Preview Impromat Rallysprint Kopná
Již tuto sobotu, 15. května 2010, nás čeká třetí soutěž z řady jednodenního ECOSUN Mistrovství České republiky v rallysprintech. I když trošku netradičně, a o něco dříve než jsme byli z předchozích let zvyklí, nás přivítá již osmnáctý ročník nejstaršího rallysprintového podniku v ČR IMPROMAT Rallysprint Kopná. Závody se odehrají na celkem čtyřech měřených úsecích, každý se pojede dvakrát a celkem se tedy můžeme těšit na 75 ostrých kilometrů.
Prvním slibovaným úsekem je nově zařazená erzeta přes vrch Barák vedoucí z Vizovic do Loučky. Rychlostní zkouška je fanouškům dobře známa v poněkud mrazivější podobě, kdy se jezdí při amatérské soutěži Ve stopě Valašské zimy. Druhou erzetou je pak úsek Raková, který se v letošní podobě pojede úplně poprvé. Novinkou celé soutěže je třetí rychlostní zkouška s názvem Kameňák vedoucí z obce Držková do Rusavy. Posledním úsekem, který celou soutěž dokonale doplňuje je klasická erzeta Kopná, která je pro letošní ročník jedinou nezměněnou rychlostní zkouškou.
Že se bude jednat o zajímavou podívanou neslibují jen nové, či staronové úseky rychlostních zkoušek, ale i bohaté startovní pole se sto dvaceti přihlášenými posádkami, mezi kterými najdeme mnoho českých špičkových jezdců, ale i skvělých jezdců ze zahraničí.
Stejně jako v Lužických Horách se nám představí vozy královské specifikace WRC, kdy mezi favority nepochybně patří Jan Štěpánek s Markem Omelkou na Škodě Octavia WRC, jemuž v celkovém hodnocení rallysprintového šampionátu patří třetí příčka. Dalšími zástupcem WRCek je slovenský pilot Igor Drotár (Škoda Fabia WRC), kterého snad tentokrát nezradí technika, jako tomu bylo v loňském roce, a bude se tak moci na plno zapojit do souboje s početnou skupinou produkčních vozů a také sedmi speciálů S2000. Další WRC ve startovním poli představí Milan Pantálek, který usedne do pro něj již tradiční Škody Fábia WRC. Na Českých tratích v poslední době zřídka kdy viděné, ale o to atraktivnější WRC přihlásil Jaromír Tomaštík a to s vůz značky Subaru. V roli favorita soutěže a rovněž v čele průběžného pořadí se se Škodou Fábia S2000 představí duo bratří Odložilíků.
Dalším jezdcem, tentokrát zahraničním, který má co mluvit do pořadí na stupních vítězů, je polský jezdec Gregorz Grzyb se Škodou Fabia S2000, který v loňském roce na Kopné ukořistil druhou příčku. Černým koněm soutěže může být ale také domácí a zkušený Jaromír Tarabus se špičkovým Fordem Fiesta S2000. Titul v rallysprintovém šampionátu pak obhajuje Jaroslav Orsák na Mitsubishi Lancer EVO IX, kdy Kopná představuje jeho letošní druhý start v jednodenních sprintech. Všem zmíněným s vozy WRC a speciály S2000 může ale vypálit rybník Roman Kresta, který při svém druhém letošním spritovém startu usedne do Peugeotu S2000 a rozhodně se nebude kochat vyhlídkovou jízdou. Až první kilometry sprintu nám prozradí jak rychle si na Škodu Fábia S2000 zvykne domácí Luba Minařík. Snad nikdo si ale nemyslí, že pojede pomalu. Špička je tedy na Kopné nebývale široká a tipování na první trojici nebude vůbec jednoduché. Z pravidelných účastníků sprintu snad chybí pouze rodinný klan Semerádů, kdy účastník Mistrovství světa Martin musel dát přednost přípravě na maturitu před soutěžemi.
Velké boje se ale jistě rozhoří i mezi ostatními posádkami. Do bojů mezi dvoukolkami, kde mezi špičku standardně patří Jan Dohnal s letos stávkujícím Renaultem Clio S1600, či Vašek Dunovský s Ignisem S1600, jistě zasáhne hodně rychlý a doma nezadržitelný Míra Březík s Citroenem C2 R2 MAX. Na startu se ale objeví i další atraktivní „superšvestky“ doplněné krásnými Fábiemi KIT.
Mezi sto dvaceti přihlášenými posádkami ale nalezneme i velké množství historických skvostů v čele s legendárními Škodovkami 130 RS, kterých je přihlášeno dokonce pět. Muziku mezi historiky ale zřejmě budou tvrdit Opely Šimurdy a Tichého a zajímat nás bude i premiéra Toyoty Celica v kategorii historiků, kterou povede Tomáš Řezníček. Pokud se nestane nic mimořádného, tak z historických aut by neměl dát nikomu šanci Luboš Tenkl se silným a krásným BMW M3, který ale neboduje do historiků, ale do S2 s vozy WRC.
Kopná tedy startovní listinou rozhodně láká. Až po soutěži ale budeme moci hodnotit změny, které přineslo vynucené stěhování centra soutěže do Vizovic, či velká obměna rychlostních zkoušek, které na Kopné vždy patřily k tomu nejlepšímu ve sprintech, co u nás máme. Nyní si přejme jen dobré počasí a, pěkné závody a velké množství ukázněných diváků stojících na bezpečných místech.
Promiňte mi to,ale asi to dění moc nesledujete.Tím Vás ,ale v žádném případě nechci urazit.