Vlastimil Resl - eWRC.cz
1. 7. 2010 19:36 − 4155× − 2

Honza Dohnal je připraven i na „Safari“

Velmi pestrý program má v posledních týdnech úřadující sprinterský šampión skupiny A Jan Dohnal.

Velmi pestrý program má v posledních týdnech úřadující sprinterský šampión skupiny A Jan Dohnal. Vedle úspěšných startů na Rally Krkonoše a hradecké Rally Show stihl zavítat i do exotického Uzbekistánu. Nyní už je ale plně soustředěn na jeden z domácích soutěžáckých vrcholů – Rally Bohemia.

Doslechl jsem se, že jsi před Rally Krkonoše strávil nějaký čas v exotických krajích?

„Ano. Zatímco tým intenzivně pracoval, já se válel na „luxusní“ dovolené v Uzbekistánu. Byl jsem tam na otcově svatbě za družičku:) Výhoda byla, že z mého vlasového porostu jde krásně vytvořit třípatrový trmel a vejde se do něj hodně kytiček. Celých čtrnáct dní jsem tam taky intenzivně potrénoval pro případný budoucí start na Rally Safari. Na tamních silnicích byla totiž nejen spousta šotoliny, ale i jámy, výkopy a otevřené kanály bez vík. Při neskutečné šířce cest, postrádajících jakékoliv pruhy, bylo docela dobrodružstvím tlačit se v řadě s dalšími sedmi, osmi auty typu moskvič, žigul a volha. U nás musíš k prožití adrenalinového zážitku jezdit rallye, v Uzbekistánu stačí přejít silnici.“

V Krkonoších jsi opět startoval se svým Renaultem Clio S1600. Probíhala tentokrát jeho příprava bez komplikací a stihli jste před soutěží nějaký test?

„ Začnu od konce. Test jsme nestihli, jen jsme se projeli po rovině s cílem zkontrolovat při plném plynu nějaké hodnoty v ECU. V pondělí před startem Rally Krkonoše se vrátil ze země Galského kohouta kompletně nový motor. Francouzská strana ukázala snahu vstřícným krokem a poskytla inženýra, neustále kontrolujícího důležité hodnoty a upravujícího mapy v řídící jednotce. Při této příležitosti bych chtěl vyzvednout práci týmového manažera a mechaniků na zajištění všeho potřebného a přípravu před soutěží.“

Jak hodnotíš tratě, organizaci a atmosféru čtvrtého sprintu sezóny? Vyhovuje ti systém pouhých dvou sekcí po čtyřech rychlostních zkouškách?

„Tento systém mi nevadí. Jedinou výtku mám k absenci servisní zóny po závěrečné rychlostce. Přijet na cílovou rampu s totálně zabláceným autem není moc důstojné vůči reklamním partnerům, úzce spjatých s rallye, bez jejichž podpory by závodění prostě nebylo možné. Tratě byly úzké, rychlé a technické, při neustále se měnícím povrchu a spoustě vytahaného bláta velice náročné. K organizaci žádné výhrady nemám, atmosféra byla skvělá.“

Obě sekce se tentokrát odvíjely ve zcela odlišném duchu. První dvě erzety jste sváděli těsný souboj s Antonínem Novákem a Petrem Bryndou, na něhož jste po čtvrtém testu měli náskok necelých deseti vteřin. Druhou rundu jste zvládli fantasticky a čtyřmi vyhranými vložkami váš náskok narostl na více než půlminutu. Čím si vysvětluješ takové zrychlení?

„Na první sekci jsme obuli „staré puky“, pamatující ještě Příbram 2008. Přilnavost těchto pneumatik pak opravdu nebyla ideální. Ráno před startem navíc mechanici objevili prasklinu na kotouči. Ty byly vyměněny, ale nebyly zabrzděny s destičkami. Proto jsme začali opatrněji a první dvě erzety jsme neustále pásli hady. Do druhé rundy jsme už obuli dobře. Vše fungovalo perfektně, bavilo nás to a jízdu jsme si užili.“

Krkonošemi pestrý motoristický víkend neskončil a s týmem jste se přemístili na populární Rally Show do Hradce Králové. Jak jste si jízdu bez měření časů užili?

„Hradeckou Rally Show jsem absolvoval již podruhé. Byla především zábavou a příležitostí svézt týmové partnery. Díky jízdě bez stopek jsem si mohl akci užít a clio všude posílat na placku:-).“

Již o nadcházejícím víkendu čeká domácí motoristickou scénu jeden z jejích vrcholů – mladoboleslavská Rally Bohemia. Dle předsezónních plánů ji hodláš absolvovat. Uvidí tě fanoušci na jejím startu?

„Na Bohemce startovat určitě budeme. Pro mě to bude na této soutěži premiéra. Těším se na náročné a dlouhé rychlostní zkoušky a chci si na nich ověřit pokrok v rozpisu a fyzickou kondici. Jelikož ve velkém mistrovství startujeme pouze sporadicky, hodláme především sbírat zkušenosti bez ohledu na výsledek.“

Komentářů celkem: 2
Jon
1. 7. 2010 21:321
0 0
Tak z té první fotky na mě kouká český Loeb, také není oholen. Co na to FIA, potažmo FAS?smajlík
5. 7. 2010 11:462
0 0
Po třetí motor KO"...to, už je na palici.
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!