukce motoru váš start, případně s jakým vozem se představíte?

„Již nyní je jasné, že francouzská strana není schopna dodat motor včas. Na Kopné však rozhodně chybět nebudeme. Představíme se – stejně jako v Třebíči – se Suzuki Swift S1600 týmu Zellhofer Motorsport.“


Mladá Západočeška Martina Škardová si v Lužických horách odbyla svoji premiéru v mistrovském cliu. Jak se jí svezení a atmosféra druhého podniku MČR sprintrally líbily?

Lužické hory byly tvojí premiérou s Renaultem Clio S1600. Jaké byly tvé první dojmy z tohoto auta? Můžeš ho porovnat se swifem, s nímž jste startovali v Třebíči?

„Již při testu před soutěží jsem měla z clia skvělý pocit. Bylo zřejmé, že si s ním Honza oproti swiftu perfektně rozumí. Během samotné soutěže se do toho nebál pořádně opřít. To se hned od začátku promítalo v námi dosažených časech. V porovnání obou krásných áček u mě vyhrává clio, především díky elektrickému stahování okýnek:-).“

Stejná otázka jako pro Honzu“ Tratě Lužických hor letos doznaly výrazných změn. Můžeš porovnat ty loňské s letošními? Co říkáš na celkovou organizaci soutěže a přesun centra z hrádeckého náměstí k obchodnímu domu Penny?

„Na letošních Lužických horách mi chyběly hlavně šotolinové úseky. Pocit, když si zapomeneš dovřít okno, v oblacích dýmu lapeš po dechu a nevidíš na rozpis, je totiž skvělý:-). Odpustila bych si některé příliš rychlé pasáže, v nichž auto trpělo v omezovači. Loňské situování rampy na náměstí mělo bezpochyby slavnostnější charakter, avšak letošní kličkování závoďáků mezi nákupními košíky bylo rozhodně zpestřením:-).“

Hned na úvodní rychlostní zkoušce startující v Hrádku nad Nisou jste druhému v pořadí skupiny A Petru Bryndovi nadělili deset vteřin…

„Měli jsme tmu před očima!:-).“

Na čtvrté vložce vám vystavila stop porucha motoru. Jak velké bylo zklamání a zažila jsi někdy ve sportu větší?

„Vzhledem k našemu náskoku a vzájemné dohodě jet na jistotu a bez zbytečného rizika s cílem udržet první pozici, bylo naše odstoupení velmi bolestivé. Původně jsem si myslela, že jsme udělali gumu. Honzův komentář, který mě donutil vypnout kameru, však svědčil o něčem horším:-). Bohužel, i tohle patří k rallye. Snažili jsme se to vzít sportovně a budeme bojovat dál. S Honzou Sýkorou jsme podobných odstoupení zažili několik – především s felicii – takže jsem na podobné situace poměrně zvyklá. Postupem času jsem se naučila oprostit od hysterických scén:-).“


Foto: Tomáš Poleník

Na severu Čech máš z minulosti mnoho příznivců. Vnímala jsi zvýšený zájem o tvoji osobu a popularitu oproti ostatním podnikům?

„Myslela jsem, že opuštěním vozu v barvách generálního sponzora soutěže příznivců ubude. Fanoušci však nezklamali a na rozdíl ode mě zůstali věrní. Tímto bych je všechny chtěla pozdravit a poděkovat jim za podporu:-).“

Komentářů celkem: 4
10. 5. 2010 16:01
0 0
Teda podruhý motor to, už není možný snad...Držím palce do třetice snad už?!!!smajlíksmajlíksmajlík
10. 5. 2010 16:04
0 0
Až pojedu do Plzně, za MArtinou se zastavím v krámku. Jako fanoušek...jak jinak smajlík smajlíksmajlík
10. 5. 2010 21:32
0 0
S tím motorem to je smůla , Peták s tím asi neměl problémy , ale jinak to je napsaný pěkně , pochvala pro Vlastíka
10. 5. 2010 23:11
0 0
Já teda fandím Petrovi,ale od letoška i Honzovi,důvod si může každý domysletsmajlík. Tohle je fakt strašná smůla a ani nechci vědět kolik peněz to stojí a výsledek je nula. Vlastmě mínus. Držím palce ať už to teď drží.
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!