Vysočina: Další česká mise Hájek historic rally teamu

Pilot Hájek historic rally teamu Miroslav Janota odjíždí tento víkend na jedenáctý ročník Rally Vysočina

Po nevydařené soutěži evropského šampionátu v Belgii odjíždí pilot Hájek historic rally teamu Miroslav Janota tento víkend na jedenáctý ročník Rally Vysočina, tentokrát s centrem v jihočeském Kunžaku. Dosud vedoucího jezdce průběžné tabulky absolutního pořadí historiků bude tentokrát navigovat zkušený Eduard Perski.

Rally Vysočina je stejně jako v minulém roce zařazena do ECOSUN Mistrovství České republiky ve sprintrallye, na rozdíl od předchozí sezony se však pojede na zcela nových tratích. Z Telče se rallye přesouvá více na západ, a to do oblasti České Kanady. Servisní zóna bude situována v Jindřichově Hradci vedle hlavního silničního tahu na Vídeň. Pro 110 přihlášených dvojic je připraveno osm rychlostních zkoušek na čtyřech úsecích o celkové délce 73,7 kilometru.

Miroslav Janota pojede s totožným vozem, s kterým absolvoval všechny letošní české soutěže – kromě evropské Vltavy. Tentokrát s ním však neodstartuje Pavel Stráský, jenž doléčuje pohmožděné krční vazy z nehody na Ypresu, nýbrž Eduard Perski. „Závod absolvuji s cílem rozjet se po naší ráně v Belgii. Kromě toho s Edou vyzkoušíme další typy pneumatik homologovaných jen pro Mistrovství Evropy,“ uvedl jezdec a jedním dechem dodal: „Chceme si soutěž užít v klidu a opět se budeme snažit pobavit diváky, kterým snad stejně jako v Krkonoších vyjde počasí na jedničku a nebudou u trati čekat s deštníky.“

Janota má nyní na prvním místě průběžné tabulky devětapadesátibodový náskok na druhého Petra Hejhala. V případě vítězství by tedy měl svěřenec šéfa týmu Ctirada Hájka k mistrovskému titulu jen malý krůček. „Vzhledem k tomu, že v kalendáři zbývají po Vysočině ještě tři závody, chystáme se počátkem srpna do Pačejova na Rally Agropa. Věřím, že letos kluci ten titul vybojují,“ řekl Ctirad Hájek.

Soutěžní Opel Kadett Hájek historic rally teamu bude mít na dveřích startovní číslo 81 a povede pouze šestičlenný peloton historických automobilů.

Foto: Petr Frýba, Pavel Kacerovský

Komentářů celkem: 4
14. 7. 2010 12:501
0 0
Moc nerozumím tomu testování pneu homologovaných pouze pro ME na české národní soutěži smajlík
Jak na nich pojedou, když na nich (alespoň jak to chápu) jet nesmí?
14. 7. 2010 13:082
0 0
Jsou to pneumatiky schválené pro běžný provoz. Na jiných se v Evropě startovat nesmí, ale jet na nich může kdekoliv. Příště to lépe zformuluji, dík za připomínku. smajlík
14. 7. 2010 14:013
0 0
Aha, to s tou silniční homolgací jsem nevěděl, díky za info smajlík
14. 7. 2010 14:284
0 0
nema nekdo info o programu, RZ atd.?
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!