25. 5. 2010 23:20 − 2502× − 1

Rally Adriatico – komentář

Druhý díl kvalitního italského šampionátu se odehrál na krásných šotolinových tratích Rally Adriatico.

2. podnik italského mistrovství, 21. – 22. května, šotolina, Numana, 12 RZ


Italský šampionát odstartovala před třemi týdny úvodní soutěž evropského šampionátu, proslulá Rally Mille Miglia. Nejlépe si s tamními náročnými asfaltovými úseky poradil úřadující italský šampión Paolo Andreucci. S jeho Peugeotem 207 Super 2000 celou rally srdnatě bojoval Giandomenico Basso hájící jako již dlouhá léta barvy domácí značky Fiat. Technické potíže v samém závěru rally jej katapultovaly na pátou pozici. Nejrychlejším zástupcem továrního Abarthu se tak v cíli stal loňský vicemistr italského šampionátu Luca Rossetti.


Foto: www.rallylink.it

Kromě těchto dvou borců s Fiatem letos startují další dva přední známí piloti Luca Cantamessa a Gianfranco Cunico. Zatímco druhý jmenovaný cíl rally neviděl, neboť na sedmém testu havaroval, Cantaluka po problémech v druhé etapě skončil mimo elitní desítku. Kromě výše zmiňovaného Andreucciho s 207 Super 2000 startují i další piloti podílející se na rozruchu v bojích o nejvyšší příčky. V první řadě je třeba zmínit někdejšího italského šampióna Renata Travagliu, který pro letošek setrval u stáje Friulmotor a na první soutěži se hned postavil na pódium.


Foto: www.rallylink.it

Těsně pod stupni vítězů naopak zůstal Elwis Chentre, který odkoupil jednu z 207 belgické stáje Kronos a naplno se vrhnul do první italské soutěžácké ligy. Francouzské techniky od značky Peugeot k bojům o tučné bodové obnosy letos budou užívat i další piloti jako Piero Longhi, Alessandro Perico, Rudy Michelini nebo Tobia Cavallini. S dvojicí pilotů do sezóny 2010 odstartovala vloni debutující stáj Škoda Italia. Ta se letos stará o pronájem speciálů Fabia Super 2000 Guyi Wilksovi nebo Norbertu Herczigovi, ale na italské půdě nehodlá absentovat.


Foto: www.rallylink.it

Po odchodu jejich loňské hvězdy Longhiho k týmu Twister Corse prázdné místo zacelili hned dvojicí mladých jezdců. Tím zkušenějším je světem protřelý Čech Jan Kopecký, kterého v úvodní Mille Miglii výrazně přibrzdily dva defekty. Chybou a následnou havárií se ze hry vyřadil jeho kolega Marco Signor. Šanci na reparát dostali oba piloti při druhém podniku, který se odehrál na krásných šotolinových tratích Rally Adriatico.


Foto: www.rallylink.it

Kromě zmíněných zvučných italských jmen jim tam přibyl ještě další místní borec. Do Fordu Fiesta Super 2000 stáje A-Style usedl Umberto Scandola, který do loňské sezóny hájil barvy domácího Abarthu. Za něj v minulosti soutěžil i Andrea Navarra, který letos bude rovněž sedlat novinku od Fordu. Jeho nový speciál ovšem do startu druhého podniku stále nebyl připraven a někdejší mistr Evropy musel zůstat sedět doma.


Foto: www.rallylink.it

Scandola naopak předvedl parádní debut za volantem nového speciálu a v kraťoučké páteční etapě nedal nikomu šanci. Zvítězil v obou testech a na druhého Bassa si vyjel náskok 15,7 sekundy. Jeho stájový kolega Rossetti si vzal příklad z jezdců světového šampionátu, rozhodl se zataktizovat a do druhé etapy jít až z desáté příčky. Nikterak se dopředu nehrnul ani Andreucci, kterého ale dost zpomalovalo samotné páteční čištění trati a po RZ 2 figuroval na sedmé příčce. O pozici za ním dojel do pátečního cíle Kopecký.


