Preview Agrotec Mogul rally Hustopeče 2010
Tři týdny od českokrumlovské rallye utekly jako voda a český šampionát Mediasport.cz Mezinárodního mistrovství České republiky ve dvoudenních soutěžích pokračuje o tomto víkendu svým čtvrtým podnikem, Agrotec Mogul rally Hustopeče, která celé letošní dění přehoupne do druhé poloviny.
I když se z počátku zdálo, že díky nepřízni počasí bude hustopečská soutěž ohrožena, nakonec pořadatelé přinesli dobrou zprávu. Silné deště předchozích dnů sice poničily cesty, v některých pasážích jsou naplaveny velké vrstvy bahna, ale ani to nenaruší průběh čtvrtého podniku MMČR. Celý organizační tým pracuje na odstraňování napáchaných škod na připravených rychlostních zkouškách a v záloze je přichystána i úprava itineráře u dvou erzet. Jak to nakonec dopadne, uvidíme již zítra.
Letošní hustopečská trať má pro jezdce připraveno na sedmi úsecích krásných 190 ostrých kilometrů a oproti loňsku doznala několika změn. Po loňském ročníku, kdy pořadatelé soutěž zavedli do jihomoravské metropole Brna a průjezd „bazénem“ se nesetkal s příznivým ohlasem jezdců, se soutěž vrací zpět ke svému původnímu schématu, kdy centrum dění bude v Hustopečích a celá soutěž se pojede v jejich okolí. Zcela novým úsekem hustopečské rally je úvodní test prvního dne, RZ Vrbice. Tato RZ patří k nejkratším úsekům celé soutěže a obsahuje několik míst, která mohou být hodně zrádná a záludná. Drobnými úpravami také prošla dobře známá RZ Boleradice, která je naopak nejdelším a zároveň nejtěžším úsekem soutěže. Další pozměněnou zkouškou prvního dne je RZ Hustopeče. Ta v sobě kombinuje dva úseky minulého roku, a také obsahuje zcela novou pasáž vedoucí do jejího cíle.
Ani testy druhého dne nezůstaly zcela beze změn. První a zároveň upravená erzeta tohoto dne, RZ Diváky, v sobě kombinuje části loňské nejdelší zkoušky a začátek patří jedné ze starších vložek. Díky častým změnám svého charakteru i povrchu a náročnému výškovému profilu bude nepochybně patřit mezi nejtěžší testy sobotního dne. Další a poslední změněnou RZ je starovický test, který se v letošní podobě vrátil do itineráře soutěže po několika letech.
Kromě drobných úprav několika rychlostních zkoušek, ale pořadatelé přišli ještě s další, poměrně zásadní změnou v časovém harmonogramu prvního dne, a to se změnou času startu. Pro letošek opustili tradici nočního závodění úvodní etapy a první posádka tak vyjede na trať již v odpoledních hodinách. Druhý průjezd čtyřmi úseky prvního dne pak soutěžní posádky absolvují klasicky již za tmy.
Mezi přihlášenými posádkami jsou již všechny týmy z čela průběžného pořadí českého šampionátu, a tak se i zde můžete těšit na zajímavé souboje o posty nejvyšší. Stejně jako v předchozích podnicích letošní rally sezóny ČR bude rozhodně i zde o přední příčky bojovat dosavadní vedoucí muž českého šampionátu Pavel Valoušek s továrním vozem Škoda Fabia S2000, Škoda Delimax týmu, kterému zde loni patřila příčka třetí.
Při zápolení o medailová umístění se samozřejmě představí i druhý muž průběžné klasifikace Václav Pech jun. se spolujezdcem Petrem Uhlem na Mitsubishi Lancer EVO IX. Posádka EuroOil týmu si určitě bude chtít připsat další cenné body do celkového hodnocení a zvětšit tak svůj bodový náskok před jejich velkým rivalem Romanem Krestou. Ten, stejně jako tomu bylo v Českém Krumlově, bude se svým Peugeotem 207 S2000 i v Hustopečích obhajovat vítězství z loňského roku. Od prvního letošního podniku míchá kartami na prvních místech Jaromír Tarabus s Fordem Fiesta S2000, a tak není pochyb, že ani v Hustopečích neprodá svou kůži lacino a tvrdě se pustí do dalších bojů o pódiová umístění.
Určitě o sobě dá také vědět Vojtěch Štajf s vozem Subaru Impreza WRX STI, který si po havárii v Českém Krumlově jistě bude chtít zlepšit chuť pěkně bodovaným umístěním a vyhnout se nevhodně umístěným kládám na kraji cesty… Ze stabilních jezdců špičky MMČR v Hustopečích chybí Josef Peták s Peugeotem S2000, který v minulosti nebyl nikdy příliš nadšený z charakteru této soutěže a navíc není dokončená repase jeho vozu.
Kvalitní domácí špičku pak doplňují piloti klasických produkčních vozů nejpočetnější skupiny N4 Václav Arazim, Vladimír Jakeš (oba Mitsubishi Lancer EVO IX) či Emil Triner (Subaru Impreza STI) a pilot dalšího vozu specifikace S2000 Antonín Tlusťák (Škoda Fabia S2000), se kterými je stále třeba počítat mezi deseti nejlepšími. Překvapit ale může i někdo další.
Skupina A, která je v Hustopečích díky zařazení soutěže do Citroen Trophy CZ, hojně zastoupená „cédvojkami“ slibuje neméně pěknou podívanou. Lze očekávat, že stejně jako v Krumlově bude dvoukolkám vévodit dvojice jezdců Honza Šlehofer s Puntem S1600 a Honza Černý s Citroenem C2 R2 Max. Na paty jim rozhodně bude šlapat Petr Brynda s Cliem R3, Milan Kneifel na Suzuki Ignis S1600, Jiří Vlček s „karkulkou“ či Petr Zedník s Fiestou S1600. Ve třídě N3 se můžete těšit na výkony dvou Civiců Type R, které jak už jsme zvyklí, budou pilotovat jezdci Egon Smékal a Petr Křížek. Trojlístek pak s Alfou Romeo 147 jako vždy doplňuje místní Martin Rada.
Ač je do Hustopečí přihlášeno pouhých 49 posádek, určitě se nemusíte bát, že bude nouze o pěkný sport a hezké souboje na trati.
Stejně jako všude, tak i zde platí prosba o dodržování všech pravidel bezpečnosti rally, mezi které rozhodně patří pohyb diváků jen v povolených zónách a respektování pokynů zástupců pořadatele, které podél tratí erzet potkáte. Za dodržování „správného rally chování“ vám všem děkujeme a přejeme skvělou hustopečskou podívanou.
Třídy N3, N2, N1, A5...vymírajtak tak trochu...a je to velká škoda
Je jasný, že na týhle výkonnostní úrovni si to většina lidí platila sama...sponzoři moc nebyli a nejsou..
A stratovný a další věci sou pro ně drahý no...Takže účast je sporadická.
Co s tím?....