Vlastimil Resl - eWRC.cz
20. 5. 2010 15:03 − 2510× − 0

Ze zatáčky do zatáčky – z bláta do louže

Impromat Rallysprint Kopná je všeobecně považován za vrchol sprinterské sezóny.

Impromat Rallysprint Kopná je všeobecně považován za vrchol sprinterské sezóny. Již potřetí přilákal sbírat cenné zkušenosti mladoboleslavského pilota Michala Křemena. Se spolujezdcem Adamem Eliášem a Citroënem C2 R2, přezdívaným „Šílený Max“, se nezalekli ani pátečním deštěm ztížených podmínek a připsali si cenné body do klasifikace skupiny A i třídy A6.

Na Kopné startoval Michal již potřetí. V roce 2007 se představil s hondou a loni s lancerem sedmé evoluce. „Jde vlastně o můj nejčastěji absolvovaný podnik. Letos byla trať ze všech mnou zažitých ročníků nejtěžší. Její náročnost ještě zvýšilo počasí. Páteční déšť napomohl k zanesení trati spoustou bláta, a přestože v sobotu nepršelo, mnoho míst zůstalo vlhkých. Velmi obtížnou se tak stala volba pneumatik. Jak je Kopná proslulá tratí ze zatáčky do zatáčky, letos to navíc bylo z bláta do louže. Mrzelo mě nezařazení mé nejoblíbenější rychlostky Májová. Ještě podstatnější výhradu mám k servisní zóně. Chápu, že sehnat tak velký prostor není jednoduché, ale zde byl opravdu stísněný a navíc zablokovaný mnoha civilními auty, například nesmyslně zaparkovaným BMW X5 se slovenskými espézetkami,“ nešetří Michal Křemen slovy chvály i těmi kritickými.

Obtížné podmínky se podepsaly na Michalově volnějším začátku. „První dvě erzety jsem opravdu prodal s cílem neublížit autu a někam nesklouznout. S vlhkým a blátivým povrchem mám totiž minimum zkušeností. Úvodní rychlostní zkouška – Loučka – se mi svým charakterem vůbec nelíbila a ke Kopné se jaksi nehodila. Naopak pozměněná Raková mě tradičně nadchla – především její závěr byl extrémně obtížný a zrádný. Jelo se totiž ve velmi rychlé a úzké pasáži, po mokrém a blátivém povrchu,“ zdůvodňuje pomalejší časy v úvodu soutěže mladý soutěžák.

Ve druhé sekci zvolila posádka červeného „maxe“ již svižnější tempo. „Na trojce – hezkém Kameňáku – jsme se již tak neflákali. Ve stopce se nám však protočily panenky po zapsání o minutu horšího času oproti konkurenci ve třídě. Říkali jsme si, že to není možné. Takovou oblož jsme skutečně nedostali a čas nám byl posléze opraven. Kopná se mi jevila jako nejkrásnější rychlostka letošního ročníku. Úsek od slavného vracáku v Trnavě až do cíle je neuvěřitelný a v Čechách neopakovatelný – nádhera! Na Rakové se nám podařilo dát šest desetin místnímu esu Mírovi Březíkovi a to byl náš nejcennější skalp soutěže,“ netají se lepšími pocity z prostředního dějství Michal a jen stručně hodnotí to závěrečné. „Nastavené tempo jsme drželi i v posledních třech vložkách. Jen jsme dbali na čistější průjezdy a to přineslo další vylepšení časů.“

Pochvalná slova má Michal pro svého spolujezdce Adama Eliáše. „Adam zasluhuje obrovskou pochvalu za naprosto precizní výkon. Při svém teprve třetím startu kariéry si na takto náročné soutěži, jakou bezesporu Kopná je, počínal jako zkušený matador. Poděkování patří rodině, perfektnímu týmu v čele s Radkem Krotkým a sponzorům, bez nichž by závodit nešlo. Opomenout nemohu ani fanoušky, navštěvující Kopnou v hojném počtu a tvořící fantastickou kulisu.“

Následující sprint – Rally Krkonoše – Michal s Adamem vynechávají z důvodů úspory financí pro start na jejich domácí Rally Bohemia.

Foto: Robert Balcar

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!