Martin Prokop po Rally Estonia: Na Finsko jsme připraveni

V rámci přípravy na světovou Finskou rally absolvoval Martin Prokop šotolinovou Rally Estonia.

V rámci přípravy na světovou Finskou rally absolvoval Martin Prokop šotolinovou Rally Estonia. Z Pobaltí se vrátil nadšený místními tratěmi i atmosférou soutěže a přesvědčený, že na Finskou rally je Czech Ford National Team dobře připraven.

Na startu Rally Estonia se sešla silná konkurence v čele s bývalým továrním jezdcem Fordu a Peugeotu Markko Märtinem, který se na domácí půdě představil za volantem Fordu Focus WRC. Pro Martina Prokopa však mělo větší výpovědní hodnotu srovnání s dalším bývalým účastníkem mistrovství světa v rally Tonim Gardemeisterem. Ten totiž v okolí hostitelského města Otepää řídil stejný vůz jako český jezdec, tedy Ford Fiesta S2000.

Rychlostní průměry estonských měřených úseků se pohybovaly mezi 106 a 126 km/h a Martin Prokop s Janem Tománkem na nich drželi až do páté rychlostní zkoušky čtvrté místo průběžného pořadí před pátým Tonim Gardemeisterem. Po šesté rychlostní zkoušce však inkasovali časovou penalizaci ve výši 1:20 minuty po pozdním příjezdu do časové kontroly kvůli opravě závady na elektrice jejich Fordu Fiesta S2000. Nebýt penalizace Martin Prokop se mohl utkat s Tonim Gardemeisterem o třetí místo v cíli Rally Estonia. S časovou penalizací na kontě dosáhl český jezdec na pátou příčku. Prioritou při startu v estonské soutěži však nebyl výsledek v cíli, ale všestranná příprava na Finskou rally, která posádku Czech Ford National Teamu čeká na přelomu července a srpna v rámci světového šampionátu rally.

Martin Prokop: „Estonská rally pro mě byla úžasným tréninkem na Finsko. Šlo nám hlavně o to, abychom si zase zvykli na vysoké rychlosti. Objevili jsme určité rezervy v rozpisu – v tak vysokých rychlostech bylo potřeba někde něco přidat a jinde zase ubrat. Párkrát jsme byli ve vysoké rychlosti mimo trať, což vyplývalo právě z nedostatků v rozpisu. Ale v Estonsku nečíhá podél tratí tolik nástrah jako ve Finsku, kde je spousta stromů a skal. Tam bychom za podobné výlety draze zaplatili.

Ze sportovního hlediska nás samozřejmě trošku může mrzet výsledek. Kvůli opravě závady na elektrice jsme v sobotu přijeli do časové kontroly o osm minut později, takže jsme inkasovali osmdesátisekundovou penalizaci. Nebýt toho, mohli jsme se poprat o třetí místo. Skvělé pro nás bylo srovnání s Tonim Gardemeisterem, který jel opravdu naplno a nemohl se smířit s tím, že nás na rychlostních zkouškách neporážel. Proti domácím jezdcům s ‚enky‘ se moc jet nedalo, protože oni používají speciální pneumatiky určené přímo na zdejší tratě, zatímco my jsme jeli ‚univerzály‘, které se používají v mistrovství světa. Přesto jsme po všech stránkách spokojení. Přibrzdila nás sice závada a následná oprava, ale pro nás bylo určitě lepší, že se problém objevil v Estonsku a ne až ve Finsku. Myslím, že jsme na další soutěž mistrovství světa výborně připravení a že ve Finsku vše zúročíme.

Rally Estonia byla nádherná soutěž a naše očekávání splnila na víc než sto procent. Bylo strašně znát, že Urmo Aava [bývalý jezdec v MS rally a hlavní pořadatel podniku] naprosto zúročil veškeré své zkušenosti a dělal, co mohl, aby připravil opravdu špičkovou soutěž. Byla to jedna z nejlepších soutěží, jaké jsem kdy jel. Z Estonska jsem úplně nadšený. Ze země, soutěže i lidí, kterých se u tratí sešlo stejně a možná i víc než na Barumce. Fanoušci vytvořili opravdu fantastickou atmosféru. Moc rád se budu do Estonska na tuto soutěž vracet.“

Rally Estonia je největší estonskou automobilovou soutěží. Jejím centrem soutěže je lyžařské středisko Otepää ležící v horách 225 kilometrů jihovýchodně od estonského hlavního města Tallinnu.

Prioritou úřadujícího juniorského mistra světa Martina Prokopa a jeho navigátora Jana Tománka jsou letos starty v rámci mistrovství světa v rally. Czech Ford National Team je přihlášen do šampionátu vozů kategorie Super 2000 (S-WRC). V polovině sezony patří Martinu Prokopovi čtvrtá příčka v hodnocení jezdců, v hodnocení týmů figuruje česká stáj na třetím místě.

Dalším startem Czech Ford National Teamu bude Finská rally v termínu 29. – 31. července 2010.

Komentářů celkem: 12
19. 7. 2010 17:221
0 0
Věřím, že to musí bejt fantastický svezení...Sledoval sem to online furt, vedl si dobře, snad to zůročí ve Finsku!
Ty tratě v Estonsku nebo Finsku...to jim můžeme jen závidět, krásný jumpy, šoto, stromy...paráda! To má grády!!!smajlík
19. 7. 2010 17:562
0 0
Pro úplnost si dovolím dodat, že se v rámci souteže jela i soutěž historiků, kde stříbro vybojoval Michal Sum na BMW. Gratuluji !
19. 7. 2010 18:063
0 0
Ty brďo a já si při sledování videí říkal "ten borec má stejné zbarvení jako Sum" smajlík
19. 7. 2010 20:234
0 0
Jel tam i Honda s C2 po Martinovi.
19. 7. 2010 20:325
0 0
Takže klučina, kterýho za vítězství mezi Čecháčky na Bohemce ztrhali a poprskali, si na šotolině vodí oslavovaného Toníka Gardemeisterů a to prosím na stejném autě. Buď tomu nerozumím já, nebo ti, kteří tvrdí, že to Martin má vydřený a je bez talentu smajlíksmajlík
19. 7. 2010 21:176
0 0
Na šoto to Martinovi jde, to se ví.
19. 7. 2010 21:357
0 0
Novej: To máš pravdu. Ale to je úplně normální, jak jezdec nejede to svoje a má trošku problémy, hned se z něho dělá trubka která nic neumí.
20. 7. 2010 00:428
0 0
Měl bych dotaz. Co teď vlastně dělá Urmo? Nějak moc po něm nebylo dlouho ani vidu ani slechu. Snad se nedal jen na pořadatelství a sáhne taky po volantu?
kib
20. 7. 2010 08:549
0 0
20. 7. 2010 10:5110
0 0
Ty onboardy super, všem doporučuji
20. 7. 2010 17:4611
0 0
Už se těšim na finsko, kde snad konečně Martin opravdu pojede na vítězství ..... jinak tenhle výkon pěknej, i když kdyby to dopadlo jinak bylo by to asi trošku rozčarování.
23. 7. 2010 12:4212
0 0
Jsem zvědav, jestli se týmu kolem Aavy dostane ještě další pochvaly od promotéra IRC, kam by Rally Estonia moc chtěla. Já osobně bych Estonsko v IRC uvítal... :D "Finský" typ soutěže v IRC chybí.
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!