Andrea Mrázková - eWRC.cz
10. 6. 2010 16:16 − 2723× − 17

Preview Agrotec Mogul rally Hustopeče 2010

Tři týdny od poslední rallye utekly jako voda a český šampionát ve dvoudenních soutěžích pokračuje v Hustopečích.

Tři týdny od českokrumlovské rallye utekly jako voda a český šampionát Mediasport.cz Mezinárodního mistrovství České republiky ve dvoudenních soutěžích pokračuje o tomto víkendu svým čtvrtým podnikem, Agrotec Mogul rally Hustopeče, která celé letošní dění přehoupne do druhé poloviny.

Oficiální stránky soutěže

Mapy

Časový harmongram

Přihlášené posádky

I když se z počátku zdálo, že díky nepřízni počasí bude hustopečská soutěž ohrožena, nakonec pořadatelé přinesli dobrou zprávu. Silné deště předchozích dnů sice poničily cesty, v některých pasážích jsou naplaveny velké vrstvy bahna, ale ani to nenaruší průběh čtvrtého podniku MMČR. Celý organizační tým pracuje na odstraňování napáchaných škod na připravených rychlostních zkouškách a v záloze je přichystána i úprava itineráře u dvou erzet. Jak to nakonec dopadne, uvidíme již zítra.

Letošní hustopečská trať má pro jezdce připraveno na sedmi úsecích krásných 190 ostrých kilometrů a oproti loňsku doznala několika změn. Po loňském ročníku, kdy pořadatelé soutěž zavedli do jihomoravské metropole Brna a průjezd „bazénem“ se nesetkal s příznivým ohlasem jezdců, se soutěž vrací zpět ke svému původnímu schématu, kdy centrum dění bude v Hustopečích a celá soutěž se pojede v jejich okolí. Zcela novým úsekem hustopečské rally je úvodní test prvního dne, RZ Vrbice. Tato RZ patří k nejkratším úsekům celé soutěže a obsahuje několik míst, která mohou být hodně zrádná a záludná. Drobnými úpravami také prošla dobře známá RZ Boleradice, která je naopak nejdelším a zároveň nejtěžším úsekem soutěže. Další pozměněnou zkouškou prvního dne je RZ Hustopeče. Ta v sobě kombinuje dva úseky minulého roku, a také obsahuje zcela novou pasáž vedoucí do jejího cíle.

Ani testy druhého dne nezůstaly zcela beze změn. První a zároveň upravená erzeta tohoto dne, RZ Diváky, v sobě kombinuje části loňské nejdelší zkoušky a začátek patří jedné ze starších vložek. Díky častým změnám svého charakteru i povrchu a náročnému výškovému profilu bude nepochybně patřit mezi nejtěžší testy sobotního dne. Další a poslední změněnou RZ je starovický test, který se v letošní podobě vrátil do itineráře soutěže po několika letech.

Kromě drobných úprav několika rychlostních zkoušek, ale pořadatelé přišli ještě s další, poměrně zásadní změnou v časovém harmonogramu prvního dne, a to se změnou času startu. Pro letošek opustili tradici nočního závodění úvodní etapy a první posádka tak vyjede na trať již v odpoledních hodinách. Druhý průjezd čtyřmi úseky prvního dne pak soutěžní posádky absolvují klasicky již za tmy.

Mezi přihlášenými posádkami jsou již všechny týmy z čela průběžného pořadí českého šampionátu, a tak se i zde můžete těšit na zajímavé souboje o posty nejvyšší. Stejně jako v předchozích podnicích letošní rally sezóny ČR bude rozhodně i zde o přední příčky bojovat dosavadní vedoucí muž českého šampionátu Pavel Valoušek s továrním vozem Škoda Fabia S2000, Škoda Delimax týmu, kterému zde loni patřila příčka třetí.

Při zápolení o medailová umístění se samozřejmě představí i druhý muž průběžné klasifikace Václav Pech jun. se spolujezdcem Petrem Uhlem na Mitsubishi Lancer EVO IX. Posádka EuroOil týmu si určitě bude chtít připsat další cenné body do celkového hodnocení a zvětšit tak svůj bodový náskok před jejich velkým rivalem Romanem Krestou. Ten, stejně jako tomu bylo v Českém Krumlově, bude se svým Peugeotem 207 S2000 i v Hustopečích obhajovat vítězství z loňského roku. Od prvního letošního podniku míchá kartami na prvních místech Jaromír Tarabus s Fordem Fiesta S2000, a tak není pochyb, že ani v Hustopečích neprodá svou kůži lacino a tvrdě se pustí do dalších bojů o pódiová umístění.

Určitě o sobě dá také vědět Vojtěch Štajf s vozem Subaru Impreza WRX STI, který si po havárii v Českém Krumlově jistě bude chtít zlepšit chuť pěkně bodovaným umístěním a vyhnout se nevhodně umístěným kládám na kraji cesty… Ze stabilních jezdců špičky MMČR v Hustopečích chybí Josef Peták s Peugeotem S2000, který v minulosti nebyl nikdy příliš nadšený z charakteru této soutěže a navíc není dokončená repase jeho vozu.

Kvalitní domácí špičku pak doplňují piloti klasických produkčních vozů nejpočetnější skupiny N4 Václav Arazim, Vladimír Jakeš (oba Mitsubishi Lancer EVO IX) či Emil Triner (Subaru Impreza STI) a pilot dalšího vozu specifikace S2000 Antonín Tlusťák (Škoda Fabia S2000), se kterými je stále třeba počítat mezi deseti nejlepšími. Překvapit ale může i někdo další.

