Mládí versus zkušenost

Podobně jako na Rallye Thüringen se i na Rally Bohemia Valar Rally Team představil se dvěma posádkami.

Podobně jako na Rallye Thüringen se i na Rally Bohemia Valar Rally Team představil se dvěma posádkami. Juniorskou dvojici opět tvořili Věroslav Cvrček jun. s Petrem Těšínským, jezdeckou vyzrálost pak v rámci týmu zastupoval Václav Donát s Janem Krečmanem. Jak je známo, v rámci MMČR start vozů specifikace WRC není možný, a proto ve startovní listině pod číslem 58 Cvrčka s Těšínským figurovala Felicia Kit Car 1600 z dílen Rexteamu, se kterou mladíci loni získali titul juniorských mistrů Slovenské republiky. Startovní číslo 60 patřící Donátovi s Krečmanem pak zdobilo Subaru Impreza WRX STi N14.

Po marných přípravách na loňský počasím poznamenaný ročník Bohemie se posádka Věroslav Cvrček jun. – Petr Těšínský nemohla letošního klání na domácí půdě dočkat. Nutno připomenout, že podniku předcházel úspěšný závod v Německu za volantem Octavie WRC s výsledkem v podobě 3. místa, a tak v týmu panovala dobrá nálada. Specifikem pro juniory Valar Rally Teamu byla, krom startu s jiným vozem, nutnost použití systému hans, na který si však oba brzy zvykli.

Soutěž tradičně zahajovala superspeciálka v Sosnové. Vzhledem k situaci zde bylo pro Cvrčka s Těšínským naprosto zbytečné nějak riskovat, a proto výsledkem jejich snažení byl 11. čas ve třídě A6. Vstup do sobotní etapy nebyl příliš šťastný, jelikož posádka ještě před startem do první RZ obdržela penalizaci deset vteřin a po první sekci zkrácené o zrušený Šumburk a po problémech s brzdami se pohybovala na 13. místě ve třídě. Druhá a tentokrát již kompletní sekce přinesla posun na devátou příčku v A6-tkách, což nebylo s letitou Felicií v záplavě vozů Citroën C2 v provedení R2, R2 Max a S1600 vůbec špatné. Přestože se pomýšlelo na další postup výše, těsnění pod hlavou na RZ8 „řeklo ne.“

Po urychlené výměně těsnění, Věroslav s Petrem vlétli díky SupeRally do nedělního dne jak se patří. Výsledek první ranní vložky hovořil za vše, 3. místo v „předokolkách“ a skalp Bryndy i Černého. Po prvním průjezdu tří nedělních RZ bylo jasné zrychlení oproti sobotě. Na RZ13 dosáhlo zrychlení posádky dokonce takového stupně, že to Felicia odnesla „menším“ faceliftem. Bohužel však již nebyl další prostor pro nápravu této chybky, neboť hned na další rychlostní zkoušce vypověděl motor vozu službu a boleslavskému trápení tak byl pro dvojici konec.

Věroslav Cvrček: „Na „Bohemku“ jsem se moc těšil a přípravě věnoval maximální úsilí. V sobotu jsem první RZ nechtěl riskovat, na konci druhé zase úplně odešly brzdy. Třetí byla zrušená, takže jsem se pořádně svezl až na druhém průjezdu Bzí. V polovině další RZ, kterou jsem měl hezky rozjetou, bylo potřeba uhasit havarovaný vůz jedoucí před námi. V poslední RZ této sekce jsem se opět hezky svezl a čas byl slušný, přestože mi úplně na konci opět odešly brzdy. Na přejezdu do servisu se objevil problém s teplotou vody. Podařilo se mi s vozem do servisu dojet a mechanici zkusili alespoň provizorně na jednu sekci zachránit motor, aby pak ve večerním servisu vyměnili těsnění pod hlavou. Bohužel již na prvním průjezdu Vincem teplota opět stoupla, takže jsem zastavil. Večer doma proběhla výměna těsnění pod hlavou, abych mohl jet rychlostní zkoušku Líšný, což byl můj velký sen, protože se jede nejblíže mému domovu a chodí sem mnoho známých. V prvním průjezdu jsem zde zajel krásný třetí čas mezi dvoukolkami a to i přes jízdu hlavně pro diváky. Na další RZ Návarov to opět dalo na hezký čas, přestože jsem jednou probrzdil odbočku s nutností se vrátit zpět na trať a přestože jsem od půlky RZ šetřil brzdy. Na RZ Sychrov byl výsledkem velkého nasazení a rozteklého asfaltu výlet mimo trať a následné poškození zavěšení kola a servořízení. Konečná ztráta necelých dvou minut nebyla až tak velká, protože více jak minutu jsem strávil samotným výletem a následnou kontrolou poškození. Zbytek tvořila ztráta kvůli zhoršené ovladatelnosti vozu a jízdy bez posilovače řízení. V servisu se podařilo vůz opravit a mohlo se tak opět vyrazit na RZ Líšný, kde jsem opět jel naplno a pro diváky. Ke konci však motor začal ztrácet výkon, a proto jsem po RZ odstoupil. Bylo to zklamání, protože jsme přípravě věnovali maximum zároveň nic nepodcenili. Dobrý výsledek zkazil motor, který měl odjety pouze 3 krátké závody. Ale to vše k závodům patří, celý tým bojoval jak jen to šlo a z toho mám radost. Děkuji mechanikům za provizorní opravu, díky které jsem mohl odjet další 4 RZ a hlavně se tak ukázat v domácím prostředí a také děkuji za práci v takovém horku. Obrovskou zásluhu na tomto startu má moje rodina a chci jim za to moc poděkovat. Samozřejmě také děkuji naším partnerům, zejména společnosti Valar. Poděkovat musím rovněž všem našim fanouškům podél trati, bylo jich opravdu hodně a já z toho mám opravdovou radost!“

Zatímco pod servisním stanem juniorů bylo neustále napilno, na voze Václava Donáta s Janem Krečmanem se pouze kontrolovalo. Václav během celé soutěže nevyrobil závažnější chybu, a tak se na rozdíl od jeho nejbližších soupeřů mohl radovat z projetí cílové fotobuňky a to na solidním 27. místě. Na jeho kontě tak přibyl velmi ceněný zářez v podobě dokončení klenotu českých rally.

Václav Donát: „"Bohemku" jsem již v minulosti několikrát absolvoval, a tak vím, o jak náročnou soutěž se jedná. Letošní ročník ale považuji za mimořádný. Extrémní teploty, tekoucí asfalt a vytahané nečistoty od zkracování tratě, to vše bylo oproti jiným ročníkům jiné a každý, kdo projel přes cílovou rampu, má můj obdiv a zaslouží si potlesk. Jen na okraj bych si dovolil vyjádřit nespokojenost s fenoménem zkracování tratě, který dosáhl obludných rozměrů, viz foto na ewrc – obávám se, že pokud pořadatel nezasáhne a nezamezí tomuto nešvaru, zmizí některé RZ z programu Rallye Bohemia nadobro.“

Další starty obou posádek jsou v jednání. Pro informace o soutěži navštivte stránky www.rallybohemia.cz. Více informací o týmu a technice naleznete na našem webu www. rexteam-besedice.com. Fotografie poskytnuty Václavem Dejmkem www.ludotcifer.com .

Komentářů celkem: 1
kuklík
11. 7. 2010 23:411
0 0
Jeli oba nádherně, však jsme jim se Švadlou a Mohlenickou sekcí oběma drželi pěstismajlík
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!