Zbyněk Čermák - eWRC.cz
14. 6. 2010 17:09 − 2608× − 0

Fiesta Cup 2010 – šest aut na startu Rallye Show

Kompletní startovní pole šesti nových Fiest v provedení Cup se nakonec postavilo na start Rallye Show Velký Rapotín.

Kompletní startovní pole šesti nových Fiest v provedení CUP se nakonec postavilo na start Rallye Show Velký Rapotín. Pět posádek mělo plně bojovat o umístění a šestá byla připravena pro svezení dvou výherců soutěže na ZAK TV. „Je to první akce v ČR, kde na startu stojí všech šest nových aut. Jsem rád, že se to podařilo zrovna zde v Tachově – je to jen kousek do Plzně, kde má náš ARTFordSPORT základnu a tak jezdce i závodničky mohla podpořit spousta známých z Plzeňska,“ hlásil promotér Fiesta Cupu 2010 Jiří Galuška. Na start RZ 1 se tak v sobotu po osmé hodině s čísly 26-30 a 42 postupně vydalo šest různobarevných Fiest i s jejich posádkami.

A že bylo o co a s kým závodit – o tom svědčí statistika před startem. Na start Rallye Show se postavilo celkem 43 speciálů. A nejobsazenější byla právě třída A1 – do 1400ccm – kde celkem startovalo 18 aut. Ve třídě A1 startují i Fiesty 1,3Cup, které disponují motorem s obsahem 1292ccm a výkonem necelých 100Ps. Nejlepší z Fiesta Cupu se ale rozhodně v této nabité třídě neztatili. V cíli Rallye Show se dvě nejrychlejší posádky Fiesta Cupu dostaly hodně vysoko. Posádka Ondra Smetana – Petr Vojta totiž dokázala obsadit ve třídě A1 celkové 5. místo /a 14. místo absolutně/ a posádka Tom Fryč – Lukáš Němec se probojovala na 6. místo v třídě A1 /a 15. místo absolutně/. Ale pojďme od začátku…

První dvě RZ byly spíše o testování – hned tři posádky totiž absolvovaly svůj první ostrý start v rámci Fiesta Cupu /Ondra Smetana – Petr Vojta – žlutá s č. 30, Tomáš Herold – Martin Vlček – fialová s č. 29 a Jan Bešta – Marek Hora – modrá s č.42/. Jak se ale ukázalo, jezdci si velmi rychle závodničky osahali a od třetí RZ se strhnul opravdový souboj. „Naším cílem je dovézt Fiestu do cíle, pěkně se svézt a samozřejmě – chceme vyhrát,“ byl na startu optimisticky naladěn pilot č. 27 Tomáš Fryč. „Já jedu první ostrou rallye v životě – Fiestu jsem si vybral pro zajímavou cenu za pronájem a hlavně protože to je na ovládání a učení absolutně pohodové auto,“ řekl před startem jeden z nováčků Jan Bešta.

Podle časů po RZ1 to vypadalo, že pole Fiest se rozdělí na dvě skupiny. Z té rychlejší skupiny Vavřička – Fryč – Smetana, která měla bojovat o první místo však hned v RZ2 pro závadu spojky odpadla posádky zelené Fiesty č. 26 Jiří Vavřička – Pavel Suchý. Na čele se tak usadila dvojice posádek Smetana – Vojta a Fryč – Němec. Po prvních třech RZ je dělilo jen 9 s. O třetí místo se přetahovala posádka T. Herold – M. Vlček s jedinou smíšenou dvojicí D. Zachoval – P. Kutalová. Změnu přinesla až RZ4, která znamenala tvrdý stop pro posádku č. 29 – Herold – Vlček. Do široké zatáčky, která byla obsypána diváky, vletěl o něco rychleji a pro efektní průjezd vzal za ručku… Jenže auto na asfaltu, který byl plný štěrku, nedokázal poslat správným směrem a skončil čelně ve vantu za příkopem. „Normálně už jsem jen čekal jaká to bude rána. Pak se proti nám napružila do špičky kevlarová kapota Fiesty a natvrdo jsme se zastavili o mez. Auto bylo nepojízdné, ale škoda není tak veliká – dokonce i ta kevlarová kapota vydržela,“ komentoval svoji akci Tomáš Herold.

Souboj o stupně vítezů ale pokračoval i nadále. V RZ4 dokázal T. Fryč porazit O. Smetanu o 2s a tak se před posledními dvěma RZ rozdíl snížil na 7 s. Na třetí místo se díky Heroldově nehodě posunula posádka červené Fiesty D. Zachoval – P. Kutalová. Na záda jim už ale dýchal i další nováček Jan Bešta, který v RZ4 dokázal získat 19s. Posádky se seřadily na start posledních dvou RZ – jenže do souboje o vítězství zasáhla úplně jiná posádka. RZ5 byla pro olej na trati pro všechny posádky od č.25, a tedy i pro všechny Fiesty, nahrazena jen volným průjezdem. „Bohužel, předpisy jsou takové, bezpečnost musí být na prvním místě. Ještě zkusíme přitlačit na plyn, ale že bych na Ondru Smetanu stáhnul 7 s za jednu RZ – to není moc reálné. Ale zkusíme to,“ komentoval stav před poslední RZ pilot oranžové Fiesty Tom Fryč. Poslední RZ Fryč skutečně ještě přidal, vyhrál ji o 4 s, ale na vítězství to nestačilo. „Fiesty jsou skutečně velmi vyrovnané. Vyhráli jsme po cca 60km a celkem 32min ostré jízdy o 2,7 s – to je fakt o chlup. Výkon Fiest není sice vysoký, jízda je hodně o schopnosti vyhovět autu – ale díky shodnosti aut je to zajímavé závodění,“ prohlásila na závěr posádka Smetana – Vojta. Souboj o třetí místo pak pro sebe získala posádka D. Zachoval – P. Kutalová. Čtvrtá posádka J. Bešta – M. Hora sice opět v RZ6 tento minisouboj vyhrála, ale nedokázala získat dostatek vteřin.

Výsledky Fiesta Cupu 2010 – Rallye Show Velký Rapotín

1. Onřej Smetana – Petr Vojta čas 32.33,78 /5.místo A1, 14.m-absol./
2. Tom Fryč – Lukáš Němec čas 32.36,34 /6.místo A1, 15.m-absol./
3. Dan Zachoval – Petra Kutalová čas 34.25,35 /11.místo A1, 21.m-absol./
4. Jan Bešta – Marek Hora čas 34.42,81 /12.místo A1, 22.m-absol./

Další rallye akce, pro kterou jsou nové malé závodničky Fiesta 1,3Cup k pronájmu, jsou již za dveřmi. 25. – 26. 6. Radouňská Rallye /Volný pohár – dvoudenní asfaltová soutěž – cca 110 ostrých km/. O 14 dní později v termínu 9. – 10. 7. Železná Rallye Lomnice n.P. /Rallye Cup – šotolinová soutěž/. Více info na www.artfordsport.com nebo na www.fiestacup-afs.com.

„Pro další akci – Radouňskou rallye jsou ještě volné tři Fiesty. Cena za tento podnik /bez startovného/ je komplet jen 17.900 Kč. Pro šotolinovou Železnou Rallye na začátku července je již volné jen jedno poslední auto – zde je cena 21.900 Kč /komplet all-inclusive/ + startovné. Pokud máte zájem, rádi Vám se startem v rallye pomůžeme,“ uzavřel hodnocení Jiří Galuška.

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!