Vlastimil Resl - eWRC.cz
19. 7. 2010 16:16 − 2929× − 5

Honza Dohnal: „Připadal jsem si jako v autoškole!“

Pražský pilot Jan Dohnal je jedním z největších smolařů letošní domácí rallyové sezóny.

Pražský pilot Jan Dohnal je jedním z největších smolařů letošní domácí rallyové sezóny. Jeho, ještě loni perfektně fungující clio sužují totální destrukce motoru, které ho vedle nemalých finančních prostředků stály několik kvalitních výsledků. Nejinak tomu bylo při Rally Bohemia, na níž musel odstoupit ve chvíli, kdy se konečně dostával do správného soutěžáckého tempa.

Honzo, Rally Bohemia jsi absolvoval poprvé v kariéře. Jak se ti líbila organizace a atmosféra této prestižní soutěže? Co si myslíš o povinnosti trénovat s GPS?

„Bohemka je pověstná dlouhými a technickými rychlostními zkouškami. Právě na ně jsem se ohromně těšil. Organizace i atmosféra byly perfektní. Na seznamovací jízdy bych potřeboval více času. Trénoval jsem jako lemra:-). Myslím, že systém GPS je v tréninkových autech naprosto zbytečný, celé startovní pole samozřejmě jezdí dle dopravních předpisů:-). Na můj vkus tam bylo málo sexy hostesek:-).“

Bohemia se jede na Liberecku a Mladoboleslavsku. Můžeš porovnat charakter erzet v obou regionech?

„Krásné a technické liberecké erzety se mi líbily. Ale také Vinec má své kouzlo. Boleslavská Staroměstská je kvůli kličkování mezi obrubníky spíše za trest.“

Hned na úvodní superspeciálce v Sosnové jsi zaspal na startu. Čím to? Můžeš popsat své dojmy ze Sosnové?

„Když jsem v roce 2006 na strahovské rychlostce při Pražském Rallysprintu nedokázal napočítat do čtyř, říkal jsem si, že by neuškodilo doučování z matematiky! Letos v Sosnové jsem překvapil i sám sebe. Zíral jsem na úplně jiný semafor, než byl ten startovní:-). Možná bych měl začít uvažovat i o návštěvě očního lékaře:-). Po tak povedeném startu i Honza tropí hlouposti:-).“

V úvodní sekci jste se pohybovali v popředí třídy A6. Jak jsi spokojen se svým výkonem v prvních erzetách?

„O spokojenosti nemůže být řeč. I moje babička by to odjela líp – ještě, že nemá řidičák:-). Připadal jsem si jako žák na první hodině v autoškole:-). Nesoustředil jsem se na diktát a dělal jeden kopanec za druhým. V jednu chvíli jsem na vložce přemýšlel, zdali zahnout doleva, či doprava. Špatně jsem brzdil a snad ani jednu zatáčku jsem neprojel na správný rychlostní stupeň. Naštěstí jich máme v autě jen šest:-).“

Na RZ5 – Bzí – jste při průjezdu stejnojmennou obcí, dle mých stopek, suverénně vládli skupině A. Čím to, že jste v cíli erzety byli až pátí a následně jste dokonce ze soutěže odstoupili?

„V přeskupení mi vyčistil hlavu pan profesor Ginsl. Uklidnil jsem se, a těšil na další rychlostní zkoušky. Na páté erzetě jsem měl pocit, že trošku závodíme a mám vedle sebe spolujezdce místo instruktora autoškoly:-). Dva kilometry před cílem motor náhle ztratil výkon a začal jít na tři válce. Okamžitě jsem sundal nohu z plynu a začal kontrolovat palubní přístroje. Po ujištění, že všechny hodnoty jsou v pořádku, jsem počítal s vadnou cívkou zapalování, nebo svíčkou. Nějak jsme se doplazili do cíle rychlostky, s odhodláním na přejezdu závadu odstranit a pokračovat. V časové kontrole se motor zastavil úplně. Bylo mi jasné, že opět zkolaboval a soutěž pro nás skončila. Odstavil jsem clio za časovou kontrolou a přemýšlel, na který strom si půjdu hodit lano.“

Tři destrukce motoru Renaultu Clio během první poloviny sezóny a blížící se sprint na Vysočině nabízejí otázku – co dál?

