Ondřej Plšek - eWRC.cz
10. 7. 2010 11:25 − 3023× − 23

Nadvláda Citroenů nadále pokračuje

Sebastien Loeb sice jednu RZ nevyhrál, přesto si na čele soutěže buduje slušný náskok.

Dnes ráno odstartovala Bulharská rally do druhé etapy. Pozitivní zprávou je, že se na start postavil i Kimi Raikkonen, který včera na poslední rychlostní zkoušce havaroval a silně poškodil svůj vůz.

A soutěž pokračovala ve stejném duchu jako včera – Citroeny dominují a Fordy nestíhají. Dnes dopoledne byl tento fakt zvýrazněn ještě špatnou volnou pneumatik u Fordů, tovární jezdce tak na první dnešní zkoušce porazil i soukromník Turán.

Sebastien Loeb opět zajel nejrychlejší čas a navýšil tak svůj náskok na čele soutěže. Pět sekund déle potřeboval na průjezd zkouškou Dani Sordo, třetí Petter Solberg opět porazil Sebastiena Ogiera. Pátý Kimi Raikkonen po včerejší havárii začal volněji, na šestinásobného mistra světa ztratil skoro minutu, ale i tak byl rychlejší než všechny Fordy ve startovním poli.

Mikko Hirvonen a Jari-Matti Latvala si v cíli zkoušky stěžovali na špatnou volbu pneumatik a na časech to bylo znát. Oba zde dostali od vítěze přes minutu, takže v celkovém pořadí je přeskočil Sebastien Ogier a posunul se na čtvrtou příčku, problémy by mohl mít i P.G. Andersson s Frygiesem Turánem, který se mu přiblížil na odstup necelých dvou sekund.

Dopoledne pak na jezdce čekala již jen jedna rychlostní zkouška, protože poslední měřený test před testem byl kvůli divákům zrušen. Zde došlo k menšímu překvapení, když nejrychlejší nebyl Sebastien Loeb, ale Dani Sordo. Francouz ale příliš času neztratil a s přehledem tak celou soutěž vede. Petter Solberg zopakoval své třetí místo před čtvrtým Sebastienem Ogierem.

Tentokráte se lépe dařilo i Focusům WRC, Jari-Matti Latvala na pátém místě byl jen o deset sekund pomalejší než francouzský mistr světa, do dvacetisekundové ztráty se vešel i Mikko Hirvonen a P.G. Andersson. Oba taky byli rychlejší než Kimi Raikkonen, který se ale i tak posunul na 20. místo celkově.

Frigyes Turán byl i tentokráte rychlejší než Matthew Wilson, jejich souboj tak navzdory starší technice vyznívá jasně 6:0 pro Maďara. První desítku uzavírá Henning Solberg s Fiestou S2000.

Výsledky po RZ 7
1.Sebastian Loeb Citroen C4 WRC1:32:21,2
2.Dani Sordo Citroen C4 WRC+30,0
3.Petter Solberg Citroen C4 WRC+56,8
4.Sebastien Ogier Citroen C4 WRC+1:59,9
5.Mikko Hirvonen Ford Focus RS WRC 09+2:32,1
6.Jari-Matti Latvala Ford Focus RS WRC 09+2:40,2
7.Per-Gunnar AnderssonFord Focus RS WRC 08+4:01,1
8.Frigyes Turán Peugeot 307 WRC+4:11,0
9.Matthew Wilson Ford Focus RS WRC 08+5:42,0
10.Henning SolbergFord Fiesta S2000+7:41,2

Odpolední sekce druhé etapy odstartuje v 12:22 středoevropského letního času a vy ji můžete sledovat spolu s námi na eWRC-results.com.

Komentářů celkem: 23
11. 7. 2010 22:0421
0 0
K Vašemu prvnímu odstavci. Znovu opakuji, článek se jmenuje "Nadvláda Citroënů nadále pokračuje" a FAS nemá s Citroënem, ani Loebem nic společného... Ze všech Vašich příspěvků je až příliš cítit zaujatost, až nenávist vůči Citroënu... Citroën věnoval obrovské investice do vývoje svých vozů WRC, nejprve Xsary, pak C4. Samozřejmě si kromě toho vychovali absolutní hvězdu Loeba a jeho nástupce Ogiera. Ford na ně nemá, nestíhá, Hirvonen na ně nemá, Latvala na ně nemá, tak ten Citroën nějak ztrestáme... Rozumím Vaší "filozofii" dobře? Té myšlence s menším restriktorenm? Neboli typicky české myšlení, že být úspěšný se nevyplácí... Nezlobte se na mě, já s tím souhlasit nemohu... To je jen a jen problém těch jiných automobilek, dnes Fordu, dříve i dalších, že nechtějí investovat, vyvíjet... Na úspěchu se musí pracovat, o úspěch se musí bojovat... Ne ale tak, že když to neumím, tak ty úspěšné potrestám...