Foto: www.rallylink.it

Druhý den zástupce naší země začal třetím časem, ovšem v průběhu čtvrtého testu musel kvůli problémům se spojkou odstoupit. Čest české značky musel zachraňovat Signor, ovšem dvacátou pozicí v cíli špatnou bilanci nikterak nevylepšil. O pozici za ním se do cíle dostavil Chentre, který nabral jednu část svého manka defektem a druhou nechal v penalizaci. Úvod letošní sezóny si za rámeček rozhodně nedá Longhi, jehož přechod k Peugeotu stáje Twister Corse zatím „zdobí“ dvě odstoupení. To aktuální bylo způsobeno technickou závadou.


Foto: www.rallylink.it

Černého Petra v podobě nutnosti čistit svým soupeřům tratě si díky páteční dominanci vytáhl Scandola. Jeho Fiesta se tak hned po první ranní zkoušce s první příčkou rozloučila, když se do čela vyšvihl Andreucci. Ten vyhrál všechny tři ranní testy a na první příčce si dokázal vybudovat náskok 13,9 vteřiny. O tento časový úsek zpět ale už nebyl Scandola, neboť se před něho dostal i Rossetti. Pilot Fiatu dokázal na dalších dvou testech zajet rychleji než vedoucí Ucci, nicméně z jeho náskoku umazal jen jedinou sekundu.


Foto: www.rallylink.it

Významným způsobem do průběhu soutěže promluvilo teprve dění v průběhu osmého testu. Na jeho trati dostal Andreucci defekt a pomalejší jízdou ztratil celkem dvě minuty. Ve výsledcích spadl na konec top ten a do čela se pochopitelně vyšvihnul Rossetti. Toho se snažil v cestě za vítězstvím pořádně potrápit Scandola, který vyhrál RZ 9 a snížil svůj odstup na 13,1 vteřiny. O atak se mladík za volantem Fiesty pokusil ještě v předposlední zkoušce, ale nakonec ve své snaze zabojovat o ztracenou vedoucí příčku neuspěl. Vedoucí muž ME Rossetti si dojel pro první letošní domácí triumf, který jej katapultoval do čela průběžné klasifikace šampionátu.


Foto: www.rallylink.it

O vydařeném úvodu sezóny rozhodně nemůže mluvit jeho týmový kolega Basso, který se tentokrát do bojů o vítězství vůbec nezapojil a do cíle dorazil na bronzové příčce. Tu dokázal ukořistit po souboji s nejrychlejším jezdcem produkčního auta Teemu Arminenem. Finský pilot Subaru zaskočil mnohé italské borce, když se od začátku pohyboval na pódiových příčkách. Nepěkný incident se stal na předposlední zkoušce, která musela být následně pozastavena. Andreucci se tam potkal s bláznivým quadistou jedoucím po trati. Nárazu do něj se vyhnout nedokázal, naštěstí to ale daný jedinec ve zdraví přežil.

Pořadí v cíli
1. Luca Rossetti/Matteo Chiarcossi (I) Fiat Punto Abarth S2000 1:19.52,1
2. Umberto Scandola/Cristiana Biondi (I) Ford Fiesta S2000 +13,8
3. Giandomenico Basso/Mitia Dotta (I) Fiat Punto Abarth S2000 +1.07,3
4. Teemu Arminen/Tuomo Nikkola (FIN) Subaru Impreza WRX STI +1.14,1
5. Renato Travaglia/Lorenzo Granai (I) Peugeot 207 S2000 +1.30,7
6. Mauro Trentin/Flavio Zanella (I) Peugeot 207 S2000 +1.40,1
7. Paolo Pesavento/Giacomo Ciuci (I) Peugeot 207 S2000 +1.48,5
8. Alfredo De Dominicis/Massimo Daddoveri (I) Peugeot 207 S2000 +1.53,4
9. Paolo Andreucci/Anna Andreussi (I) Peugeot 207 S2000 +2.15,1
10. Alessandro Bruschetta/Edoardo Civiero (I) Subaru Impreza WRX STI N14 +2.42,1

Stav šampionátu: 1. Rossetti 18, 2. Andreucci 14, 3. Travaglia 11, 4. Basso 10, 5. Scandola 8, 6. Chentre 5, 7. Perico a Cantamessa 3, 9. Michelini a Angrisani 2

Komentářů celkem: 1
26. 5. 2010 15:381
0 0
Tam se ty S2000 nějak rozrůstaj....smajlík
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!