Vlastimil Resl - eWRC.cz
21. 5. 2010 14:49 − 2483× − 8

První společné vítězství

Vynikajícím výkonem se na Impromat Rallysprintu Kopná prezentovala posádka Jan Dohnal – Martina Škardová.

Vynikajícím výkonem se na Impromat Rallysprintu Kopná prezentovala posádka Jan Dohnal – Martina Škardová. Jejich cestu za prvním společným vítězstvím mezi áčky neohrozilo ani nevyzpytatelné počasí ani nutnost startovat opět s rezervním vozem.

Honzo, na Kopné jsi startoval, stejně jako v Třebíči, se Suzuki Swift namísto tvého clia. Jak tentokrát hodnotíš jeho připravenost a spolupráci s týmem Zellhofer Motorsport? Proběhlo před soutěží nějaké testování?

„Po třebíčských zkušenostech jsme se zaměřili především na nastavení podvozku. Ten byl díky vstřícnosti Mirka Houště z týmu JM Engineering kompletně přepracován. Zvolili jsme set-up používaný u suzuki při barumce. Swift byl rovněž vybaven vhodnějšími předními brzdovými destičkami. S chováním vozu jsme pak byli spokojeni. Žádné testování neproběhlo. Před soutěží jsme se svezli pouze pět kilometrů po hlavní silnici mezi Vizovicemi a Zlínem.“

Motor clia je opět ve francouzské firmě Sodemo. Vím, že jsi ho po opakovaných problémech vezl tentokrát reklamovat osobně. Můžeš přiblížit průběh a výsledek tvého jednání s Francouzi?

„Do Francie jsme tentokrát vyrazili s manažerem Mikulášem Nečekalem a šéfmechanikem Petrem Cibulkou. Motor byl rozebrán přímo před námi. Problém z Lužických hor spočíval v utrženém pístu. Technik firmy Sodemo nám nicméně sdělil, že se s něčím podobným dosud nesetkal. Podle něj jsme motor zřejmě přetočili. Toho si nejsem vědom, ale vzhledem k absenci datalogru francouzská strana reklamaci neuznala a nám nezbývá, než celou škodu zaplatit. Tímto výsledkem jsme pochopitelně rozladěni, ale nenaděláme s tím nic.“

Kopná je považována mnoha soutěžáky za vrchol sprinterské sezóny. Jak hodnotíš její tratě, organizaci a atmosféru ze svého pohledu?

„Kopná je podle mě jedním z nejtěžších sprintů sezóny. Nabízí velmi obtížné a rozmanité tratě a vzhledem k panujícímu počasí byla opravdovou rallyovou maturitou. Až na servisní parkoviště klapalo vše skvěle a atmosféra byla díky spoustě diváků a hostesek perfektní:-).“


Foto: Robert Balcar

Předpověď počasí slibovala déšť, který se však nakonec nedostavil. Byl jsi nějak speciálně připraven na mokré počasí? A pro zajímavost – jaký je vůbec Tvůj vztah k závodění na vodě?

„Závodění na vodě mi nevadí – řídit v holinkách a pláštěnce má taky něco do sebe:-). Před startem jsme déšť očekávali a měli jsme proto připraveny mokré pneumatiky. Nakonec sice nepršelo, samotná soutěž a volba obutí však byly o to náročnější. Odpovídajícího kompromisu jsme dosáhli nařezáním vzorku do suchých pneumatik. Na erzetách střídaly suché asfaltové úseky plné bláta a vytahaných nečistot ty vlhké, proto bylo nutné být opatrný.“

Po porážce od Antonína Nováka na úvodní rychlostní zkoušce jsi hned od té druhé převzal vedení ve skupině A i třídě A6, které jsi postupně navyšoval až do cíle. Jak obtížné to bylo vítězství?

„Již před startem nám bylo jasné, že konkurovat domácím borcům bude na Kopné velmi těžké. Tím více mě naše časy těší. Za dobré rady ohledně taktiky a volby pneumatik musím poděkovat „příteli na telefonu“ Pepíkovi Petákovi. Jeho zkušenosti se opět ukázaly být neocenitelné.“

V posledních dnech zmítají české soutěže dvě kauzy – polemika o povinnosti užívat bezpečnostní systém HANS a pak odebrání licence několika jezdcům za účast při závodě do vrchu Zbraslav – Točná. Jak na tyto záležitosti pohlížíš Ty?

„Na systém HANS jsem si zvykl a z hlediska užívání mi nijak nevadí. Jsem přesvědčen o jeho užitečnosti při čelním nárazu. Zdali mohou být nedávné úrazy páteře několika závodníků následkem jeho používání, to nedovedu posoudit. Rozhodně bych se ale přikláněl k jeho pouhému doporučení namísto striktního nařízení. Domnívám se, že jeho plnou funkčnost může zajistit pouze kombinace se správnými sedačkami a pásy.

Odebrání licencí považuji za naprosto nepochopitelné. V době demokracie si přece mohu za své vydělané peníze ve volném čase závodit, kde a jak chci! Ještě bych snad dovedl pochopit potrestání jezdců, pokud by byli reprezentanty nebo finančně podporováni federací. V tomto případě však naopak oni platí federaci za licence a další věci a tím nelogičtější celá záležitost je.“

Sprinterský šampionát nyní čeká měsíční pauza. Jak jí hodláš vyplnit? Dorazíš se podívat nadcházející víkend do Českého Krumlova? Komu tam budeš případně držet palce a jaký je tvůj tip na vítěze?

„Přestávku hodlám vyplnit především prací na zajištění dalších startů s cliem. Na Krkonoše bude osazeno zcela novým motorem. Volný čas budu trávit v „kolbence“, abych na to vydělal:-).