Nevzpomínám si přesně ne detaily problému Citroënu se stabilizátory... Pokud by to bylo tak hrozné, jak Vy z toho děláte, myslíte si, že by Malcolm Wilson mlčel? Vždyť v té době byl presidentem FIA Max Mosley, velmi dobrý přítel Malcolma Wilsona... Ale lidé, jako Vy v takových věcech samozřejmě budou vidět "korupci", "sabotáž" a podobně, rádi takové nesmysly budou šířit a vyvolávat hloupé diskuze svými báchorkami... Že si komisaři FIA nedovolí potrestat Citroën tak jako ostatní? V čem? J8 myslím, že to jsou opět Vaše pohádky... Žádné důkazy... Navíc, komisaři FIA jsou všech možných národností a těžko si dovedu představit, že by s nimi jen tak někdo manipuloval... Znají se s nimi samozřejmě manažeři všech týmů posledních let, na každé soutěži se potkávali a potkávají...

Vaše P.S. je něco naprosto směšného, opravdu... Až hloupého... Možná ani nevíte, že ve FIA exustuje nějaká komise rallye, nějaká kalendářní komise, že se už před léty domluvilo, že se soutěže budou střídat a tak dále... Váženosti, ta podoba kalendáře se tvoří hodně dlouho, jedná se s konkrétními pořadateli a až je vše dojednáno, tak se teprve zveřejní "předběžná kalendář" a až pořadatelé potvrdí, že na to mají, vydáá se "oficiální kalendář"... Jean Todt byl zvolen presidentem FIA 23. 10. 2009, to už byl kalendář 2010 dávno hotový a schválený, ale to Vy asi neuznáte, to se do Vašich pohádek nehodí... Podle Vás prostě Citroën přišel s prosíkem na FIA, aby tam dali více asfaltů, že ten loeb asi nic jiného neumí... Pokud si vzpomínám, Loeb vyhrává zcela s přehledem na jakémkoliv povrchu... Kdyby tam dali samou šotolinu, Vy zase určitě vymyslíte pohádku o tom, že je to kvůli Citroënu, protože pořád na šotoline testují, nebo něco podobného...
A "střet zájmů jako prase"? Jean Todt se dávno před svou kandidaturou na post presidenta FIA zřekl všech aktivit ve Formuli 1. Že se zná s lidmi od Ferrari je díky jeho práci logické... Že se zná s lidmi od Peugeotu? To je přece také logické! Vždyť byl manažerem jejich týmů! Zná se se všemi lidmi kolem Formule 1 i kolem rallye! Proč by to mělo někomu vadit? Je to člověk velmi zkušený, je to odborník jako hrom, skvělý manažer, který dosáhl velkých úspěchů, má přirozený respekt, úctu, autoritu! A funkce presidenta FIA je manažerská práce! To tam podle Vás asi mají posadit nějakého Joudu, který s motorismem neměl nejlépe vůbec nic společného, nezná se s nikým, ani s posledním mechanikem, asi by neměl mít ani žádnou státní příslušnost...? Tak nějak by to bylo asi podle Vás spravedlivé, bez střetu zájmů jako prase, jak Vy říkáte...

Víte, ta Vaše předposlední věta dala všemu korunu... "Hloupé IRC"... Já si myslím, že promotérsky je IRC skvěle zvládnuto, že je velmi dobře obsazeno, že je na co koukat... Vy jste ale asi jeden z těch takyfanoušků, který vidí jen těch pár vozů WRC, samozřejmě továrních a všechno ostatní je póvl, to ho vůbec nezajímá... Ale to je Vaše věc... Já osobně jsem velmi rád, že například u nás se jede IRC a ne WRC, protože ta Barumka díky tomu bude mnohem pestřejší a zajímavější... A že má Monacký autoklub rozum a to IRC si drží raději, než současnou podobu WRC...
11. 7. 2010 22:1622
0 0
Aji s Vrátilem by se dalo souhlasit, kdyby hloupou myšlenku nevydával za typicky českou myšlenku a hloupost obecně nenazýval čecháčkovstvím smajlík
12. 7. 2010 09:1023
0 0
Někomu se to nemusí líbit, ale já si za svým názorem musím stát, že závist je typisky česká vlastnost! S takovou mírou závisti, jako u nás, jsem se nikde ve světě nesetkal... Stejně jako "být úspěšný se nevyplácí", nebo "každý úspěch je třeba náležitě potrestat"... To je opravdu naše mentalita... Jak to, že ten hajzl soused má nové auto... Ale to už je zcela jiná debata, na zcela jiné téma...
Diskuse byla předčasně ukončena

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!