Pech vítězem Rallye Matador Tatry
Čtvrtým závodem Global Assistance Mezinárodního Mistrovství České republiky v rally byl 36.ročník Rallye Matador Tatry s centrem v Púchově. Tato dvoudenní soutěž sčítala celkem 744,95 km a byla rozdělena do jednadvaceti rychlostních zkoušek v délce 190,15 km. Na start púchovské soutěže se nakonec postavilo 71 posádek z celkového počtu 93 přihlášených posádek. Mezi největší favority patřil Jan Kopecký s tovární Škodou Fabií WRC a Václav Pech s Fordem Focusem WRC. Na startu nechyběl ani Štěpán Vojtěch, jehož prioritou bylo zvládnutí celé soutěže. Na Slovensko přijel o nejvyšší příčky bojovat rovněž Karel Trněný (Škoda Octavia WRC).
Foto: Marek FELT eWRC.CZ
Mezi produkčními vozy se dal očekávat boj o vítězství především mezi dvojicí Cserhalmi (Mitsubishi Lancer EVO VII) a Bérešem (Subaru Impreza STi). Z českých účastníků mohli na nejvyšší příčky rovněž myslet Arazim (Mitsubishi Lancer EVO VII), či Jandík s půjčeným Mitsubishi Lancer EVO VIII od Milana Lišky.
Opět skvěle obsazená byla třída S1600, která hraje prim ve skupině A. Při neúčasti Valouška a Prokopa byl největším favoritem polský reprezentant Grzyb se Suzuki Ignis S1600. Pozadu určitě nechtěl zůstat ani Josef Peták, či Roman Odložilík (oba Renault Clio S1600). Vylepšit reputaci z nevydařené premiéry přijel Kouřil s vozem Fiat Punto S1600.
Ještě před startem soutěže byla zrušená rychlostní zkouška 4/8/12 Lúky. V cíli rychlostní zkoušky hrozila nesjízdnost vozovky a tak byla raději z bezpečnostních důvodů sportovními komisaři zrušená.
Foto: Marek FELT eWRC.CZ
První etapa tak nakonec sčítala devět rychlostních zkoušek. Z toho tři z nich se jely na českém území v okolí obce Valašské Klobouky. Rallye Matador Tatry patří spíše k těm rychlejším soutěžím a tak se dal očekávat nízký počet odpadlých posádek a menší časové odstupy jednotlivých posádek. Do soutěže podle očekávání vstoupil nejlépe Jan Kopecký s tovární Fabií WRC, s minimální ztrátou dokončili úvodní měřený test Václav Pech a Štěpán Vojtěch. Smůlu na první RZ měl Karel Trojan startující s vozem Mitsubishi Lancer EVO VII. Krátce po startu začal mít problémy s hadicí od turba a ztratil bezmála tři minuty. Skvěle vyšel vstup Bérešovi ml. a Cserhalmimu. Oba jezdci figurovali zpočátku na čtvrtém, resp. pátém místě. Mezi šestnáctistovkami se podle prognóz povedl úvod nejlépe Grzybovi se Suzuki Ignis S1600. Nedařilo se příliš Petákovi, který se musel v úvodu sklonit před výkonem Odložilíka.
Ve druhé sekci soutěže přišly první problémy pro řadu posádek. Špatnou chvilku si na sedmé rychlostní zkoušce vybrala posádka Štěpán Vojtěch a Michal Ernst, když na nejdelším měřeném úseku celé soutěže poslali svého Peugeota 206 WRC přes střechu a tím ztratili přes minutu na vítězného Pecha. Problémy se nevyhnuly ani Kopeckému, který ve stejném místě jako Vojtěch také chyboval, když opustil krátce trať. Defekt postihl Jandíka a Tomaštíka, kterému dokonce defekt pneumatiky způsobil malý požár.
