3. 6. 2010 20:29 − 2787× − 0

Soutěžáci na Korábu

Pod Koráb si o posledním květnovém víkendu přijeli zazávodit jezdci startující v Českém mistrovství ZAV.

Pod Koráb, do Kdyně, na trať známou již z dob Rallye Vltava a nyní Rally Šumava, si o posledním květnovém víkendu přijeli zazávodit jezdci startující v Českém mistrovství ZAV. Mezi vrchaři startuje i několik soutěžáků, diváci mohou také vidět vozy, které znají ze soutěžních tratí. Bohužel po tom, co FAS začal tvrdě trestat majitele svých licencí startujících v tomto seriálu, se několik již přihlášených jezdců rallye, kteří se na této trati chtěli svézt a prodat zde své tvrdě nabyté zkušenosti, omluvilo. I tak si diváci přišli na své a ti jezdci, kteří se na start postavili, si pořádně zazávodili. Pořadatel totiž připravil nový, na kopcích nezvyklý systém hodnocení. Inspiroval se částečně i v rally. Sčítaly se totiž dohromady časy z obou dní. Těm, kteří v sobotu nedokončili svou jízdu, byl přidělen čas obdobně jako v superrally. Proti, na kopcích obvyklým dvěma ostrým jízdám, byly v sobotu odjety čtyři a v neděli tři závodní jízdy. To, spolu s proměnlivým počasím, v sobotu takřka ideální závodní, zato v neděli, po nočním dešti, trať střídavě osychala, střídavě ji kropily přeháňky, přineslo napínavé boje jak na trati, tak napětí mezi jízdami a závody dostaly ještě větší náboj než obvykle. Jezdci se tedy na Korábu dosyta vyřádili, i diváci odcházeli spokojeni.

Absolutně vyhrál Eda Patera na speciálu Subaru Impreza WRC98. Fandové rallye mohli vidět „své“ jezdce jak na trati, tak na stupních vítězů. V nejslabší třídě si vítězství a bronzové umístění odvezlo duo syna a otce Sukových, Vlasta jr. zvítězil i v juniorském poháru. Dalšímu soutěžákovi Tomáši Zelenkovi se začíná vyplácet zimní kůra, kterou jeho Fabia prošla, a zvítězil ve třídě závodních dvoulitrů. Pravidelně jezdí do Kdyně i další bývalý soutěžní ( a nejen soutěžní)jezdec Jiří Jírovec startující na jedničkovém bavoráku.

Kde si se ale oko a ucho soutěžního fanouška musí smlsnout je kategorie historických automobilů. V třináctistovkách startovala plejáda historických modelů z Mladé Boleslavi, smůlu měl další známý ze soutěžních tratí Antonín Muzikant na jehož Š 130 RS se porouchala převodovka. Zvítězil Josef Srnský ml. Na dalším klenotu 130 LR. Monokulturu škodovek narušil Otakar Teyschl na mini Cooperu. V šestnáctistovkách se objevila na startu další Lada VFTS, tentokrát ve slušovických barvách. Zvítězil David Patera na Citroenu Visa postaveném v radotínských dílnách podle vzoru, s kterým startovala posádka J. P. Ballet, M. Ch. Lallemetová na Rallye Monte Carlo. V nejsilnější třídě kraluje Ondra Lorenz na krásném Audi UrQuattro.

Závody proběhly k naprosté spokojenosti jezdců, diváků i pořadatelů. Celý víkend nebyl narušen žádnou mimořádnou, nebo nebezpečnou situací. Všíchni se již těší na dlaší závod do Prachatic, na trať na Libínské Sedlo.

Zájemci mohou další informace, fotogalerie a výsledky najít na stránkách seriálu www.edda.cz/mscrdovrchu.

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!