Ford se na Bulharsko intenzivně připravoval
Ford využil pětitýdenní přestávku na přípravu na nadcházející asfaltové soutěže. Mikko Hirvonen a Jari-Matti Latvala sice zatím vyhráli po jedné soutěži, ale jejich ztráta na suveréního Sebastiena Loeba je již velká. Pokud chce Ford ještě zasáhnout do boje o titul, tak musí nyní předvést velmi dobré výkony.
Hirvonen v přestávce MS vyhrál Rally Serbia, jejíž rychlostní zkoušky mají být podobné těm z Bulharské rally, který se bude konat již ve dnech 8. až 11. července. K tomu finský jezdec v jižní Francii najezdil při testech přes 500 kilometrů. A již v květnu pak v Anglii absolvoval speciální trénink se zaměřením na jízdu na asfaltu, v červnu pak startoval na čtyřiadvacetihodinovce na Nürburgringu. Týmový kolega Latvala při testech pak najezdil přes 460 kilometrů.
Ale Ford se připravoval velmi pečlivě i mimo trať. Mikko Hirvonen studoval rychlostní zkoušky Bulharské rally pomocí fotek a videí. "Na těchto rychlých tratích je třeba si dát pozor. Chyba v zatáčce na čtvrtý rychlostní stupeň a na další rovince ztratíš rychlost. Během mého testu jsem po osmiměsíční přestávce bez asfaltové soutěže ze sebe nejdříve musel setřást rez. Myslím, že jsem zlepšil svou techniku, i když jízda na asfaltu pro mne není tak lehká jako jízda na šotolině."
S testy byl spokojen i Jari-Matti Latvala: "Celý tým velmi tvrdě pracoval a myslím si, že jak auto, tak i já jsme udělali krok vpřed. Dosud jsem se svým jízdním stylem na asfaltu nebyl spokojen. Během testu jsem se tedy koncentroval na nalezení rytmu pro tento povrch."
Bulharsko je v letošním kalendáři MS nováčkem. Jari-Matti Latvala tedy ví, že jakékoliv prognózy jsou zbytečné. "Důležitou roli bude hrát počasí. Hlavně v horách je jen těžko předvídatelné. Rychle může dojít k přeháňkám. Poprvé v sezóně tak bude velmi záležet na volbě pneumatik."