Mezi produkčními vozy stále sváděli nádherný souboj Béreš s Cserhalmim. Rozdíl mezi nimi byl pouze 7,7 vteřin. S větším odstupem na třetí pozici figuroval Václav Arazim, následovaný Štěpánkem a Štajfem (oba Subaru Impreza STi).
Foto: Marek FELT eWRC.CZ
Skupina A byla i ve druhé sekci jasnou záležitostí Grzyba. Druhý Odložilík již ztrácel přes minutu a Peták byl o dalších deset sekund za Odložilíkovým Cliem. V závěrečné sekci první etapy začal mít velké problémy Jan Kopecký. Nejdříve vypadla hadice od čidel, posléze chytil Kopecký minutu penalizace za pozdní příjezd do ČK, způsobený dalšími technickými problémy a aby toho nebylo málo, tak se mu v závěru etapy zasekával plynový pedál. Těchto problémů soupeře využil Václav Pech a vybudoval si po první etapě náskok téměř půldruhé minuty. Třetí příčka po první etapě patřila Vojtěchovi a další půl minuty zpět byl Trněný.
Mezi produkčními vozy zůstalo pořadí beze změny, tedy Béreš, Cserhalmi a Arazim. Ve skupině A, tedy i mezi šestnáctistovkami dominoval první etapě Grzyb, před Petákem, jenž v záběru zrychlil a alespoň se posunul před Odložilíka. Na čtvrtém místě figuroval Tlusťák se Saxem.
Druhá etapa byla rozdělena do závěrečným tří sekcí po třech rychlostních zkouškách. Všechny měřené úseky se jely na Slovensku v okolí Púchova. Ačkoliv ve zbývajících devíti RZ zvítězil Jan Kopecký, tak se mu nepodařilo zvítězit. V cíli mu chybělo přes 40 vteřin na vítěznou plzeňskou posádku Václav Pech a Petr Uhel. Se třetím místem v cíli byl naprosto spokojen Štěpán Vojtěch na voze Peugeot 206 WRC. Rovněž čtvrtý Karel Trněný mohl být nakonec spokojený, přestože si v průběhu soutěže stěžoval sám na sebe. Na páté příčce a zároveň první mezi produkčními vozy skončil Jozef Béreš ml. se Subaru Impreza STi. Na dobré výkony z předešlých závodů navázal rovněž polský jezdec Frycz startující s Nissanem Almerou Kit Car. Na Slovensku patřilo talentovanému polskému jezdci šesté místo absolutně. Druhé mezi produkčními vozy a sedmé místo absolutně si na domácích tratích vyjel Tibor Cserhalmi.
Foto: Marek FELT eWRC.CZ
Ve skupině A první a na skvělém sedmém místě absolutně soutěž dokončil Grzyb se Suzuki Ignis S1600, jenž dokázal porazit o více jak půlminuty Arazima, třetího mezi PV. Na druhém místě ve skupině A skončil Josef Peták a třetí místo obsadil Roman Odložilík (oba Renault Clio S1600).
Ve skupině N vyhrál Petr Křížek s Hondou Civic Type-R, před Tarabusem (Honda Civic VTi) a Koukolou (Honda Civic Type-R).
Soutěž nakonec dokončilo 48 posádek.
Další soutěží Global Assistance MMČR bude 26.5.-28.5. Seat Rally Český Krumlov.
Ono to je spise reportaz jez komentar! Ja to pojimam vzdy jako reportaz! Ono jako co bych mel psat, ze tenhle jel takhle na oko a ten zas takhle. Na to ja proste nejsem psat jak se mne libila soutez, co mi vadilo a kdo se mi nejvice libil, nebo kde to bylo super apod.
Jestli chces, tak muzes neco takoveho delat.
Ale je pravda, ze by nahore melo byt radeji napsano "reportaz"! To vsak neni v me moci prepsat! To je na Adminovi!
přeber si to
Diky. To jsem rad Je to focene Nikonem D70 a objektivem, jenz je v setu, tedy 70-300mm!