Vzhledem k tomu, že jsme na Krumlově chtěli startovat, budu raději sedět doma a zapíjet žal:-). Fandit budu především Pepovi Petákovi a kolegům „dvoukolkářům“ – Petrovi Bryndovi a Honzovi Šlehoferovi. V absolutním pořadí pak držím palce Pavlu Valouškovi a Romanu Krestovi a právě z nich podle mě vzejde vítěz soutěže. Na technických krumlovských tratích očekávám převahu speciálů Super 2000 oproti enkům.“

Martina Škardová se při svém pátém startu na dosud zakleté Kopné konečně dočkala výraznějšího úspěchu.

Kopná je mnoha soutěžáky považována za vrchol sprinterské sezóny. Jak hodnotíš její tratě, organizaci a atmosféru Ty?

„Kopná je pro mě nejtěžší soutěží zřejmě od chvíle, kdy jsme při jejím prvním absolvování s Honzou Sýkorou poslali favorita do stromu:-). Od té doby z ní mám respekt, podobně jako z barumky:-).

Letos se mi příliš nelíbila organizace servisu. Nebyl moc prostorný a posádky měly díky civilním automobilům mnohdy problémy s příjezdy a výjezdy z parkoviště. V těchto situacích si Honza nadmíru oblíbil přítomnost klaksonu a já byla vděčna za přejezdová sluchátka:-).

Atmosféra byla skvělá. Nad moravskými výrazy jako třeba: Kam valíte?, jsme se bavili stejně, jako domácí při otázce: Kdepak je servis?:-).“

Rychlostní zkoušky především v okolí Kašavy jsou hodnoceny jako velmi obtížné na čtení rozpisu. Jak jsi se svým čtením spokojena? Neztratila se´s někde?

„Vzhledem k trvajícímu zvykání si na nový rozpis pro mě bylo čtení na těchto nelehkých tratích celkem obtížné. Jsem si vědoma několika chyb, které však náš výkon výrazně neohrozily. Měla jsem tendenci číst spíše dopředu, ale to bylo asi způsobeno Honzovou astronomicky rychlou jízdou:-).“

Předpověď počasí slibovala déšť, který se však nakonec nedostavil. Ulevilo se ti nebo máš mokrý povrch trati v oblibě?

„Díky osvědčeným informacím naší dvorní rosničky Honzy Kaila jsme již od pátku věděli, že pršet nebude. Honza Dohnal přesto místo spánku sledoval oblohu. Počasí však vyšlo dle předpovědi.

Mokrý povrch mám na závodech ráda. Maže výkonnostní rozdíly aut a dává vyniknout jezdeckému umu řidiče. Naopak déšť nemusím z hlediska poškození účesu a make-upu – v tomto ohledu dávám přednost suchu:-).“


Foto: Marek Talaš

Na rozdíl od mnoha soutěží organizují pořadatelé Kopné večerní vyhlášení výsledků. Jaká byla párty?

„Byla jsem překvapena, jak lze z oficiality, jakou vyhlášení výsledků je, udělat díky pohotovosti moderátora skvělou show:-).“

V posledních dnech zmítají české soutěže dvě kauzy – polemika o povinnosti užívat bezpečnostní systém HANS a pak odebrání licence několika jezdcům za účast při závodě do vrchu Zbraslav – Točná. Jak na tyto záležitosti pohlížíš Ty?

„Podle mě v automobilových soutěžích má užívání HANSU význam jen v malém procentu nehod. Při bočních či spodních nárazech je naopak spíše na škodu. Rozhodnutí, zda ho používat, by mělo být individuální volbou každého jezdce.

Ke kauze odebrání licencí bych asi poznamenala jen to, že znám z vlastní zkušenosti zpoždění o pár dní, ale tady se sametová revoluce zpozdila o dvacet let, takže demokracii zdar!:-).“

Sprinterský šampionát nyní čeká měsíční pauza. Jak jí hodláš vyplnit? Dorazíš se podívat nadcházející víkend do Českého Krumlova? Komu tam budeš případně držet palce a jaký je Tvůj tip na vítěze?

„Během pauzy si asi vyperu kombinézu před Krkonošemi, nakoupím pomůcky v papírnictví a setřu prach z licence:-). Jelikož jsme se původně měli Krumlova také aktivně zúčastnit, raději zůstanu doma a probrečím to v klidu:-). Naší absencí tip na vítěze padá, takže držím palce druhému nejlepšímu:-).“

Komentářů celkem: 8
21. 5. 2010 17:05
0 0
Gratulace smajlíksmajlík
21. 5. 2010 20:34
0 0
Humor této posádce nechybí a vyjádření Martiny k HANS a licencím přímo ukázkové smajlíksmajlík
21. 5. 2010 20:43
0 0
Já bych jí nemohl mít vedle sebe, já bych s ní pokaždý dojel pozdě do cílesmajlík
To by byli furt zkratky lesem přes křovíčka...Velká sympaťandasmajlík
21. 5. 2010 20:43
0 0
Já bych jí nemohl mít vedle sebe, já bych s ní pokaždý dojel pozdě do cílesmajlík
To by byli furt zkratky lesem přes křovíčka...Velká sympaťandasmajlík
21. 5. 2010 20:44
0 0
Sorry je to duplicitněsmajlíksmajlík
23. 5. 2010 18:19
0 0
Teda Willy smajlík FANDÍME smajlík
23. 5. 2010 18:48
0 0
Nejsympatyčtější posádka v rallysmajlíksmajlíksmajlík
23. 5. 2010 19:29
0 0
Kulda
No cooo já blondýnečky takový můžu noosmajlík
Hele je mi 27... to je akorát na Martinku smajlíksmajlík
O to víc Honzovi fandím teď...Clio S1600 a Martina k tomu, to je vítězná kombinacesmajlíksmajlík
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!