„Tři destrukce motoru jsou pro mě naprosto nepochopitelné! Od roku 2005 připravuje motor renomovaná firma SODEMO MOTEURS a vždy stoprocentně fungoval. Vzhledem k tomu, že se Francouzi k situaci dodnes nevyjádřili, nezbývá nám, než si na Vysočinu půjčit jiné auto. Letos již potřetí usedneme do Suzuki Swift S1600 rakouského týmu Zellhofer Motorsport. Další vývoj záleží na přístupu francouzské strany. Popravdě – už mě nebaví hrát hru: „Oslíčku, otřes se!“ Celou věc hodlám konzultovat s právníkem a nemohu vyloučit případný spor s francouzskou stranou.“


Pro Martinu Škardovou je populární Bohemia zakletou soutěží. Startovala na ní již počtvrté, ale pouze loňskou zkrácenou verzi absolvovala kompletní, když s Honzou Sýkorou obsadili velmi pěkné šesté místo.

Martino, Rally Bohemia jsi absolvovala již počtvrté. Při předchozích třech startech jsi navigovala Honzu Sýkoru. Co pro tebe tato soutěž znamená? Nakolik jsi využila při seznamovacích jízdách zkušenosti z předchozích startů? Jak se ti líbila organizace a atmosféra soutěže?

„Vzhledem ke třem odstoupením ze čtyř startů vinou technické závady, bych už žádnému jezdci nepřála „čest“ posadit si mě na tento podnik vedle sebe:-). Nicméně, Bohemka je krásná a divácky oblíbená soutěž a tomu odpovídá i atmosféra. Přála bych si ji jednou dokončit celou, nezkrácenou a s plně funkčním automobilem:-).“

Jaký máš pocit ze seznamovacích jízd? Stíhali jste je v klidu? Co si myslíš o povinnosti trénovat s GPS?

„Seznamovací jízdy jsme stíhali za pět minut dvanáct. Honza mě, vzhledem k vedrům, nutil hodně pít. Zastávky u lesů a pro benzín, se na našem časovém harmonogramu podepsaly:-). Tréninky s GPS jistě mají svůj význam. Za překročení rychlosti jsme byli telefonicky napomenuti jen jednou. Myslím si, že některé posádky ale musely být během tréninku „na drátě“ nepřetržitě:-).“

Můžeš popsat tvé pocity z tradiční superspeciálky v Sosnové?

„V Sosnové vždy myslím jen na přemostění s vidinou následného kotrmelce. Celý její průběh mi proto nějak uniká:-).“


Foto: Tomáš Poleník

V úvodní sekci jste se pohybovali v popředí třídy A6. Jak jsi spokojena s výkonem v úvodu soutěže? Stíhala jsi na technických erzetách správně číst?

„Od začátku jsme s Honzou nebyli v ideálním rozpoložení a nedařilo se nám dostat do tempa. Rozladilo mě i několik mých chyb. Na našem křečovitém výkonu se možná podepsala přemíra motivace. V servisu jsme se celkem srovnali – Honza příjezdem jeho manželky Marcely, já svačinou:-). Následující erzetu už byl náš výkon mnohem lepší. Pocit ze správného sportu ukončil ještě před spatřením cíle motor. Zklamání bylo obrovské. Přišli jsme o spoustu kilometrů, na nichž bychom nasbírali cenné zkušenosti.“

Zatímco Honza po odstoupení z dějiště soutěže odjel, ty jsi zůstala v roli diváka i na neděli. Jaká místa jsi navštívila a jak se ti průjezdy soupeřů líbily? Komu jsi držela palce a kdo tě svým výkonem zaujal?

„Na Bohemce jsem statečně setrvala spolu s mým, vzhledem k mé náladě, statečným přítelem Tomášem a se slzami na krajíčku jsem zavítala na Chloudov a náměstí do Hodkovic nad Mohelkou. Tam mě moc zamrzela informace o havárii Petra Bryndy. Krásně jel Juho Hänninen. Musím také pochválit časy Honzy Sýkory, korunované jeho tradičním letošním defektem:-).“

Komentářů celkem: 5
19. 7. 2010 19:24
0 0
Poslední foto jak z akčního filmu smajlík
Dobré čtení smajlík
19. 7. 2010 21:13
0 0
Pročpak s Honzou zastavovali u lesů? smajlík
19. 7. 2010 21:18
0 0
Pod tou poslední akční fotkou má bejt ještě: Po přečtení spaltesmajlíksmajlík
19. 7. 2010 22:06
0 0
JJ poslední fotečka je dost dobrá. smajlík
20. 7. 2010 14:38
0 0
s tím motorem je to na palici už, jsem zvědavej jak to dopadne, ale rád bych tady viděl S1600 Clio i nadálesmajlík
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!