11. 5. 2005 00:00 − 2295× − 0

Komentář k 12° RALLY DELL ADRIATICO

Městečko Senigallia na východním pobřeží Itálie hostilo první šotolinový podnik šampionátu. Na start tentokrát nepřijeli žádní účastníci ME, ale to nijak neubíralo na zajímavosti soutěže.

3. podnik Mistrovství Itálie (C.I.R.)
6. – 8. května, Senigallia
šotolina, 16 RZ – 151 km
posádky (start/cíl) – 67/47

Městečko Senigallia na východním pobřeží Itálie hostilo první šotolinový podnik šampionátu. Na start tentokrát nepřijeli žádní účastníci Mistrovství Evropy, ale to nijak neubíralo na zajímavosti soutěže. Italská špička se dostavila kompletní.

Hned na prvním testu o sobě dal letos poprvé pořádně vědět ex-mistr Andrea Aghini, který jej se svým Subaru Impreza Spec C z týmu Top Run vyhrál. Po nevýrazných časech a předčasných odstoupeních z předchozích asfaltových soutěžích by se dalo říci, že šampionát pro něj opravdu začal až zde. Dobrou formu potvrdil vítězstvím i na druhém testu. Druhá polovina první sekce se mu už tak dobře nevyvedla a do prvního servisu přijel třetí se ztrátou 16,6 sekundy. O půl sekundy lépe na tom byla dvojka týmu Subaru Italia Luca Cantamessa. Na čele se pak usadil veterán Cunico. Další překvapení po vyhrané zkoušce na Mille Miglii si pro své soupeře připravil mladík Umberto Scandola. Se starším Subaru byl rychlejší než italská jednička této značky Piero Longhi a patřila mu čtvrtá příčka. V následujících čtyřech zkouškách tvořících druhou třetinu první etapy řádně zatáhli loňští premianti z týmu Subaru. Andrea Navarra se startovním číslem 1 na voze Mitsubishi Lancer EVO VIII MR se vyšvihl těsně za záda Cunica s identickou technikou (+ 1,5 s). Piero Longhi pak se ztrátou 6,8 sekundy zůstával třetí. O pouhou půlsekundu za ním v tu chvíli zaostával Cantamessa. Aghini se sice propadl během této sekce o dvě pozice, ale na Cunica najel nepatrnou sekundu. Ten se v záverečných testech etapy snažil odrazit Navarrův útok, ale na posledním z nich odolal. Letos poprvé tak první etapu nevyhrál, nicméně 2,1 sekundy je ztráta zanedbatelná. Longhi přijel do cíle prvního dne na třetí příčce, 6,1 sekundy za Navarrou a 20 před nejbližším pronásledovatelem Aghinim. Cantamessa v posledních zkouškách výrazně zaostával a propadl se na pátou příčku. Skvělou pozici hned za ním si držel Scandola. Rozdíly mezi prvními třemi opět potvrzovaly letošní vyrovnanost a atraktivitu šampionátu. Trochu mimo hlavní dění probíhaly boje vozů Super 1600. Ty na šotolině nemají šanci a tak nejlepšímu z nich patřila průběžná dvanáctá příčka (+ 3,5 minuty). A tím byl Paolo Andreucci. Dlouhou dobu druhý Dallavilla se ke konci etapy vrátil ke svým standardním výkonům z předchozích soutěží a propadl se na čtvrtou příčku. Pustil tak před sebe jezdce Renaultu Travagliu a Bizzariho.

Ráno se jezdci vrátili na úzké prašné cesty k finálovým soubojům. První test žádné výrazné změny nepřinesl, pořadí na čele se měnilo až na druhém. Cunico neodolal náporu Longhiho a propadl se. Piero si zachovával těsný odstup sedm sekund za Navarrou a doufal v jeho porážku při druhých průjezdech. To se ale nestalo a Navarra, který byl na soutěž řádně připraven účastí na světové Supermag Rally Sardinia, si vítězství ohlídal. Třetí soutěž tak má opět jiného vítěze. I za třetí příčku musí být rád zatím smůlou provázený Cunico. To samé by se dalo říci i o čtvrtém Aghinim, který již určitě s radostí vyhlíží následující podnik, svůj nejoblíbenější. Do první desítky, konkrétně na devátou příčku, se nakonec podíval i jeden z pilotů vozů Super 1600. Vzhledem k tomu, že v této kategorii během druhého dne nedošlo k žádným změnám, byl jím Paolo Andreucci.

Na další podnik se účastníci C.I.R. přesunou do nedalekého San Marina. Další porce šotolinových kilometrů na nádherných tratích je čeká o posledním květnovém víkendu.

Pořadí v cíli:
1. Andrea Navarra – Simona Fedeli Mitsubishi Lancer Evo VIII MR
2. Piero Longhi – Maurizio Imerito Subaru Impreza WRX Sti spec C + 12.1
3. Gianfranco Cunico – Luigi Pirollo Mitsubishi Lancer Evo VIII MR + 25.2
4. Andrea Aghini Lombardi – Max Cerrai Subaru Impreza WRX Sti spec C + 44.1
5. Umberto Scandola – Simone Sandrini Subaru Impreza WRX Sti + 1:53.7
6. Matteo Gamba – Emanuele Iglesi Mitsubishi Lancer Evo VIII + 2:33.7
7. Andrea Perego – Daniele De Luis Mitsubishi Lancer Evo VIII MR + 3:13.7
8. Giovani Manfrinato – M. Agostinelli Mitsubishi Lancer Evo VIII + 3:18.9
9. Paolo Andreucci – Anna Andreussi Fiat Punto Abarth S1600 + 3:53.7
10. Alessandro Bruschetta – Ed. Civiero Mitsubishi Lancer Evo VIII + 4:09.1

Stav C.I.R. po třetím podniku:
1. Longhi 50, 2. Navarra 30, 3. Travaglia 29, 4. Andreucci 25, 5. Cantamessa 18
1. Subaru 50, 2. Mitsubishi 45, 3.Renault 28, 4. Fiat 25, 5. Citroen 3

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!