Skupina A, která je v Hustopečích díky zařazení soutěže do Citroen Trophy CZ, hojně zastoupená „cédvojkami“ slibuje neméně pěknou podívanou. Lze očekávat, že stejně jako v Krumlově bude dvoukolkám vévodit dvojice jezdců Honza Šlehofer s Puntem S1600 a Honza Černý s Citroenem C2 R2 Max. Na paty jim rozhodně bude šlapat Petr Brynda s Cliem R3, Milan Kneifel na Suzuki Ignis S1600, Jiří Vlček s „karkulkou“ či Petr Zedník s Fiestou S1600. Ve třídě N3 se můžete těšit na výkony dvou Civiců Type R, které jak už jsme zvyklí, budou pilotovat jezdci Egon Smékal a Petr Křížek. Trojlístek pak s Alfou Romeo 147 jako vždy doplňuje místní Martin Rada.

Ač je do Hustopečí přihlášeno pouhých 49 posádek, určitě se nemusíte bát, že bude nouze o pěkný sport a hezké souboje na trati.

Stejně jako všude, tak i zde platí prosba o dodržování všech pravidel bezpečnosti rally, mezi které rozhodně patří pohyb diváků jen v povolených zónách a respektování pokynů zástupců pořadatele, které podél tratí erzet potkáte. Za dodržování „správného rally chování“ vám všem děkujeme a přejeme skvělou hustopečskou podívanou.

Komentářů celkem: 17
10. 6. 2010 16:301
0 0
46 přihlášnejch aut, to je sakra málo, doufám že bohemka bude pravý opak
10. 6. 2010 16:412
0 0
Tam by měli pomocti poláci...
10. 6. 2010 17:423
0 0
Lze očekávat, že stejně jako v Krumlově bude dvoukolkám vévodit dvojice jezdců Honza Šlehofer s Puntem S1600. ASI NEBUDE KDYŽ NENI VUBEC PŘIHLAŠENEJ.
10. 6. 2010 17:434
0 0
49 posádek? A kde je znát to avizované ponížení startovného pro slabší třídy? Třídy N3- 3 auta, N2- 2 auta, N1- nikdo, A5 jedno auto....????smajlík
10. 6. 2010 17:475
0 0
a nevíte co měl znamenat ten jejich shakedown??? vždyť nikde nejsou ani výsledky :D
10. 6. 2010 18:316
0 0
maca300: píšeš čtvrt hodiny po začátku shakedownu a chceš výsledky?? smajlík No ale i tak těžko říct, jestli se nějaké dají očekávat..
10. 6. 2010 18:397
0 0
asi jo když to má 2,8 km s pár zakrut v polich bude smajlík smajlík aji FORD company se prej chystal s Fiestou 4x4 smajlík
10. 6. 2010 19:008
0 0
thom
Třídy N3, N2, N1, A5...vymírajtak tak trochu...a je to velká škodasmajlík
Je jasný, že na týhle výkonnostní úrovni si to většina lidí platila sama...sponzoři moc nebyli a nejsou..
A stratovný a další věci sou pro ně drahý no...Takže účast je sporadická.
Co s tím?....
10. 6. 2010 19:259
0 0
waldimeer: aha já ani nevěděl kdy je začátek ale myslím že se stejně výsledků nedočkáme smajlík
10. 6. 2010 19:5910
0 0
Ahoj všem , jedu poprvé a to ze zjištných důvodů na Hustopeče.Nevím co mě čeká , ale těším se smajlík.Chtěla bych popřát všem posádkám , i když v horkém letním počasí super jízdu a organizátorům , kteří rally dávají možná víc než si kdokoli z nás dovede představit , dva dny bez problémů a komplikací.Fanouškům spokojenost a zítra v jedenáct na Agrotecu čauky , nebojte bude to mazec jde o RALLY a ta se jezdí srdcem smajlík
10. 6. 2010 21:0611
0 0
uz sa tesiiiim skoda ze jede tak malo ale uvidime snad sa bude dat prejet no =)smajlík hlavne ze bude na co kukat a verim ze boj o metu nejvyssi bude drsny
10. 6. 2010 21:1412
0 0
tak jsem se vratil z mista cinu, shakedownu se zucastnilo +- 10 posadek /vcetne Pecha, Valouska, Tarabuse ../, ale pokud vim, casy nebudou, byl jsem i na startu /resp. v cili/ a zadnou fotobunku jsem nevidel..
10. 6. 2010 21:1913
0 0
maca300: Jsem na tom stejně. Taky nevím, kdy se zejtra startuje, ale to, že ještě nemaj výsledky ze sobotního cíle, to je fakt pořadatelskej binec. To by se opravdu, ale opravdu, trpět nemělo!
10. 6. 2010 22:2414
0 0
To je brané čistě na odzkůšání auta, na žádné časy se nehraje smajlík
11. 6. 2010 13:0015
0 0
nevíte někdo,jestli se dá dostat do Němčiček,abychom nebyli zavření v RZ
11. 6. 2010 21:3516
0 0
Ahoj všichni.
13. 6. 2010 22:4717
0 0
Co stím? - nic, protože i kdyby ses s N1-čkou nebo jiným v uvozovkách nezajímavým autem na hlavu postavil nikoho to zajímat nebude vyjma webů s rally tématikou. Vždyť stejně po čtyřicátým autě většina diváků přejede na jinou RZ aby viděla špičku tak naco vlastně víc aut. smajlík
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!